Max Payne konečně útočí

Již od začátku tohoto týdne se zběsile lisují cédéčka, tisknou krabice, běží pásy a vyjíždí kamióny do všech směrů a to s jediným poselstvím: Max Payne. Hráčský svět je čím dál nervóznější, musí to potkat každého z nás! Teď už není kroku zpátky, neexistuje žádná výmluva či další zdržení, Max Payne se řítí!
Již od začátku tohoto týdne se zběsile lisují cédéčka, tisknou krabice, běží pásy a vyjíždí kamióny do všech směrů a to s jediným poselstvím: Max Payne. Hráčský svět je čím dál nervóznější, musí to potkat každého z nás! Teď už není kroku zpátky, neexistuje žádná výmluva či další zdržení, Max Payne se řítí!

Musím říci, že mě dost překvapilo, jako brzo Max Payne vylezl. Je sice pravda, že byl ve vývoji asi 4 roky, ale již tenkrát bylo jasné, že bude patřit k těm typům, pro které je doba 12 měsíců absolutně zanedbatelná. Navíc ještě před Maxem dal o sobě vědět Duke Nukem Forever a vzhledem k tomu, že s oběma borci má co dočinění 3D Realms (pravda, s Paynem o dost méně), čekalo se, že Duke vyjde první. To potvrdila i webová konference s posádkou 3D Realms, konaná loňského léta na MadOnionu, kde šéf společnosti George Broussard uvedl, že vývoj Maxe Payna byl zastaven, protože se firma chce soustředit právě na Duka 4 a po jeho vydání prý tvorba Payna začne zcela od začátku, postavená na jiných základech. No, Max Payne už startuje, co to znamená pro plánovací kalendář 3D Realms a datum vypuštění i samotného Duka, lze jen spekulovat.

Max PayneMax Payne

Max PayneMax Payne

Není překvapením, že na všech zúčastněných stranách panovala v den, kdy byl Max Payne GOLD, skvělá nálada. Již při ranných fázích vývoje hry poslal firmě Remedy dceřiná společnost MadOnion.com láhev šampaňského značky The Moet & Chandon, která nesla trefný nápis “When it’s done.” Tuhle větu totiž pronášela společnost vždy, když šla řeč o možném datumu vydání. Vyhnula se tak nekonečným vysvětlováním a omluv za možné nesplněné sliby. A pokud budete chtít vědět, kdy vyjde i zmiňovaný Duke, dozvíte se přesně to samé. Jak je vidět na přiloženém obrázku, láhev už neleží v koutě, ale její obsah už má celý team Remedy Entertainment v sobě. “It’s done.” Po oslavách a vyčerpávající práci si část z nich dá zaslouženou dovolenou, zatímco ten zbytek už pracuje na demo verzi. Ta má být podle odhadů hotova během třech až čtyřech týdnů.

Zatímco se tedy hoši z Remedy mohou jít někam slunit, lidé z 3D Realms asi sotva. Většina týmu kolem Duke Nukem Forever prý strávila posledních 14 dnů jen u Maxe Payna, takže si oddychla, že se akorát může vrátit ke své staré práci. Doufejme, že s tím trochu hýbnou.

Prezident 3D Realms, Scott Miller je se svým synovcem nad míru spokojen, dokonce potvrdil, že počet před-objednávek je extrémně veliký. „Tohle je pro vývojáře to nejlepší období – když víte, že máte něco dost dobrého a je tu ještě dost času, než se to dostane do rukou hráčů.“ Když měl v průběhu oslav zhodnotit, proč jeho jako hráče Max Payne zajímá, vypíchl hlavně příběh a atmosféru. „Když hru dokončíte, cítíte se jako nějaká hlavní postava v románu, postava, která vlastně žije v nějakém příběhu. Nemůžu si vybavit žádnou jinou hru, u které jsem tohle zažil.“ 3D Realms byly vždy v propagačních věcech dost otevření a mohu potvrdit, že o své fanoušky se starají opravdu dobře. Nezřídka nabízí pár pohledů do zákulisí, nejsou skoupí na slovo a podobně. V souvislosti s Maxem se dokonce na jejich stránkách objevil i fax, který hru oficiálně řadí do kategorie pro dospělé. Povaluje se i někde tady.

Max PayneMax Payne

Max PayneMax Payne

Max PayneMax Payne

Mnohem větší vzrušení ale asi zažívají u evropských kolegů v Remedy Entertainment, kteří na rozdíl od texaských ostřílených chlapů zažijí pravděpodobně svůj první mega-úspěch. „Ten pocit, dokonalost, akce, ztřeštěný věci, o kterých jsme nikdy nikomu neřekli,“ shrnuje jádro pudla jménem Max Payne člen Remedy Aki Maatta. Společnost Remedy byla založena finskými nadšenci v roce 1995 asi 14 kilometrů od hlavního města Helsinek. Jejím prvotním cílem bylo vytvořit pořádně tvrdou akci, kterou by byla zábava hrát. Debutem se stává v roce 1996 známé a úspěšné Death Rally, které již produkovalo i Apogee Software (všimněte si Duka jako jednoho z jezdců), čili jejich spolupráce u Maxe Payne není žádnou premiérou. Vývoj této hry se započal ještě tentýž rok, jen krátce po tom, co vyjelo zmiňované Death Rally. Vše vzniklo u strhujících nápadů pro novou 3D akční hru, posléze se dalo dohromady pád dokumentů zachycující základní designovou myšlenku, ty byly ukázány Apogee/3D Realms, která si je hned zamilovala, projekt dostal konkrétnější tvář a začalo se naplno makat. Do svého oboru však jako úplní nováčci nešli. V listopadu roku 1997 vydávají slavný 3D benchmark program Final Reality. Znamenal neuvěřitelný úspěch, jenže na to, aby se po jeho stopách pouštěli dál, se jim moc nechtělo. Hry pro Remedy zůstávají prioritou a proto vzniká společnost MadOnion.com jako jejich 3D benchmarková sestra. A právě teď jsme jen těsně před bodem, kde se jejich profil osudově změní. A možná, že nejen jejich ;).

Závěrem uvádím pár webů, které měly tu čest několik střípků z tohoto titulu vidět a jejich první zážitky.

Zní to jako věty z promo plakátů, a přece to nejsou proto plakáty. O hře jsem toho dost přečetl, viděl jen pár obrázků a videí, a přesto už teď jsem ji doslova propadl. Nikdy předtím neměla následující věta tak silný význam: Máme se na co těšit!
Diskuze (8) Další článek: Ski Run – lyžujeme uprostřed léta

Témata článku: , , , , , ,