Mario + Rabbids Kingdom Battle: spojení světů, které vás pohltí (recenze)

Zajímalo vás někdy, co se stane, když se Rabbids od Ubisoftu dostanou do Mushroom Kingdom? Po celém světě propukne chaos, ale hlavně vznikne až překvapivě dobrá hra.

Do Mario + Rabbids Kingdom Battle jsem se zamiloval snad hned při představení hry na letošní E3. Vždyť to ani nejde jinak! Když si Ubisoft na konferenci pozval samotného Šigeru Mijamoto a začal o hře mluvit tak poutavě, že jsem brzy sám sebe přesvědčil, že se jedná o splněný sen mého dětství. Přitom hra vypadala od samotného začátku velmi dobře a bylo mi jasné, že na Nintendo Switch vynikne, a to nejen proto, že na Switch moc her zatím nevyšlo.

Přesto jsem ke hře přistupoval s opatrností. Spojení dvou světů je vždy riskantní a navíc hra je tahovou strategií. Po povedeném XCOM 2 mám na tento žánr velmi vysoké nároky a po Mario + Rabbids jsem nechtěl nic jiného než hru, která bude schopna přinést alespoň podobně chytlavou zábavu. A nutno uznat, že tohle se ti Ubisofte opravdu povedlo.

Vtipné, příjemné a roztomilé

Hra totiž dokáže popadnout veškerou dětskost, která ve vás zbyla a dodat vám příjemný pocit z každé minuty hraní. Příběh je přitom jednoduchý. Jedna vědkyně vytvořila přístroj, který dokáže zkombinovat dva předměty, například zaměříte květinu a žárovku a vznikne květinová žárovka. Bohužel se tento přístroj dostal do rukou šílených králíků, kterým se podařilo dostat do Mushroom Kingdom a stvořit totální chaos. Po světě lítají spodky, známé postavy mají své králičí dvojníky a Mario musí společně se svými přáteli, několika králíky a robotem BEEP-0 všechno zachránit.

mario_plus_rabbids (1).jpgmario_plus_rabbids (2).jpgmario_plus_rabbids (3).jpgmario_plus_rabbids (4).jpg
Hra je vtipná, roztomilá a sympatická

Než se pustím do popisování bojového systému, nutno pochválit celý herní svět. Připadal jsem si jak na nějakém výletě. Po herní mapě se volně pohybujete a jen v málokteré hře jsem si tak strašně užíval průzkum světa, který je hravý a vtipný. Nebojí se na vás vybalit totálně praštěný vtípek či nějakou narážku. Příjemným doplňkem je zabudování pro Maria typických prvků, jmenovitě například sbírání mincí (za které si kupujete výbavu) a nechybí ani skvěle promyšlené logické hádanky.

Jen v málokteré hře jsem si tak strašně užíval průzkum světa, který je hravý a vtipný.

Řešení logických hádanek je částečně povinné, ale mnoho můžete splnit dobrovolně a pak dostanete nové vybavení či peníze. Všechny jsou hlavně příjemné a jednoduché. Jedná se například o tlačení beden či hýbání s potrubím. Příliš vás sice nepotrápí, ale je to skvělé odreagování mezi boji a budete se divit, ale dokáží vás zabavit třeba i na půl hodiny.

mario_plus_rabbids (5).jpgmario_plus_rabbids (6).jpgmario_plus_rabbids (7).jpgmario_plus_rabbids (8).jpgmario_plus_rabbids (9).jpgmario_plus_rabbids (10).jpg
Průzkum světa jen tak neomrzí, a to se nejedná o obří svět ve stylu Zaklínače

No abych herní svět pouze nechválil, zklamalo mě slabé využití Peach's Castle, což je taková hlavní základna. Jelikož si tým i vybavení můžete měnit po cestě (což je fajn), budete do hradu cestovat minimálně. Každopádně tento nedostatek beru za prkotinu, která nijak nezkazí kompletní herní zážitek.

Jdem to všechno postřílet!

Hlavním lákadlem je samotný boj. Jak již bylo zmíněno, jedná se o tahovou strategii. Musíte tedy promyslet svůj tah tak, aby vás následný soupeřům tah nerozdrtil. K tomu vám naštěstí dává hra celkem volné ruce. Do svého týmu můžete vybrat kombinaci z osmi různých herních postav a každá se od sebe příjemně liší. Zatímco Luigi je sniper, Rabbid Peach dokáže ostatní z týmu vyléčit.

mario_plus_rabbids (11).jpgmario_plus_rabbids (12).jpgmario_plus_rabbids (13).jpgmario_plus_rabbids (14).jpg
Ve hře se utkáte s nejrůznějšími druhy nepřátel a bojovat s nimi je zábava

Rozdíl tedy nastává jednak v rozličných zbraních, přičemž každá postava má svou primární a sekundární. Primární jsou různé pušky a sekundární například kladívko nebo výbušný robůtek. Dále používáte speciální schopnosti od podpůrných jako krátkodobé zvýšení útoku spojenců po agresivnější, například že vaše postava automaticky zastřelí králíka, který se v příštím tahu jako první pohne.

Bitvy jsou tak dynamické, že vás strategické rozmýšlení prostě neomrzí.

Stejně jsou na tom i soupeři. Králíků je nepřeberné množství druhů a každý vás potrápí svým vlastním osobitým způsobem. Zejména bossy nutno pochválit, ti jsou zpravidla velmi originální a boj s nimi je vážně zábava. A kdyby vám dali příliš moc zabrat, má hra svůj easy mód, který vašim postavám doplní životy a ještě život o 50 % zvětší.

Aby toho nebylo málo, hra vyniká i v rozložení map. Ty jsou vcelku malé a boje bývají krátké, ale vydatné. Pokud si vzpomínáte na XCOM 2, kde měly vaše postavy problém se trefit, to zde neplatí. Dokážete-li na někoho dostřelit, trefíte ho, pokud není nepřítel schovaný za překážkou. Ta ho může chránit částečně nebo dokonce úplně a vy překážku musíte buď zničit nebo zjistit, jak ji chytře obejít.

mario_plus_rabbids (15).jpgmario_plus_rabbids (16).jpgmario_plus_rabbids (17).jpgmario_plus_rabbids (18).jpgmario_plus_rabbids (19).jpgmario_plus_rabbids (20).jpg
Hra vám nechává celkem volné ruce v tom, jak budete postupovat

Bitvy jsou naštěstí tak dynamické, že vás strategické rozmýšlení prostě neomrzí. S postavou můžete provést rovnou několik pohybů v jednom tahu - můžete nepřítele praštit, utéct pryč a ještě po něm střelit. Pak jsou tu i speciální pohyby, zejména skok, kterým dokáží vaše postavy zdolat velké vzdálenosti a dostat se do velmi výhodných pozic (Mario dokonce může na někoho skočit a tím mu ubrat život).

Zábava na dlouhé hodiny

Spojením úžasného světa, rozdílných herních postupů a různých druhů nepřátel nakonec vznikne hra, která vás chytne a nepustí. Mario + Rabbids Kingdom Battle je až překvapivě promyšlený titul s příjemnými prvky, jenž je naprosto rovnocenným konkurentem v žánru tahových strategií (třes se strachy XCOMe!). Ve hře je mimochodem i kooperativní lokální multiplayer - nejedná se však o nic zvláštního, popadnete s kámošem každý jeden Joy-Con a hrajete mise z kampaně.

Pokud tedy vlastníte Switch a máte rádi strategie, neváhejte ani minutu. Hra je dokonalým příkladem titulu, který si prostě musíte koupit. A teď mě omluvte, pár králíčků pořád šikanuje Mushroom Kingdom a já se nemohu dočkat, až je zastavím.

Hodnocení: 4.5 / 5

Klady:

• úchvatný herní svět