Masový útok reklam ve hrách přichází

Čím dál více společností se dnes zaměřuje na herní reklamu a hledá její nové možnosti. Dynamicky se měnící spoty na plakátech a billboardech zde již byly například v multiplayerové akci Battlefield 2142, ovšem reklamy do hry museli v konečném důsledku stále vkládat autoři hry a navíc byl titul a jeho propagační systém obviňován za nepovolené monitorování hráčovy aktivity. Firma Double Fusion jako odpověď vyvíjí novou technologii nazvanou fusion.runtime, která dovolí měnit obsah herní reklamy přímo jejímu laickému zadavateli.

V praxi se jedná o kousek zdrojového kódu, který tvůrci hry zakomponují do titulu a ten uvnitř virtuálního prostoru vytvoří reklamní tabuli. Zadavatel reklamy na ni pak již pouze odešle svůj tahák na zákazníky, přičemž jej může kdykoliv, bez zásahu do vlastní hry nebo kontaktování tvůrčího týmu, změnit. Fusion.runtime se začíná ujímat již nyní – licencovali ji firmy jako Ubisoft, NCsoft a další. Nemusí tak trvat dlouho, než v MMORPG Tabula Rasa spatříme mezi lítými boji reklamu na ranní menu McDonalda, které se během dopoledne změní na obědové.

Zdroj: Next Generation

Diskuze (10) Další článek: Fireteam Reloaded a pokračování The Ship

Témata článku: , , , , ,