Maxis si nedá pokoj: SimCity 3000 Unlimited

Tak je to tu opět. Po veleúspěšném SimCity 2000, který kdysi patřil mezi povinnou výbavu počítače, a SimCity 3000, jenž vloni přišel s obrovským vlnobitím na trh, se Maxis ve spolupráci s Electronic Arts domluvili na dalším pokračování – včera byla společností Electronic Arts oznámen další díl populární série s názvem SimCity 3000 Unlimited.
Maxis si nedá pokoj: SimCity 3000 Unlimited
Tak je to tu opět. Po veleúspěšném SimCity 2000, který kdysi patřil mezi povinnou výbavu počítače, a SimCity 3000, jenž vloni přišel s obrovským vlnobitím na trh, se Maxis ve spolupráci s Electronic Arts domluvili na dalším pokračování – včera byla společností Electronic Arts oznámen další díl populární série s názvem SimCity 3000 Unlimited.

Je s podivem, kolik firem dává svým hrám přídomek Unlimited. Titul vedle titulu přináší neomezené možnosti nebo kde tkví onen pověstný zakopaný (neviditelný) pes? V případě SimCity 3000 Unlimited bude situace následující: novými prvky, které budou 3000ku lišit od Unlimited verze, budou nové budovy, třináct nových scénárií, editor jednotlivých módů (tedy nikoliv pouze a jen editor mapy) a budov. Velkou změnou budou také nové katastrofy – čtyři nové způsoby, jak vaše prosperující město poničit, ne-li zničit úplně. Jsou jimi víry, které dokáží loděmi v přístavu zničit i přístav, dále volně padající předměty z širého vesmíru, zelené toxické mraky produkující kyselé deště (a tudíž patřičný dopad na oblíbenost dané oblasti) a konečně něco, o čem se mluvilo poslední století jako o částečně zažehnané hrozbě – mor a sarančata. Zajímavé pochopitelně bude i jak se hra vypořádá se změnami ročního období a s tím souvisejícími změnami terénu, budov a vlastně vůbec všeho.

Po zkušenosti s firmou Maxis mě tento krok nijak neudivuje. Maxis dokázal, že prakticky cokoliv se dá simulovat – ať už se jedná o mraveniště, mrakodrap, vlastní (virtuální) rodinu nebo zábavní lunapark. Oznámení uvedení SimCity 3000 Unlimited vlastně jen podporuje následující tvrzení spočívající v tom, že vše jde ještě dělat lépe a radostněji, pochopitelně nikoliv zadarmo. Nové scénáře jako záchrana zmrzlého Ruska po zasažení morem nebo San Francisco po vydatném hurikánu jsou jen špičkou ledovce, které ale nabízí prostou otázku – bude stát za to si kupovat hru s takřka stejným názvem? Pokud o svých každodenních potřebách přemýšlíte jako o promyšlených simulovatelných procesech, pak zcela jistě ano. Nerad bych nicméně činil nespravedlivé soudy předtím, než bude známo povícero informací.