Mega Jump 2: stoupat až k nebesům (mobilní recenze)

Klasické skákačky patří k nejoblíbenějším arkádovým hrám na mobilních platformách iOS a Android. Není tedy divu, že povedený titul Mega Jump z roku 2013 se na začátku letoška dočkal pokračování. Jak se hraje?

Mega Jump 2 je klasickou platformovkou, což znamená, že cílem hry je jediné – dostat se s vaší postavičkou prostřednictvím vznášejících se odpichových míst co možná nejvýš. Hraní vám budou zpestřovat různé vymoženosti a bonusy, znepříjemňovat zase různé nástrahy v podobě vznášejících se nepřátel či zákeřně umístěných skokánků. Vedle úkolu vyskákat co nejvýše a udržet se co možná nejdéle budete plnit různé dobrodružné výzvy (sebrat 200 mincí v jedné hře, zničit dva nepřátele, proskákat se do určité výšky, atd.), za jejichž úspěšné splnění dostanete zlaťáky.

Za hrou stojí vývojáři z Get Set Games, kteří mají na svědomí celou řadu podobně laděných hříček. Tou, která nás v souvislosti s Mega Jump 2 zajímá nejvíce, je předchůdce. Při každém pokračování si je třeba položit základní otázku – v čem se liší od prvního dílu? Mega Jump 2 především v grafice, která doznala znatelných vylepšení (o té bude řeč později), ale také v oblasti herních prvků, na které se podíváme teď.

IMG_2199.PNG IMG_2200.PNG IMG_2202.PNG

Vylepšováky a zlepšováky

Jelikož je doba, kdy hry podobného ražení byly založeny jen na jednoduchém stoupání do vyšších sfér virtuálního světa, dávno pryč, Mega Jump 2, zcela v duchu současných trendů, disponuje různými zpestřujícími prvky. Mezi ně patří především power-upy, kterých je doopravdy nespočetné množství (patří sem například násobič získaného skóre, štít, který vás ochrání před nepřáteli, magnet, který sbírá penízky v okolí, rychlé a vyšší skoky, a tak dále).

Nové herní postavy získáte buď zakoupením za peníze, nebo tím, že nasbíráte dostatečné množství vajec

Vedle klasických power-upů Mega Jump 2 nabízí i možnost jakýchsi upgradů, lépe řečeno boostů, tedy jakýchsi vylepšováků, které nějakým způsobem ovlivňují vaši hru. O čem je řeč? Uveďme si příklad pro lepší demonstraci: během skákání sbíráte penízky, za které později pořídíte upgrade magnetu, který ve výsledku nebude trvat pět vteřin, nýbrž šest, vy díky tomu navýšíte své scóre několikanásobně. Stejně můžete upgradovat další oblasti – trvání mega módu, výška skoků, magnety, a další.

IMG_2203.PNG IMG_2204.PNG IMG_2205.PNG

Postavy jako dárky

Ve hře samotné záleží i na tom, za jakou postavu hrajete, protože každá disponuje různými bonusy v rozličných oblastech. Nové herní postavičky získáte buď zakoupením za peníze, nebo tím, že nasbíráte dostatečné množství vajec, ze kterého se pak daná potvora vylíhne, a vy se ji budete moci ujmout. Další možností je utrácet za postavičky reálné peníze. Specifickými odměnami za hraní jsou dárky. Ty se stejně jako všechno ostatní vyskytují zcela náhodně na mapě virtuálního světa. V dárku může být ledacos – od nové herní postavičky, přes peněžitou odměnu až po boost na jednu hru.

Body se od zlaťáků liší tím, že za ně nic nenakoupíte, slouží spíše jako orientační hodnota pro virtuální žebříčky

Hra vám samozřejmě měří, jak vysoko jste vystoupali, kolik penízků a také kolik bodů jste nasbírali. Body se od zlaťáků liší tím, že za ně nic nenakoupíte, slouží spíše jako orientační hodnota pro různé virtuální žebříčky, princip jejich sbírání je však totožný se sbíráním zlatých mincí.

Zádrhely v grafice

Ovládání Mega Jump 2 je prostinké, avšak skvěle fungující. Jde o koncept, který se v případě gyroskopických zařízení osvědčil, a tvůrci z Get Set Games jej do Mega Jump 2 zakomponovali bezchybně. Postavu ovládáte nakláněním telefonu do stran, přičemž větší náklon znamená rychlejší pohyb a naopak. Ovládání funguje a nemáme k němu jedinou výtku.

IMG_2208.PNG IMG_2209.PNG IMG_2210.PNG

K čemu naopak výtku máme, je technické zpracování. Proč? Ačkoliv totiž hra vypadá výborně, o dvě stě procent lépe než jednička (HD grafika, jasné barvy, plynulé animace), čekají vás pestré barvy, akorát se hodící speciální efekty, proměna prostředí, ostré textury, krásné modely postaviček, skvělé ozvučení i hudba. Mega Jump 2 se tedy při hraní poměrně dost škube. Především při rychlejším pohybu a velkém počtu objektů na scéně dochází k sekání, a to je v případě platformovky, jakou Mega Jump 2 je, docela problém, protože sebemenší zaváhání znamená konec hry.

IMG_2212.PNG IMG_2213.PNG IMG_2214.PNG

Výtku máme i k začlenění in-app nákupů, které se ale staly nedílnou součástí snad každé moderní hry, a proto je jakákoliv výtka v podstatě zbytečná. U Mega Jump 2 sice nakupovat za reálné peníze virtuální objekty nemusíte (jako nikde), bez jejich užívání je ale hraní mnohem těžší a v případě Mega Jump 2 i méně zábavné.

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Arkádová hopsačka
Výrobce: Get Set Games
Začátek prodeje: 16. ledna 2014
  • Jednoduché ovládání
  • Skvělá hratelnost
  • Vizuální provedení
  • Optimalizace hapruje
  • Nutnost in-app nákupů

Mega Jump 2 je solidním nástupcem předchozího dílu. Oproti jedničce vás čeká vylepšená vizuální stránka, nový obsah a hlubší propracování dobrodružství, upgradů a dalších vylepšováků. Finální hodnocení sráží nedostatečná optimalizace pro starší stroje a fakt, že bez nákupů virtuálních předmětů za reálné peníze si tolik srandy prostě neužijete. Na vyzkoušení a pár dlouhých cest ale Mega Jump 2 vystačí parádně.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení zcela zadarma na AppStore.