MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze

Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval.
MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze
Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval. Protože byl původní MechCommander tolik úspěšný, bylo jasné, že přijde i jeho druhý díl. Ten čas právě nastává. Tedy, nastane spíše asi tak za deset měsíců, ale pomalu se alespoň začínají vynořovat o druhém dílu jakés-takés informace.

Tak tedy zaprvé - budete hrát "za žoldáky". Výhoda bude v tom, že si budete moct vybírat, na které mise půjdete a na které se takříkajíc vyfláknete. Během tažení dostanete možnost hrát za tři "domy" (z angl. "houses") - Steiner, Davion a Liao. Taktéž získáte přístup k více než 15 různým mechům, naprosto nově nadesignovaným, doslova čerstvě natřeným. Staromilci se ovšem nemusejí obávat - objeví se i několik botů z jedničky. Dokonce prý bude možné vytvářet a posléze také vyrábět své vlastní mechy, kterážto možnost jistě potěší nejednoho fandu BattleTechu.

Asi největší změnou je ale samozřejmě onen v názvu článku zmiňovaný přechod do 3D prostoru. Do velmi, velmi propracovaného 3D prostoru. Holt módě se nedá ubránit - ale dá se vylepšit. Něco takového si možná řekli i vývojáři, a zapracovali do nového enginu opravdu chvályhodné množství inovací. Konečně tedy už bude možné rozeznávat objekty podle velikosti, protože jak praví klasik, na velikosti záleží. Taktéž bude odstraněna "neškodnost" explozí - protože se prý dočkáme některých opravdu rozlehlých, budou mít výbuchy vliv na své okolí. Pokud tedy necháte stát mecha hned vedle cisterny a do té cisterny z neznámé příčiny zabloudí nepřátelská raketa ... pak budete mít problém. Stranou nezůstane ani viditelnost. Dnes nejrozšířenější "fog of war" bude nahrazeno téměř plnou viditelností - bude totiž možné sledovat pohyb nepřátelských jednotek, nebude ovšem možné zjistit jejich typ. Lze si jednoduše domyslet, co z toho vyplívá. Přeci jen je jistý rozdíl mezi dvěma Raveny a jedním plně naloženým (zbraněmi, samozřejmě) MadCatem. Zjistit typ jednotky bude možné až po dosažení minimální "senzorové vzdálenosti" či objednáním speciální služby, ale o tom za chvíli. Potíže ovšem bude dělat terén - jelikož 3D prostor umožňuje tvořit hory a pahor(k)y, budete na ně nejdřív muset vylézt, než se budete moct pyšně a s pocitem naprostého uspokojení porozhlédnout po nepřátelské bázi a zjistit vše o její obraně. Aneb čím výše, tím lépe, jak jsme se to učili ve škole ;). Dalším strategickým prvkem bude voda, kterou se budou vaši mechové muset brodit, protože autoři jí konečně přiřkli mimo modré barvy i hloubku. Zatím se ovšem nerozhodlo, zda by mohly mít jednotky ve vodě jistý "chladící bonus" - tedy že by například mohly pálit déle či v mohutnější salvě. Jednoduše řečeno, tvůrci se prostě snaží o maximální realismus, což jistě potěší (ale v některých vyhrocených situacích jistě hru také notně znepříjemní).

Změn doznalo i zásobování - již nebude nutné tahat sebou do bitev opravárenská a muniční vozítka, budete si je moct "za pár šupů" (kreditů) přivolat přímo do bitvy. Stejným způsobem bude možné si koupit i rychlý letecký průzkum nepřátelské pozice, včetně zjištění typů mechů. Dílčích změn dozná i systém pilotů, kdy přibude typ "Eso" a taktéž některé speciální vlastnosti, jako například lepší zacházení s dálkovými zbraněmi a podobné vychytávky. Ztráta dobře vycvičeného pilota tedy bude možná mnohem horší nežli ztráta naládovaného mecha.

Systém misí bude přizpůsobivý - pokud se hráči bude dařit, počítač bude v dalších misích přitvrzovat, pokud hráč nějakou misi splní jen s posledním, silně poškozeným mechem, další misi počítač o něco zjednoduší.

Samozřejmě bude přítomen multiplayer, a to až pro 8 hráčů. Hra bude možná jak přes Internet (Gaming Zone) tak přes LAN, a to v několika módech jako klasický deatchmach, capture the flag či team deathmach.

Jak to vypadá, fanoušci světa mechů budou mít opět o zábavu na dlouhé večery postaráno, jenom si na ni budou muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Finální verze se má objevit na počátku příštího roku.

Nejnovější komentáře