Mario + Rabbids Kingdom Battle: E3 dojmy z králičí invaze

Nintendo letos nezářilo jen na svém každoročním E3 Directu. Ukázalo se i na konferenci Ubisoftu, kde byla oznámena kolaborace univerza Maria a šílených králíků. Čím nás tato neobyčejná kombinace překvapí?

Představení Mario + Rabbids Kingdom Battle bylo překvapením z několika důvodů. Jedním z nich je ten, že ještě nikdy před tím si Nintendo nenechalo na svoje značky sáhnout a všechny hry ze série Mario, nebo třeba Legend of Zelda, si vyvíjelo v domácím japonském prostředí. Tentokrát je tomu ale jinak. Kompletní vývoj probíhá v Ubisoftu ve Francii. Shigeru Miyamoto, který se na konferenci osobně ukázal, na vývoj sice dohlíží, ale nemá takový dopad, jako kdyby ho měl kompletně pod kontrolou. Uvidíme, jestli tento experiment Nintendu vyjde a poskytnou svoje značky i dalším vývojářům, nebo si je v budoucnu raději budou opět schraňovat.

O tomto titulu jsme věděli už nějaký týden před samotným veletrhem. Tehdy se o něm mluvilo jako o Mariovi v takové formě, jakou jsme ještě neviděli. Musím uznat, že něco takového jsem opravdu ještě nezažili. Mario Rabbids totiž kombinují klasickou roztomilou stylizaci typickou pro Nintendo s taktickými souboji z X-COMu. Ano, může to znít podivně, ale po zhlédnutí gameplay videa mi jistě dáte za pravdu.

5.jpg

Souboje probíhají na tahy, kdy každá postavička se může v jednom tahu pohnout a zaútočit na nepřítele. Vývojáři ale nezkopírovali celý soubojový systém z ostatních taktických her. Přišli i s vlastními mechanikami. Například když se pohybujete a v cestě vám stojí nepřítel, tak na něj zaútočíte a následně můžete zaútočit ještě jednou. Bude se také hodně využívat prostředí. Klasické mariovské potrubí vám bude pomáhat v rychlých přesunech po bojišti.

4.jpg6.jpg7.jpg

Pomocí kombinování různých druhů útoků můžete vytvořit jedno mocné kombo, které vám vyhraje celou bitvu. To ale vždy záleží na okolnostech. Někdy to prostě nejde. Může se třeba stát, že na bojišti bude ještě třetí strana. V ukázce to byl Chain Chomp. Pro ty, kteří v Nintendo postavičkách nemají takový přehled, je to taková ta černá koule na řetězu připomínající Pac-Mana. Kvůli němu musíte změnit svoji taktiku, protože jemu je jedno, ke které straně postava patří. Když je blízko, zkrátka po ní chňapne svými ostrými zuby. Takových situací by podle všeho mělo být ve hře více, ale zatím nám byla představena jen tato.

3.jpg

Nemalou roli bude v soubojovém systému hrát krytí. Tím, že se dobře postavíte to nekončí. Většina úkrytů je totiž zničitelná a vy si tak nemůžete být jisti, jestli můžete postavu nechat stále na tom samém místě, když na zničení jejího úkrytu stačí už jen jeden hit.

Kromě soubojů dojde i na prozkoumávací část. Ze záběrů vypadá celkem nudně, ale prý během těchto chvil budeme moci dělat celou řadu aktivit. Důkladným průzkumem prostředí se například můžete dostat ke zbrani, kterou nikde jinde nedostanete. Prý dojde řada i na minihry, ale ty nám ještě nebyly odhaleny.

8.jpg9.jpg

V Mariovi, ostatně jako ve všech hrách od Nintenda, jde hlavně o hratelnost, a tak je příběh trochu upozaděn. Není nijak zvlášť promyšlený a v základu jde o velmi jednoduchou premisu. Do světa Maria se nedostali jen králíci, kteří stojí na jeho straně. Proti němu jdou zlotřilí králíci, kteří drží v zajetí jeho přátele a snaží se mu co nejvíce znepříjemnit cestu k jejich záchraně.

1.jpg

Ke grafice se snad nedá nic říct. Jak Mario, tak králíci vždy ve svých hrách využívali jednoduchou kreslenou stylizaci. Někdo se může kvůli vzhledu hrám od Nintenda vyhýbat, ale to je velká chyba. Za roztomilým vzhledem se totiž skrývá opravdu zábavná a promyšlená hratelnost, která dokáže zabavit na dlouhou dobu jak děti, tak dospělé hráče.

Souhrn

Miyamoto nám sliboval Maria, jaký tady ještě nebyl. Svůj slib dodržel a my se tak můžeme těšit na kombinaci klasické nintendovké grafiky s taktickými souboji a la   X-Com. Taková hra se na Switch hodí perfektně. Můžete pohodlně hrát na velké obrazovce a při hraní v tabletovém módu je k dispozici dotykové ovládání, které u hry tohoto typu jistě najde své využití. Jak dopadne historicky první Mario hra od Ubisoftu se dozvíme už na konci srpna.

Váš názor Další článek: Parádní záběry z Monster Hunter: World přibližují lov monster

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,