MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze

Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval.
MechCommander 2 - cesta do třetí dimenze
Mnoho dní a nocí již minulo od dob slavných tažení v prvním dílu MechCommandera. Od té doby se také mnoho změnilo - FASA Interactive, jeho výrobce, přesídlil pod křídla všemocného Microsoftu, žánr real-time strategií se zase přestěhoval do troj-dimenzionálního kabátu, a vůbec, svět už prostě není co býval. Protože byl původní MechCommander tolik úspěšný, bylo jasné, že přijde i jeho druhý díl. Ten čas právě nastává. Tedy, nastane spíše asi tak za deset měsíců, ale pomalu se alespoň začínají vynořovat o druhém dílu jakés-takés informace.

Tak tedy zaprvé - budete hrát "za žoldáky". Výhoda bude v tom, že si budete moct vybírat, na které mise půjdete a na které se takříkajíc vyfláknete. Během tažení dostanete možnost hrát za tři "domy" (z angl. "houses") - Steiner, Davion a Liao. Taktéž získáte přístup k více než 15 různým mechům, naprosto nově nadesignovaným, doslova čerstvě natřeným. Staromilci se ovšem nemusejí obávat - objeví se i několik botů z jedničky. Dokonce prý bude možné vytvářet a posléze také vyrábět své vlastní mechy, kterážto možnost jistě potěší nejednoho fandu BattleTechu.

Asi největší změnou je ale samozřejmě onen v názvu článku zmiňovaný přechod do 3D prostoru. Do velmi, velmi propracovaného 3D prostoru. Holt módě se nedá ubránit - ale dá se vylepšit. Něco takového si možná řekli i vývojáři, a zapracovali do nového enginu opravdu chvályhodné množství inovací. Konečně tedy už bude možné rozeznávat objekty podle velikosti, protože jak praví klasik, na velikosti záleží. Taktéž bude odstraněna "neškodnost" explozí - protože se prý dočkáme některých opravdu rozlehlých, budou mít výbuchy vliv na své okolí. Pokud tedy necháte stát mecha hned vedle cisterny a do té cisterny z neznámé příčiny zabloudí nepřátelská raketa ... pak budete mít problém. Stranou nezůstane ani viditelnost. Dnes nejrozšířenější "fog of war" bude nahrazeno téměř plnou viditelností - bude totiž možné sledovat pohyb nepřátelských jednotek, nebude ovšem možné zjistit jejich typ. Lze si jednoduše domyslet, co z toho vyplívá. Přeci jen je jistý rozdíl mezi dvěma Raveny a jedním plně naloženým (zbraněmi, samozřejmě) MadCatem. Zjistit typ jednotky bude možné až po dosažení minimální "senzorové vzdálenosti" či objednáním speciální služby, ale o tom za chvíli. Potíže ovšem bude dělat terén - jelikož 3D prostor umožňuje tvořit hory a pahor(k)y, budete na ně nejdřív muset vylézt, než se budete moct pyšně a s pocitem naprostého uspokojení porozhlédnout po nepřátelské bázi a zjistit vše o její obraně. Aneb čím výše, tím lépe, jak jsme se to učili ve škole ;). Dalším strategickým prvkem bude voda, kterou se budou vaši mechové muset brodit, protože autoři jí konečně přiřkli mimo modré barvy i hloubku. Zatím se ovšem nerozhodlo, zda by mohly mít jednotky ve vodě jistý "chladící bonus" - tedy že by například mohly pálit déle či v mohutnější salvě. Jednoduše řečeno, tvůrci se prostě snaží o maximální realismus, což jistě potěší (ale v některých vyhrocených situacích jistě hru také notně znepříjemní).

Změn doznalo i zásobování - již nebude nutné tahat sebou do bitev opravárenská a muniční vozítka, budete si je moct "za pár šupů" (kreditů) přivolat přímo do bitvy. Stejným způsobem bude možné si koupit i rychlý letecký průzkum nepřátelské pozice, včetně zjištění typů mechů. Dílčích změn dozná i systém pilotů, kdy přibude typ "Eso" a taktéž některé speciální vlastnosti, jako například lepší zacházení s dálkovými zbraněmi a podobné vychytávky. Ztráta dobře vycvičeného pilota tedy bude možná mnohem horší nežli ztráta naládovaného mecha.

Systém misí bude přizpůsobivý - pokud se hráči bude dařit, počítač bude v dalších misích přitvrzovat, pokud hráč nějakou misi splní jen s posledním, silně poškozeným mechem, další misi počítač o něco zjednoduší.

Samozřejmě bude přítomen multiplayer, a to až pro 8 hráčů. Hra bude možná jak přes Internet (Gaming Zone) tak přes LAN, a to v několika módech jako klasický deatchmach, capture the flag či team deathmach.

Jak to vypadá, fanoušci světa mechů budou mít opět o zábavu na dlouhé večery postaráno, jenom si na ni budou muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Finální verze se má objevit na počátku příštího roku.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A