Mass Effect 4: do nekonečna a dál?

Mass Effect se blíží a nás čeká epická podívaná. Alespoň to tedy slibuje BioWare.

Dnešní hráč to má těžké. Marketingové výroky, kterými je krmen, jej naplňují větším očekáváním jak babičku upoutávka na novou Ulici. Jinak tomu nebylo ani u posledního dílu vesmírné série Mass Effect, která dokázala svým koncem zničit pocit z nejlepší RPG hry nového století rychleji jak Vláďa Hruška gastronomii v Čechách.

Něco nového

Informací o novém dílu ME je jako nezkorumpovaných politiků v okresním městečku, ale i přesto jsme dali dohromady několik zajímavých informací, o které se s vámi chceme podělit. Je totiž o co stát a BioWare se snaží seč mu síly stačí přinést důstojného nástupce.

 

Pochopení dalšího dílu nebude závislé na předcházejících událostech

 

Jistě jste slyšeli příběh o synovi prostého tesaře, jenž to dotáhl na majitele největšího řetězce pizzerií, Harryho Biedelbauma. Stejně tak internetem koluje zpráva z níž čerpalo mnoho informačních serverů. Jistý hráč se nějakou šťastnou náhodou dostal na konferenci s vývojáři, kde se kladly otázky ohledně ME.

mass-effect-4-mass-effect-4-child-of-shepard-as-protagonist.jpeg

Hned první se ptala na to, co pro redaktora znamená N7. Evidetně ne tak moc, jak by si fanoušci přáli, z čehož vylezla informace, že pochopení dalšího dílu nebude závislé na předcházejících událostech. Tohle je poměrně častá metoda, kdy výrobce dělá pokračování slavných značek bez nutnosti znát minulé díly. Přiláká tak více hráčů, převážně mladších. Avšak je s podivem, že by se tato strategie uplatnila právě u Mass Effectu, který není zrovna tolik starý. Se svým dvojčetem Dragon Age mají podobné roky vydání, avšak ME uzavřel jeden velký příběh. A chce to něco nového.

Další otázka byla zaměřena přímo na pokračování. Vývojáři vědí o přáních fanoušků o pokračování příběhu a tedy sequelu. Nicméně není vyloučen ani prequel, který by zahrnoval vstup lidstva do hvězdné politiky. Hraní za Illusive Mana by také bylo zajímavé. Scénářů a stejně tak teorií je mnoho a dají se uplatnit na kteroukoli časovou osu, kterou nám nový díl nabídne. Nový svět chce ale nového hrdinu a toho jsme pravděpodobně už viděli na několika uvolněných screenech.

maxresdefault.jpg

Postupné rozšiřování obsahu

Byly potvrzeny dvě nové rasy. Jedna vypadá více kosternatě a vyznačuje se velkou arogancí. Druhá připomíná kamenné golemy. Vesmír je veliký, rychlocestování prostřednictvím Mass Relays mohlo být objeveno později než do čeho nás uvede příběh. Možností jak nám představit nové vesmírné rasy je spousta, čili ani zde nenajdeme nějaké vodítko určující čas nového dílu.

Na konferenci byly ukázány staré postavy rozjeté v novém Frosbite enginu. Vše prý vypadá nádherně. To koresponduje s tvrzením vývojářů, kteří uvádí, že nový ME bude stejně jako předchozí díly sázet na vztahy mezi svými aktéry. Tvůrci mají ještě lepší technologie a slibují nám v tomto ohledu ještě větší zážitek, a to jak v interakci, tak vizuálním působení díky pokročilé animaci a mimice.

34876_Ph4miep8dB_final_20turntable.jpeg

Všemi milovaný spisovatel Mac Walters nás nezapomněl ujistit, že příběh ME3 byl opravdu konečný pro osobu Sheparda tak, jak ho známe. Nový díl nabídne svěží a nový vesmír k prozkoumávání. Sic stále můžeme doufat v malé cameo starých známých postav, jako tomu bylo například u Cartha Onasise v KOTORu a jeho pokračování. Musíme věřit.

 

Co se ale vrátí určitě je vozítko Mako a mnohem podrobnější průzkum cizích planet, který nám tak chyběl ve druhém a třetím dílu

 

Co se ale vrátí určitě je vozítko Mako a mnohem podrobnější průzkum cizích planet, který nám tak chyběl ve druhém a třetím dílu. Díky skoku série do nové generace bychom se měli samozřejmě dočkat i mnohem pestřejších světů a když budeme hodně doufat, tak i minima nahrávacích obrazovek.

Od každého trochu

Jistě znáte teorii Mass Origins. Název naráží na první Dragon Age, který nabízel hru za více ras a každá měla odlišný začátek a průchod hrou.

Ve světě ME by tohle mohlo mít dopad na celkovou hratelnost v závislosti na zvolené rase. Asarijky a Turiani by tak byli s větším důrazem na stealth akci, Krogani pak na boj tělo na tělo. Stejně tak rozličné počáteční světy, na kterých by se začínalo v závislosti na rase zní přinejmenším zajímavě. Další fakt potvrzující tuto myšlenku je, že tvůrci velmi vyzvídají, zda by hráčům nevadilo hrát za jiné rasy. V původních ME šlo hrát pouze za člověka, takže by bezesporu šlo o zpestření.

Me_stand16.jpg

A dorazi hra ještě letos? Můžeme být velcí optimisté, ale tento rok se nového ME pravděpodobně nedočkáme, stejně tak jako se nedočkáme číslovky 4. Už aby bylo E3.

Diskuze (4) Další článek: Mortal Kombat X bude trhat páteře také na mobilech

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,