Mass Effect 3 - epické zakončení vesmírné RPG ságy (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 34

Diskuze k článku

Pavel  |  16. 07. 2012 00:14

Hrál jsem demíčko ale nějak mě to nezaujalo to už sem raději uvítal binary domain .Jinak ME3 celkem dobré až na to že podle mého názoru tam dost věcí chybí chtělo by to lepší díry ve zdech po výstřelu a spousty dalších věcí.U některých her mi to nevadí ale stejně mi pořád u nového mass efectu něco chybělo až mě to po 10 minutách hrání donutilo hru vypnout a vymazat z HDD .

 |   |  Odpovědět
Radim  |  06. 06. 2012 15:42

Mám dotaz,víte někdo,jak v multiple. zpřístupníme ostatní rasy?Pár se mi jich odemcelo dosažením určitě urovne,ale pak už nic.Toužím po kroganovi vojakovi,tak hraju a hraju a ono furt nic.

 |   |  Odpovědět
Mitelin  |  27. 03. 2012 03:00

Prave sem dohral MS3 a kazdej zvas komu se zakonceni nelibylo prosim skocte ze skali anebo se obesxte proste zbavte nasi milovanou zemi sve demence

Magori co tu serou jakesi indoktrinacni teorije tak vy se radsi namelte at maj psi co zrat to je neskutecny jaky hovadiny dokazete namlejt

PRo zbytek celej konec MS3 je uplne logickej ono si totis do dnes 90% lidi mysli ze sou stredem vesmiru pravdou je ze zrovinka lide na evolucnim zebricku vubec nekralujou protoze s nasi iteligenci a svobodnou vuli sme zdedili i DEMENCI co se bohuzel prjevuje bozskym komplexem 90% populace sveta ANO 9z 10 lidi na svete jsou prakticky stroje z 0 vnimanim tvoreny jen okolim a jako u umele inteligence bez hlubsiho skoumani nerozeznatelny od lidi co opravdu premysli tohle je aby ste pochopili pointu

Tet k tomu zakonceni dle prepokladu lide za 400-800 let pokud nebudou valky katastrofi ci cirkve nebudou brzdit rozvoj (cos budou) lidstvo dosahne ekliptickyho maxima svobodne vule co to je predstavte si 10 lidi na ostrove celkem se domluvi predstav te si 100 uz to tak lechke neni a prestavte si 10 000 proc to rikam protoze za 1000 let bude jakykoliv novy technikcy pokrokovy vyrobek tak slozity ze na jeho vyvoji se bude podilet takove mnozstvy lidi ze se proste uz nedokazi domluvit tudis lidstvo bude spolehat na umelou inteligenci ktera tim to spusobem vlastne nahradi veskerou lidskou praci protoze ldstvo uz vyc diky svim bioevolucnim zabranam nedokaze stvorime tedy novou rasu stroju z obrovskou iteligenci a budem jako debilove doufat ze na nas budou makat zadarmo (pochybuju)

MS podchycuje tuto problematiky JEDINE reseni problemu je vyhladit vsechny podradne a davno k zaniku odsouzene biodruhy drive nez stvori tech monstra ktere prakticky neziji a jen zkonzumuji a znici veskery Bio zivot a tento ciklus opakovat do doby nez se najde Druch ktery tyto predpoklady prekona a nauci se spolupracovat rozvyjet za hranice svych moznosti v MS3 spojeni vsech ras a otevreni moznostem BIO/TECH hybrydu

TAKZE REAPERI OPRAVDU JSOU SPASA VESMIRU V MS3

V realite bohuzel dojde pravdepodobne k tomu ze zatimco mi si budem uzivat sexualni orgije v umele realite v realu nase rasa bude degenerovat v zivouci mechy tak nas stroje budou pouzivat na nervova vlkna ci jako baterky (Historicka fakta EGIPT RIM RECKO NEMECKO ... Kazda absolutni moc bez moznosti rozvoje vede k degradaci a degeneraci

A otom MASS EFECT byl bohuzel jak sem naznacil 90% lidi si stale mysli ze sme bohove a po pravde k opicim mame daleko presne 3 dny bez jidla seberte lidem jidlo na 3 dny a civylizace zanikne

 |   |  Odpovědět
bakterius  |  28. 03. 2012 11:30

vitaz gramatickej olympiady ale je to tvoj nazor, ktory ako vsetky ostatne nie su nicim potvrdene.. na to ako sa rozkecavali, ze vsetko bude uzasne vysvetlene.. Ja sam som asi v polke hry a riesim Quarian - geth krizu, nanestastie pre legiona mi neponuklo paragon odpoved a kedze som od ME2 verny Tali, legion proste musel ist stranou (stale som sa nedozvedel, preco nosi moje brnenie z ME1) Ale i tak si myslim ze tuto hru strasne odflakli.. zvysenie akcnosti - sem tam si pripadam ako v COD pri tych navaloch enemy a pretlacanim sa cez ten tunelovy koridor - obmedzenie rozhovorov na minimum a niektore krcovite sceny, ktore ako keby tam vkladal syn/vnuk niektoreho z majitelov v EA. Preco sa v kazdej recenzii pise ze je to "DOSTOJNE ZAKONCENIE" ??? recenzenti sa boja vyjadrit ze ten koniec nie je to prave orechove??? Pri takej Epickej hre (9/10) mal byt aj koniec EPICKY a nie len DOSTOJNY.......

 |   |  Odpovědět
Honza  |  23. 03. 2012 20:36

Takže na základě recenze jsem si hru koupil a teď trochu lituju vyhozených 1000Kč. Měl jsem počkat tak rok na nějakou budgetovou edici abych se jen dověděl rozuzlení příběhu... nic víc tato hra IMHO nepřináší.
Co se mi nelíbí po cca 10h čistého času hry:
- ovládání v boji je neskutečně stupidní což se projeví především při hraní na obtížnost Insanity
- umělou inteligenci bych přejmenoval na umělou demenci, především pokud se postavíte na pozici kterou počítač nečeká
- granáty nezabíjejí companions zato Sheparda bezpečně na 1 ránu??
- vše se ovládá mezerou (toto neberte uplně doslova)
- pro rychlejší pohyb v lokaci je nutné opět běhat s mezerou (možná mi někde něco uniklo ale autorychlorun jsem nenašel)
- lokace jsou prázdné, nikde nic občas nějakej item vyznačený kroužkem to jako že si na něho mužete zmáčknout mezeru a něco se stane
- krom nábojů/upgradů/medikitu a občas nějakého padu v lokacích nejsou žádné itemy
- vzhledem k tomu že nejde nic sbírat tak nejde ani nic prodávat a kredity se skenují na planetách
- poměrně málo NPC v lokacích a hrubě omezený prostor kde se lze volně pohybovat (ono je to vlastně jedno když v těch prostorech nic zajímavého není)
- dialogy s posádkou jsou nudné... prostě horní volba je paragon, dolní volba renegade, si vyberte... a pak už jen blablabla ono je to stejně jedno
- schématičnost a omezení je obrovské vše je symetrické, lokace i dialogy
Summary:
- není to RPG je to interaktivní film
- v akční části to není střílečka ale spíš Moorhuhn
- příběh je slušný (ačkoliv správně klišoidní), závěr jsem ještě neviděl takže nemůžu hodnotit
- jediné co mě u hry drží je to že chci vědět jak to dopadne
- 6,5/10 (kdyby to byla samostatná hra a né finále série tak tomu víc než 5 nedám, asi bych to nehrál...)

 |   |  Odpovědět
Danger  |  19. 03. 2012 15:48

Kdo nadava na konec, neni se cemu divit, pusobi odflakle - je v rozporu s cimkoliv co ME dela tim cim je. Ale je tu jedno velke ALE - vypichnu par nejdulezitejsich detailu, ktere souvisi s tim klukem, ktereho po celou hru vidate. 1) na zacatku vam jen tak zmizi (ani Anderson ho nevidel) a kdyz nastupuje do transporteru, NIKDO mu nepoda ruku a pritom zachranuji lidi kolem -> proc? protoze je to halucinace (Shepard je naockovany reapery), 2) vidate ho v citadele jak si volne beha a v dalsich absurdnich situacich (napr. sen), 3) kdyz se na konci hry rozhodujete zda ovladat reapery (paragon, teda modra volba), nebo je znicit (renegade, cervena), nebo symbioza (zelena), neni vam divne proc volby nedavaji smysl? barvy by mely byt z pohledu lidstva naopak, jenze jsou tak jak jsou z pohledu reaperu (zniceni je spatne, vse ostatni je pro ne vitezstvi). ten kluk (predstavuje reapery) vam do oci lze a snazi se namluvit, ze se znici mass relay a ze gethove umrou, coz ma navnadit na to, ze ostatni moznosti vypadaji lepe - ale je to chytak.. viz -> 4) pokud vyberete modrou, reapery neovladnete, nybrz oni vas (kluk v pozadi zustane) / pokud vyberete zelenou, reaperi take vyhrali a kluk je v dalce videt / pokud vyberete cervenou, hned jak Shepard rozstrili tu vec, kluk se vypari a Shepard vyhraje svuj "snovy" souboj s reapery a je to jedina varianta kdy se probudi v troskach (uplne na konci videa, mrknete se na youtube) - sen nejspis zacal kdyz byl zasazen Harbingerem v Londyne u portalu. VYSLEDEK? Vsichni hraci byli naockovani a pokud je to pravda a v DLC se tato teorie potvrdi, tak se BioWare povedlo neco, co tezko neco prekona. Ten epicky konec ma teprve prijit a tohle je jeho predehra. Pokud se tak nestane (coz nedava smysl, protoze vse do sebe zapada, vcetne ocividnych stop ve hre - je jich mnohem vic nez jsem uvedl), tak budu i ja zklamany, ale vyvojari potvrdili, ze v DLC bude pouze obsah, ktery se odehrava pred a nebo behem deje hry, ne po ni. To je ovsem pouze dalsi chytak, ktery vetsine rekne jen to, ze nebude zadny dej navazujici na konec. Ale pozornejsi si uvedomi, ze hra nekonci na citadele, nybrz o mnoho let pozdeji na zasnezene planete, kdy dedecek vypravi vnukovi pribeh o Shepardovi a poznamena, ze jeste jeden pribeh povi:) Promyslete si to sami, ale neverim tomu ze tento sen je konec. Je to jen brilantni tah, jak hrace silene nastvat a veskerou zlobu prevratit do nasledneho vytvoreni legendy:)

 |   |  Odpovědět
Danger  |  19. 03. 2012 15:50

Vice o cele teorii (anglicky) zde: www.gamefront.com ...

 |   |  Odpovědět
Danger  |  19. 03. 2012 15:54

Jeste jedne dodatek.. myslite ze kdyz si tohohle vsimne a nadava na to 90% hracu, ze si toho nevsimli sami v BioWare? Tohle cele muze byt jedine umysl (a nebo epic fail). Ale opravdu si myslite, ze by si BioWare dovolilo takhle poskodit svou reputaci, kdyby v tom nebylo neco jineho?;) Doporucuju vam vydrzet a nemazat zatim hru, save se jeste jiste bude hodit. Koneckoncu, nemuzou to prilis odkladat, ocekavam to behem dubna a prozatim hraju znova na Insanity:)

 |   |  Odpovědět
mrako  |  19. 03. 2012 18:37

Na to ze to je sen pochopilo dost ludi, skor nastve pristup BW a EA ak konec daju ako platene DLC alebo datac. Predstav si ze budes citat knihu kde posledne strany budu chybat a budes si ich muset dokupit, ale budes sledovat film ale za rozuzlenie si bude muset priplatit. Je to akurat vycucavnie hracov

 |   |  Odpovědět
Danger  |  19. 03. 2012 19:27

Pokud to bude free DLC, tak mi to nevadi. Pokud placene, tak to budu brat jako podraz a nenaplneni ocekavani, ze soucasti hry bude i epicke finale. Presto si to ale koupim a budu muset uznat, ze BW vi jak hrace napnout (u day one dlc by toho co se ted stalo neslo dosahnout) a navnadit ke koupi (ac je mozne ze jim do toho spis vic keca zlo jmenem EA, ktere se drzi svych IP zuby nehty a finale oddaluje co jen to jde). Pokud to bude placene, hre to neublizi (o to se vubec nebojim), ale povesti firmy jo - hraci se priste budou bat ze se to bude opakovat a misto pre-orderu si pockaji na prvni review.

 |   |  Odpovědět
Detailista  |  14. 03. 2012 22:31

Ale ano, odflákli, a je mi jedno, že se tak nejspíš stalo kvůli uniklé betě. Je to vidět na každém kroku - hromady chyb v grafice, v animacích, v úkolech, v audiu, prostě všude. Až do dohrání jsem byl jen v rozpacích, ale ten konec, to je otřes, žádné vysvětlení, rozdíly mezi možnými konci jsou snad jen v jejich barvě, o post-end animacích nemluvě. Vyhozené peníze za předobjednanou sběratelskou edici. A tupci z BW ještě provokují, prý chtěli, aby byl konec kontroverzní, aby polarizoval hráče... To se jim fakt povedlo, tolik nadávek jsem na jejich fórech neviděl ani u DAO2.

 |   |  Odpovědět
mrako  |  18. 03. 2012 22:11

Osobne je tak hra v celku dobra az do Londyna. V Londyne som dostal pocit ze sa to snazia nasilu ukoncit a ze nevedia co s tym a tie konce ma v tom utvrdili. Asi 3 najdementnjesie konce celeho herneho svete, ak to BW mysli vazne tak nech sa na RPG uz vykaslu, Jedina zachrana by bola ak sa Shepimu ten koniec sniva co par veci aj nasvedcuje, Inak je to cisty Fial.

 |   |  Odpovědět
ss  |  13. 03. 2012 21:13

Tak dohráno, i se všemi bočními misemi...líbí se mi, jak tu ta banda ocasů nadává...já si tu hru užil a lituju toho, že sem ji stáhl, za tohle bych klidně zaplatil...

 |   |  Odpovědět
13. 03. 2012 23:18

Tak si to kup, nic ti nebrání.

 |   |  Odpovědět
ss  |  14. 03. 2012 15:47

To udělám, už sem to objednal

 |   |  Odpovědět
Petr32  |  14. 03. 2012 20:20

Já zase po tom konci lituju, že jsem si ji koupil....takové zklamání, a ještě jsem si ho zaplatil.

 |   |  Odpovědět
rinzler  |  13. 03. 2012 12:47

"Jen se raději nedívejte na běhání v případě, že hrajete za hrdinku, protože širokorozchodná železnice je proti ní hadra." Jsem moc rád, že to nes*** jenom mě. Ta animace pohybu při běhu je oproti jedničce taky děs běs.

 |   |  Odpovědět
HawkyCZ  |  13. 03. 2012 15:44

A poslední dva dny hraji multiplayer, abych si zvýšil galaxy readiness (už mám 100%) a i ten se povedl. Jistě, jen pokud máte dobrý tým, přesto mě multiplayer baví. Myslím, že to jsou taková zadní vrátka pro ty, co nesnáší kecání...

 |   |  Odpovědět
HawkyCZ  |  13. 03. 2012 15:46

"Jen se raději nedívejte na běhání v případě, že hrajete za hrdinku, protože širokorozchodná železnice je proti ní hadra."
Ano, a chlapovi se na zadek dívejte. LOL

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  13. 03. 2012 11:32

zrodily zcela nový žánr:
RPG tragédii

 |   |  Odpovědět
Shiteater  |  13. 03. 2012 11:19

Po zhruba hodině hraní, ve kterém bylo tak 5 minut opravdového hraní, zbytek videa, jsem to odinstaloval a rozhodně si to nekoupim. Kde jsou ty hry, které měly 100 Mb a hrálo se to desítky hodin opravdového hraní, dnes má hra 13 giga celý příběh je na 8-10 hodin a z toho se hraje tak půlka.

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  13. 03. 2012 11:28

však to prý hrát nemusíš, ani to nemusí mít kontinuitu - stačí když jen zaplatíš litr nebo litr a půl (přidají pár kýčů za padesát kaček jako u kolotoče)

 |   |  Odpovědět
Náhodný kolemjdoucí  |  13. 03. 2012 13:51

Pokud se vám nelíbí, že postava dělá i něco jiného, než jen střílí, doporučuji sáhnout třeba po counter strike, tam vás žádná videa a rozhovory otravovat nebudou. Já bych naopak vůbec nenamítal, kdyby tu bylo ještě o trochu méně střílení a více rozhovorů.

A herní doba 44 hodin (nepočítaje v to části, které jsem opakoval na několikrát) je myslím slušná, přičemž videa z toho tvoří celkem malou část.

 |   |  Odpovědět
13. 03. 2012 11:07

"Dopady voleb v předchozích dílech"

To je vtip? Vždyť všechny tzv. různé konce se liší jen barvou výbuchu. Naprosto zabitá série. Stejně je to v podstatě jen stereotypní střílečka. Index očekávanosti měl být 10, ale hodnocení hry tak 7.

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  13. 03. 2012 10:58

- vše jak čtu je opět překopáno
- běh opět na ho****
- vozítko na mise zrušeno
- problém s nahranou postavou z minulých dílů - nechce žádnou bleduli
- skenování říkáte také opruz
- to čekám zase ještě průser s dialogy a postavami - na to jsou totiž machři, dokáži zkur-*it i nezk*rvitelné

co ovšem machři dokázali, tak to je udělat opravdu ten nejdebilnější konec, jaký kdy, nějaký kde, kdo vymyslel

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  14. 03. 2012 14:02

Konec je vskutku debilni .. rozdychaval jsem to den .. ale pak jsem se smele pustil do druheho pruchodu, a opet se bavim. A ten multiplayer je take zabavny. Rozhodne nelituju. Hlavne ze ten chlapik v marketu dostal svy prachy zpatky ..

 |   |  Odpovědět
Petr  |  13. 03. 2012 06:57

Jak ze nikde neni poznat co uz jste skenovali, hral to ten pisatel nebo ne? A co mysli ze jako jsou ty procenta u soustav a jednotlivych systemu?????? Prave ze se poucili a je to tam vyreseno oproti ME2 celkem dobre, rozhodne uz jsem papir nepotreboval.

 |   |  Odpovědět
Hyperkrysa  |  13. 03. 2012 08:11

By mě fakt zajímalo, jak v systému s pěti bazmekama poznáš, co už jsi proťukl. Procenta jsou sice krásný, ale pořád úplně na tužku, když to může být kdekoliv volně. Pruda až za roh.

 |   |  Odpovědět
Nestor  |  13. 03. 2012 08:28

Jo, u systémů a jednotlivých soustav jsou sice procenta, ale ty nejsou u všech. Některé soustavy nemají assets vůbec žádné a je to celé trochu matoucí.

 |   |  Odpovědět
HawkyCZ  |  13. 03. 2012 09:00

Nestor: Právě to stačí. Z mapy galaxie jsou vidět % u systémů, kde jsou assets, a kde assets nejsou, prostě nejsou ani na mapě galaxie vidět %. Navíc jsou procenta pak vidět přímo v systémech, kde se assets nachází. Opruzem mi spíše je, že příliš často utíkám před reapery a už párkrát se mi povedlo "před nosem" jim vyfouknout asset (o to víc naštvalo, když to bylo pouze palivo, ale aspoň jsem měl systém pak už kompletní a nemusel se vracet).
Souhlasím s animací ženské postavy. Také při importu z dvojky (pár dní starý save mimochodem :D) se mi nelíbily malé detaily obličeje, ale hned jak se jí při první akci objevilo na tváři pár stříkanců krve, řekl jsem si "teď už vypadá lépe" Brzy si je však setřela. :/
A rozhodně jsem rád za pozitivní recenzi! Už mě unavuje poslouchat, jak konec zmrvili (což na mě působí opačně - o to víc očekávám, že bude super) a tohle snad některým z pomlouvačů vrátí jejich slova do chřtánu. Ostatně pokud jeli jen hlavní linii questů, nic jiného než "tragédie" se stát nemohlo (a k tomu se přikláním s ohledem na to, že takové názory byly už šest hodin po vydání hry v US). Aby hráč něco ovlivnil, nejspíš musí hrát i multiplayer dostatečně dlouho, aby měl Galaxy readiness na 100% (zatím mám 75%).
Tudíž se ztotožňuji s recenzí. Gratuluji, autore

 |   |  Odpovědět
Ales77  |  19. 03. 2012 01:52

A co můžeš ovlivnit tím, jak hraješ ? Jestli má animace na konci zelenou, modrou, nebo červenou barvu ?

 |   |  Odpovědět
HawkyCZ  |  19. 03. 2012 14:45

Ovlivníš právě "to", jak hraješ. Pokud máš cítění hráče CoD, pak se nedivím ani v nejmenším, ale správný RPG hráč nehledí na barvu, nýbrž na to, jak ke konci došel. Přemýšlí spíše o tom, co a proč s tou a tou rasou udělal, jak přežila poslední bitvu a jak ta rasa bude žít po ohrožení Reaperů. O jednotlivých postavách nemluvě. Tohle je prostě hra, kde si toho musíš dost domyslet. Aspoň hra sama ti udá směr, kterým u jednotlivých ras/postav máš myslet.
Zírat jen na konečnou barvu a myslet si "to je ale blbej konec" je velmi krátkozraké. Tím to prostě nekončí, ač hráčům bez roleplay citů to tak může připadat...

 |   |  Odpovědět
Killer  |  12. 04. 2012 13:49

Prosim te a proc bych si tedy mel tu hru kupovat? To si ji muzu celou vymyslet a zadarmo!
Uda smer? Jako ze jsem vylecil genophage jen proto, aby na Tuchance vsichni chcipli hlady? Fakt super.

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  13. 03. 2012 10:50

a to bylo tak těžké proskenovat jeden systém - ukázal pak 100% a šlo se dál - na co tužku - no je dobrá na projetí potem zanesených drážek na mouse

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor