Max Payne – první střípky z PS2 verze

Není tomu tak dlouho, co se Max Payne pokoušel o post nejlepší počítačové hry, ale názory na tuto hru byly poměrně širokého spektra. Pro majitele PS2, kterým by se náhodou uvolnila mezera volného času mezi MGS2 a FFX, se tedy nabízí (snad) jedna z nejlepších akčních her.
Max Payne – první střípky z PS2 verze
Není tomu tak dlouho, co se Max Payne pokoušel o post nejlepší počítačové hry, ale názory na tuto hru byly poměrně širokého spektra. Pro majitele PS2, kterým by se náhodou uvolnila mezera volného času mezi MGS2 a FFX, se tedy nabízí (snad) jedna z nejlepších akčních her.

Max je jednoduše chlapík v těžkém průšvihu. Nejen že členové jeho rodiny jsou chladnokrevně vyvražděni, ale když se náš hrdina snaží v převlečení proniknout do podsvětí a brutální čin pomstít, je obviněn z vraždy šéfa policie. Max se náhle stává hrdinou, který nemá co ztratit (s vyjímkou svého bídného života) a navíc je trnem v oku celé mafii. Z člověka, kterému se dostane údělu nosit tento titul, se tak velmi snadno stává nebezpečný lovec, který si hodlá vyrovnat účty s celým new yorským podsvětím.

Max Payne pro PS2Max Payne pro PS2

Takto by se dal zestručnit úvod Maxe Payna, akční hry kontrolované z pohledu třetí osoby, realizované kamerou zavěšenou za zády vámi ovládané postavy. Vítejte do světa hry, která si od populárního filmu Matrix vypůjčila speciální efekty a John Woo byl vzorem pro stylizaci akčních pasáží (tedy 99% celé hry). Ve skutečnosti se jí dočkáme pravděpodobně až po vánocích, zatímco počítačoví hráči už jí nějaký ten pátek hrají. Ale nás spíš zajímá, jak bude vypadat Max Payne v naší černo-modré krabičce. Jak je pravděpodobně již známo, tato akční záležitost se přímo podbízí rozlehlostí a detailností prostředí (o efektech a příběhu později). Jako kulisa pro ničení, střílení a likvidaci nepřátel všemi možnými způsoby byl zneužit New York a do dvojkového světa byl doslova okopírován. Četl jsem (IGNPC), že tým šesti členů z finského týmu (překvápko?) byl vyslán do New Yorku a nafotil přes 5000 fotek a natočil 10 hodin materiálu z new yorského metra, Sochy svobody, čtvrti Harlem, atd. To našinec, pravda, příliš neocení, ale je poznat snaha a čas, který byl věnován vývoji "obyčejné" akční hry. Výsledkem jsou detailní textury nejen na tvářích postav (bohužel na PC, podle mne, vypadají někdy poněkud groteskně), ale také na podlaze, stěnách, vůbec kdekoli kam se podíváte.

Max Payne pro PS2Max Payne pro PS2

Nejviditelnějším bodem na Max Payne jsou efekty. A pokud ke slovu efekt přidáme slovo Matrix, tak je rozhodně o čem psát. Max Payne obsahuje takové lahůdky jako zpomalení času, kdy následuje průlet kamery okolo vystřelené kulky nebo kamera následuje vystřelený projektil, hrdina typicky uskakuje a letí bokem k zemi zatímco zuřivě pálí po nepřátelích. Jindy hrdina uskakuje zpět po zádech, padá a opět střílí zatímco kolem něj (zpomaleně, detailně) prolétávají dveře vytržené z pantů silnou explozí … Mohl bych pokračovat, ale Matrix viděla pravděpodobně převážná většina fanoušků akčního žánru. Pokud přejdeme moře superlativů valící se na tyto lahůdky, ozývá se také jeden, který kritizuje. Ono je totiž milé sledovat zpomalené záběry jednou, dvakrát, … desetkrát, ale po několika hodinách mohou nudit a obtěžovat. Rockstar proto předem uvedli, že pro PS2 verzi budou zpomalené sekvence do jisté míry omezeny. Pak zůstává otázkou jestli je to kvůli reakcím hráčů nebo kvůli šetření například systémovou a grafickou pamětí PS2(zatím je to jen dohad, uvidíme po recenzi).

Max Payne pro PS2Max Payne pro PS2

Příběh střídající rychlou akci je pojat v dnešní době poměrně originálním (vlastně spíš nevídaným) způsobem; formou komixu. Přes 80 stránek ručně kreslených obrázků s docela ohranou zápletkou, ale v poměrně poutavém podání nás provede středně dlouhou hrou plnou efektů, zbraní a destrukce. Vezměme to jako malou výzvu: "Jak bude vypadat jedna z poslední her třídy A počítačové komunity?" Jsem zvědavý, protože po poměrně nepovedeném Red Faction má PS2 co dohánět. Naopak PC by mělo přemýšlet, jak dožene Silent Hill 2, Metal Gear Solid 2 a další.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A