Majesty 2 The Fantasy Kingdom – na přání veličenstva

V Majesty nadlidské stvoření nebudete – stanete se vladaři a budete vybírat daně a starat se o lidi. Spokojení poddaní budou ochotní položit život.
Majesty 2 The Fantasy Kingdom – na přání veličenstva
Seznam kapitol
  1. Koruna, žezlo a jablko – principy vládnutí
  2. Zacházení s odkazem

Původní Majesty, jehož mechanismy jsem spolu s několika známými úpravami pro druhý díl popsal v předchozí kapitole, si vybudovalo určité výsadní postavení. Mnozí skalní fanoušci považují jen samotný akt tvorby pokračování za zločin. Přestože původní hra vyšla již před osmi lety a vývojem pokračování se zabývají úplně jiní lidé, stále doufám, že výsledek bude stát za to – sami tvůrci totiž ctí původní mechanismy a zároveň mají několik nápadů, jak celý koncept ještě vylepšit. Jejich cílem je totiž prý pouze přiblížit Majesty současným standardům a i při všech těch změnách zachovat smysl pro humor (příkladem budiž má oblíbená mise z prvního dílu, kdy se vlastně nemusel hráč ani starat o království – splátku miliónů zlatých Satanovi mohl vyhrát v kasinu).

 
Vojáci obou stran barikády

Zároveň se ale snaží přinést unikátní hru i lidem, kteří s ní dosud neměli tu čest – pravděpodobně se v budoucnu dočkáme i oznámení Majesty pro konzole. Vzhledem ke stylu hraní by neměl být problém v ovládání, tudíž je cesta otevřena. Nemusíte se však bát, PC verze rozhodně nebude dělat ústupky té konzolové.

Co se však mění opravdu hodně, je grafická stránka hry. Samozřejmě, dnes se už víceméně kreslené 2D nenosí a opravdu by se asi mnoho kusů hry neprodalo, ale změna se dotýká i výtvarného stylu. Původní hra ještě vypadala jakž takž reálně, jenže komiksový vzhled pokračování dává najevo, že na žádné vážně se už nehraje. Pastelové barvy docela lahodí oku a pokud máte rádi výtvarnou stylizaci World of Warcraft nebo Team Fortress (nemohu si pomoct, ale obr vypadá skoro stejně, jako Heavy), jistě si Majesty zamilujete. Fyzikální engine také nezůstává stranou a průchod obra skrz les, při kterém lítají třísky na všechny strany zanechává dobrý dojem. Opomenout pak nesmíme ani efektní průchod vodním tokem, který konečně působí přirozeně a ne jako v původní hře, kde se voda pro jistotu ani nevyskytovala.

 
Ukázka budov

Doufat můžeme i v podobně vybranou hudbu, pro doplnění hravé atmosféry. Takové poblázněné housličky by nezněly vůbec špatně. A kdo ví, možná se najde nějaká známá skupina, jež hře pomůže získat reklamu a kvalitní ozvučení také. Nepletu-li se, tak titulní skladba Majesty byla složena jedním ze členů kapely Blind Guardian a také původně vyšla na jejich CD Battalions of Fear.

 

Na co se těšíme
  • Nepřímý systém velení
  • Vybírání daní (konečně jednou inkasujeme my!)
  • Stylový humor
Čeho se bojíme
  • Nebude to už tak úplně Majesty
  • Odklad

 

Sliby dané vývojáři zní moc pěkně – zachování původní hratelnosti a její doladění spolu s vylepšením grafiky a prostému vytvoření nových, nápaditých scénářů. Z videa a těch pár screenshotů sice dýchá vtip a tak důležitá nadsázka, ale stále se trochu bojím, že autoři odbočí od původní ideji a miliónové prodeje prvního dílu se nikdy nezopakují. Snažně doufám, že i pánové distributoři z Paradox Entertainment si uvědomují, jak cennou značku mají v rukou a dohlédnou na to, aby se nic špatného nestalo. Přeci jen, krom tahových strategií ve stylu Europa Universalis nemají pod svými křídly žádnou hvězdnou značku a určitě by se jim taková hra hodila. Autoři se prý snaží, abychom si my, hráči, užili stejnou zábavu při hraní, jakou oni si užívají při výrobě Majesty. Já jen mohu doufat, že tomu tak skutečně bude.

Jak se těšíme: 80%

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | netradiční realtime strategie
Výrobce: Ino-Co | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 15. září 2009
  • Nezvyklé RTS
  • Humor
  • Propracovaný systém úkolů
  • Přehnaná obtížnost
  • Stereotyp
  • Přílišný důraz na jeden možný postup
Související články
  1. Recenze: Settlers: Heritage of Kings - změna je život
  2. Majesty: tak trochu zapomenutá strategie