MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze

Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval.
MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze
Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval. Protože byl původní MechCommander tolik úspěšný, bylo jasné, že přijde i jeho druhý díl. Ten čas právě nastává. Tedy, nastane spíše asi tak za deset měsíců, ale pomalu se alespoň začínají vynořovat o druhém dílu jakés-takés informace.

Tak tedy zaprvé - budete hrát "za žoldáky". Výhoda bude v tom, že si budete moct vybírat, na které mise půjdete a na které se takříkajíc vyfláknete. Během tažení dostanete možnost hrát za tři "domy" (z angl. "houses") - Steiner, Davion a Liao. Taktéž získáte přístup k více než 15 různým mechům, naprosto nově nadesignovaným, doslova čerstvě natřeným. Staromilci se ovšem nemusejí obávat - objeví se i několik botů z jedničky. Dokonce prý bude možné vytvářet a posléze také vyrábět své vlastní mechy, kterážto možnost jistě potěší nejednoho fandu BattleTechu.

Asi největší změnou je ale samozřejmě onen v názvu článku zmiňovaný přechod do 3D prostoru. Do velmi, velmi propracovaného 3D prostoru. Holt módě se nedá ubránit - ale dá se vylepšit. Něco takového si možná řekli i vývojáři, a zapracovali do nového enginu opravdu chvályhodné množství inovací. Konečně tedy už bude možné rozeznávat objekty podle velikosti, protože jak praví klasik, na velikosti záleží. Taktéž bude odstraněna "neškodnost" explozí - protože se prý dočkáme některých opravdu rozlehlých, budou mít výbuchy vliv na své okolí. Pokud tedy necháte stát mecha hned vedle cisterny a do té cisterny z neznámé příčiny zabloudí nepřátelská raketa ... pak budete mít problém. Stranou nezůstane ani viditelnost. Dnes nejrozšířenější "fog of war" bude nahrazeno téměř plnou viditelností - bude totiž možné sledovat pohyb nepřátelských jednotek, nebude ovšem možné zjistit jejich typ. Lze si jednoduše domyslet, co z toho vyplívá. Přeci jen je jistý rozdíl mezi dvěma Raveny a jedním plně naloženým (zbraněmi, samozřejmě) MadCatem. Zjistit typ jednotky bude možné až po dosažení minimální "senzorové vzdálenosti" či objednáním speciální služby, ale o tom za chvíli. Potíže ovšem bude dělat terén - jelikož 3D prostor umožňuje tvořit hory a pahor(k)y, budete na ně nejdřív muset vylézt, než se budete moct pyšně a s pocitem naprostého uspokojení porozhlédnout po nepřátelské bázi a zjistit vše o její obraně. Aneb čím výše, tím lépe, jak jsme se to učili ve škole ;). Dalším strategickým prvkem bude voda, kterou se budou vaši mechové muset brodit, protože autoři jí konečně přiřkli mimo modré barvy i hloubku. Zatím se ovšem nerozhodlo, zda by mohly mít jednotky ve vodě jistý "chladící bonus" - tedy že by například mohly pálit déle či v mohutnější salvě. Jednoduše řečeno, tvůrci se prostě snaží o maximální realismus, což jistě potěší (ale v některých vyhrocených situacích jistě hru také notně znepříjemní).

Změn doznalo i zásobování - již nebude nutné tahat sebou do bitev opravárenská a muniční vozítka, budete si je moct "za pár šupů" (kreditů) přivolat přímo do bitvy. Stejným způsobem bude možné si koupit i rychlý letecký průzkum nepřátelské pozice, včetně zjištění typů mechů. Dílčích změn dozná i systém pilotů, kdy přibude typ "Eso" a taktéž některé speciální vlastnosti, jako například lepší zacházení s dálkovými zbraněmi a podobné vychytávky. Ztráta dobře vycvičeného pilota tedy bude možná mnohem horší nežli ztráta naládovaného mecha.

Systém misí bude přizpůsobivý - pokud se hráči bude dařit, počítač bude v dalších misích přitvrzovat, pokud hráč nějakou misi splní jen s posledním, silně poškozeným mechem, další misi počítač o něco zjednoduší.

Samozřejmě bude přítomen multiplayer, a to až pro 8 hráčů. Hra bude možná jak přes Internet (Gaming Zone) tak přes LAN, a to v několika módech jako klasický deatchmach, capture the flag či team deathmach.

Jak to vypadá, fanoušci světa mechů budou mít opět o zábavu na dlouhé večery postaráno, jenom si na ni budou muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Finální verze se má objevit na počátku příštího roku.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

19.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Agony: přehnaně odporné (recenze)

Agony: přehnaně odporné (recenze)

Kdo ví, třeba každý z nás jednou skončí v pekle. A pokud to tam vypadá jako v Agony, rozhodně se nemáme na co těšit.

7.  6.  2018 | | 3 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |