Malé velké dobrodružství potřetí s Twinsenem

Na hru Little Big Adventure vzpomínám s vlahým úsměvem na tváři. Byla to jedna z prvních her v rozlišení 640*480, kterou jsem hrál, byla to ona, kdo mi předvedl, že hry nemusí být bezpodmínečně jen krvavé a násilné a navíc to byla hra, která mi předvedla, že je možné zkombinovat šikovně silný příběh s lehčím bojovým zpracováním. A nyní je tu třetí díl… tedy spíše – bude.
Na hru Little Big Adventure vzpomínám s vlahým úsměvem na tváři. Byla to jedna z prvních her v rozlišení 640*480, kterou jsem hrál, byla to ona, kdo mi předvedl, že hry nemusí být bezpodmínečně jen krvavé a násilné a navíc to byla hra, která mi předvedla, že je možné zkombinovat šikovně silný příběh s lehčím bojovým zpracováním. A nyní je tu třetí díl… tedy spíše – bude.

Hru vyvíjí tým No Cliché (pokud vám tento název nic neříká, nedivím se), který byl zvláště dříve znám jako Adeline Software. Naštěstí se nejedná o cizí firmu, Adeline Software totiž měli oba dva předchozí úspěšné (!!) díly na svědomí, a proto se zhostili po třech dlouhých letech tvorby dílu třetího. Ten má zatím krycí název (lepší je výraz prozatimní) "The Stellar Entity Genesis", což nicméně nemění nic na skutečnosti, že může být kdykoliv změněn, což se, předpokládám, také stane. Povězme si ale nyní na rovinu, co o hře zatím víme – a buďme upřímní, není toho moc. Hlavní scénárista No Cliché - Frédérick Raynal – má již celý scénář rozpracovaný, co se samotné výroby týká, je počátek příštího roku optimálním datem pro start – alespoň dle vývojářů.

Jsem přesvědčen, že zůstane zachováno zobrazení, kterým disponovaly i předchozí díly. Stejně tak se nebojím, že by vymizela ze hry postavička modrého a veskrze dobrosrdečného Twinsena, jenže na planetce Twinsun bude páchat činy dobra a čistit znečištěnou tvář démona zla, který zavládl světu nebohé planetky. Název hry nicméně podmaňuje jiné asociace – navštívíme i vesmír? Toť zatím ve hvězdách.

Noticka s nádechem historie
Díl první, známý též prozaicky jako Little Big Adventure, přinesl na herní scénu netušené možnosti svérázného pojetí 3D akce, která se utápí v přehradách originality. Jeho hlavní devízou byla scéna ve vysokém rozlišení, přirozené postavy a hlavně styl postaviček samotných – Little Big Adventure je jedna z mála her, kde k vykreslení postavy stačilo několik kuliček vhodně seskupených pohromadě (vzpomínáte si někdo ještě na hru Ečstatica?:) Tam by mohli o kuličkách vyprávět).

O tři roky později (rozuměj čtenáři léta páně 1997) udeřil blesk v Adeline podruhé a objevil se zčistajasna druhý díl (zatímco u nás (v Evropě) byl poněkud suše pojmenován Little Big Adventure 2, Američané pro něj našli daleko libozvučnější název – Twinsen's Odyssey). Příběh tentokrát nebyl plný zachraňování světa dobrých před světem zlých, ale týkal se pouze jediného – toho, co pro každého člověka znamená hodně – emocí. Úkolem Twinsena bylo zachránit svou drahou před nepřáteli (což se nakonec stejně stalo a opět bylo třeba zachraňovat svou milou, ale opomeňme to…).

Dalo by se pomalu vypozorovat pravidlo, že Adeline (anžto No Cliché) udeří v tříleté periodě – doufejme, že třetí díl vyjde stejně, jako ty dva předchozí – doufejme.

Diskuze (2) Další článek: Unreal engine v novém balení

Témata článku: , ,