Majesty 2 The Fantasy Kingdom – na přání veličenstva

V Majesty nadlidské stvoření nebudete – stanete se vladaři a budete vybírat daně a starat se o lidi. Spokojení poddaní budou ochotní položit život.
Majesty 2 The Fantasy Kingdom – na přání veličenstva
Seznam kapitol
  1. Koruna, žezlo a jablko – principy vládnutí
  2. Zacházení s odkazem

Předpokládané datum vydání: 1. čtvrtletí 2009

Vaše veličenstvo, království terorizuje banda minotaurů a válečníci nevypadají, že by se jimi chtěli zatěžovat. Nechcete vypsat odměnu, aby měli ti egoističtí mladíci aspoň nějakou motivaci? Dneska je to s těmi mladými hrozné, člověk jim postaví cechovní budovu, zaplatí jejich výcvik a oni pak nejsou schopní padnout s jeho jménem na rtech. Pořád se do nich musí cpát další a další peníze, nemám pravdu? Třeba ta nedávno vybudovaná kovárna, kde si teď nechávají vylepšovat zbraně. Stavba vás stála strašné peníze a ještě dáte slušně vydělat Kováři. Což mi připomíná, že má pořád značné množství nezdaněných zlaťáků, nepošleme za ním výběrčího?

Jak je vidět, život vladaře nejsou jen samé radosti a harémy plné poddajných dívek. V Majesty jde spíše o pružnou reakci na situaci a správný odhad umělé inteligence. Přeci jen, minimální odměna za zabití příšery není dostatečnou motivací k obětavým činům. Ještě když je netvor tak silný, že mu překonání hrdiny připadá, jako by rozdrtil otravnou mouchu. Impulsem pro změnu priority (změna zásady „Kdo uteče, vyhraje!“ na zásadu „Nás mnogo!“) se pak může stát zvýšení částky či nepřátelsky naladěný kyj třískající do domu hrdiny. To už se i nejzbabělejší bojovník zvedá a vrhá se na útočící bestii. Přímo pomoci mu ale nemůžete, vše je na jeho schopnostech a vybavení, které získal a jež si stihl nakoupit. Jediný váš povolený zásah je těžce zaplacené kouzlení, s jehož pomocí ale můžete nepřítele ugrilovat ještě předtím, než se k vaší říši vůbec přiblíží. Pokud tedy kráčí po hlavní ulici vašeho města, tak to většinou znamená, že prostě nejsou peníze.

 
Idylka s vodopádem * Šance na rychlou smrt

Jak jsem ale již naznačil – bez hrdinů to prostě nejde. Možná proto je na jejich rozvoj a chování kladen takový důraz. Válečníci se v tomto díle konečně naučí chodit na nepřítele v organizovaných partičkách. Přínos se samozřejmě dá odvodit – jednotky bojující na blízko budou chránit ty podpůrné a útočící z dálky. Z toho plyne, že už by se nemělo stát, že nestvůra zabije slabého čaroděje, který ji sice nehorázně zraňuje, ale je mnohem slabší a pomalejší než ona. Stejně tak už nebudete muset poznávat svého oblíbeného hrdinu jen podle jména – všichni budou mít odlišné vybavení a strom schopností. Půjde tedy o jakési třídy hrdiny, jak je známe z různých MMORPG.

 
Urrrá! * Přes pole, přes řeky...

Stranou nesmí zůstat ani možnosti vladaře. Pořád bude nutné vybírat daně a promyšleně budovat obranu a infrastrukturu městečka. Autoři nechtějí být příliš konkrétní, co se týče staveb, ale není možné si nevšimnout klasického hlavního hradu a domečků s políčky plnými slunečnic. Výraznějších změn nedoznaly ani obranné věže, které stále představují hlavní nárazníkové pásmo mezi nepřáteli a vaší říší. Nemluvě o tom, že spousta slabších nestvůr si při jejich spatření útok rozmyslí a radši počkají někde za bukem na slabšího hrdinu. A ty silné bestie baterie alespoň zpomalí.

 
Město pod útokem * Klid a mír

Vašimi protivníky budou z velké části stejné nestvůry, jako v původní hře. Jmenovitě se určitě setkáme s přerostlými zlodějskými krysami, obry, bandity a kyklopy. Autoři ještě stále neprozradili, jak bude řešen výskyt nepřátel. Jen hádám, ale myslím si, že systému „rodí se z budovy, kterou můžete/nemůžete zničit“ nezůstane zachován a autoři přijdou s něčím lepším. Dobrým kompromisem by možná bylo využití budov a vybudování malých měst zla. V tom případě ale vyvstává otázka, zda by se Majesty nezačalo více a více propadat do stereotypu tradičních RTS.

 
Kouř a válka * Hrdé impérium

K úspěšné hře v poslední době již skoro neoddělitelně patří multiplayer. Dle slov lidí z Ino-Co je přítomnost hry více hráčů jistá, spekulativní je ale náplň. Podoba zatím není známa, můžeme tak zase pouze hádat. Lákavá je kupříkladu možnost hrát za pána nestvůr a terorizovat kraj, který se normálně snažíte od zla oprostit. Rovněž je ale možné, že autoři zvolí možnost hraní ve formě dvou soupeřících království se stejnými úkoly a kdo dané příkazy splní dříve a lépe, ten vyhrává. Nerad bych ale příliš teoretizoval, abych v budoucnu, až bude známo více informací, tvrdě nenarazil a nepochroumal si už tak špatný smysl pro odhad počasí a podobných nepředvídatelných příhod.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | netradiční realtime strategie
Výrobce: Ino-Co | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. září 2009
  • Nezvyklé RTS
  • Humor
  • Propracovaný systém úkolů
  • Přehnaná obtížnost
  • Stereotyp
  • Přílišný důraz na jeden možný postup
Související články
  1. Recenze: Settlers: Heritage of Kings - změna je život
  2. Majesty: tak trochu zapomenutá strategie