Messiah - preview

Jste-li nábožensky založený člověk, nečekejte, že vás Messiah potěší. Roztomilý andělíček v hlavní roli nadcházejícího akčního trháku asi nebude vaše gusto. Pokud vás ale takové věci neodrazují nebo vás dokonce přitahují, máte zřejmě s autory Mesiáše něco společného.
Messiah - preview

Představte si budoucnost. Žádné světlé zítřky, ale pořádně depresivní scénu: polorozpadlá města pod věčně tmavým nebem s rozervanými cáry mraků, které se sunou po obloze konstantní rychlostí a jen občas jakoby mimochodem vypustí na zbědovanou krajinu pod sebou proud kalných dešťových kapek. Bezútěšná scenérie se táhne všude, kam oko dohlédne, a v téhle mizérii se na zemském povrchu těžko budou rodit nějaké přijatelné exempláře lidí. Po ulicích se pohybují převážně asociální živly, které usilovně činí všem svým spoluobčanům jejich život ještě méně snesitelným. Ve věku, o kterém mluvíme, už na Zemi dávno nežije jen lidská rasa, po světě se potloukají ledasjaké kreatury a jejich úmysly jsou ještě špinavější než jejich vizáž. Prostě ideální východisko pro nekalé rejdy pekelných mocností, které se právě rozhodly sestoupit na zem, zničit sedm ochranných pečetí a rozpoutat tak Armageddon. Kupodivu tou dobou stále existuje Bůh (člověk se musí ptát, proč to vůbec nechal zajít tak daleko), jednoho dne se na tu spoušť pod sebou pozorně zadívá, a protože ho nenapadne nic lepšího, rozhodne se aspoň učinit vstřícné gesto a poslat lidem mesiáše. Ten nezáviděníhodný úkol připadne Bobovi, baculatému andílkovi s dětskou tváří orámovanou prameny blonďatých vlasů a s nezbytným párem křídel na zádech.

     

Shiny Entertainment se zapracovali na MDK, což byla taky dost velká divnota, ale nápad s andělem potulujícím se mezi smrtelníky a uchvacujícím jejich těla je snad ještě divnější. Ale ano, nepřeslechli jste se, Bob bude schopen přebírat vládu nad postavami, které se mu zrovna připletou do cesty. Mimochodem, současné obrázky na titulní straně Doupěte představují právě postavy z Mesiáše. Spolu s jejich vzhledem samozřejmě přebere i jejich slabé a silné stránky, čímž se hra stává natolik pestrou, až vás to bude mrzet. Rozhodování, do koho vstoupit, totiž není vždycky jednoduché, a možností je tolik, že nerozhodné povahy si asi radši vyberou nějakou přímočařejší hru.

3D akce z pohledu třetí osoby – tak by se dal Messiah charakterizovat v šesti slovech. Jak už jste asi pochopili, vy budete ovládat Boba. Ten je sám o sobě bezbranný jako jehňátko, kromě nebesky modrých očí a jakýchsi plenkových kalhotek, do kterých je zabalený, nemá vůbec nic. Pomocí svých křídel dokáže jakžtakž létat, ale na žádné velké výlety vzduchem to není, spíše je to potřeba při výměně těla (což probíhá tak, že vzlétnete zezadu nad vyhlédnutou osobu a zanoříte se jí kamsi do zad). Ztrátou kontroly nad vlastním tělem je přirozeně nadšený jen málokdo, a tak počítejte s tím, že se vám nikdo neodevzdá dobrovolně, ale naopak většinou bude dělat možné i nemožné, aby vám ve vašem zákeřném manévru zabránil. Někdy je možné vyčkat na okamžik, kdy dvě postavy bojují mezi sebou, v okamžiku nepozornosti jedné z nich vpadnout do zad a ... jste tam.

     

Velmi často budete muset volit, zda se vtělit do nenápadného človíčka, s kterým snadno nepozorovaně proklouznete kritickými situacemi, nebo zda spíš zvolit hřmotného rváče, před jehož svalnatou siluetou se budou ulice vyklízet tak nějak samy. Než se pro nějakou oběť rozhodnete, je nejlepší z bezpečného místa po určitou dobu okolí monitorovat a vytipovat si vhodné kandidáty na přesídlení. Výběr samozřejmě záleží na tom, jestli si chcete své právo na život vybojovat nebo jestli se chystáte konfliktům vyhýbat a ustrašeně se plížit stínem. Výhodou je, že vás přitom nikdo známý neuvidí, takže můžete dát klidně průchod svému pravému charakteru a zbaběle se krčit v koutech. Navíc je třeba si uvědomit, že vaše bezpečnost záleží na tom, v čím těle zrovna bydlíte: například policistovi se většina lidí radši vyhne, kdežto po nedůvěryhodném týpkovi bude každý strážce pořádku na potkání střílet a ostatní vás širokým obloukem obejdou.

Bobův vztah k hostitelským tělům máte ve svých rukou vy. Můžete se k nim chovat ohleduplně a zbytečně je netýrat, není-li to nezbytně nutné pro splnění vašeho úkolu. Stejně tak se můžete bavit jejich poškozováním nebo rovnou likvidací. Ovládnutý nešťastník vám samozřejmě není schopen zabránit v žádných sebevražedných akcích, takže pokud se rozhodnete vyskočit z druhého patra a zlámat mu tím obě nohy, prostě to uděláte a dole na zemi jen přeskočíte do nového těla, které má obě nohy provozuschopné a (naneštěstí pro něj) se nacházelo v blízkosti vašeho dopadu. Tady si neodpustím malé rýpnutí: nemůžu si pomoct, ale kombinace anděla a násilných scén (na kterých se to dítě s bezelstnou tvářičkou velkou měrou podílí) na mě dělá dojem poněkud křečovité snahy o kontroverzi.

      

Pestrost v téhle hře nezajišťuje jenom množství osob, do kterých je možné vstoupit, ale i počet zbraní (kolem 20), se kterými přijdete během své mesiášské mise do styku. Přesné údaje sice nejsou známy, ale mluví se o plamenometech, granátech a z těch méně obvyklých položek třeba o harpuně. Připichování nepřátel ke zdi si zřejmě z důvodů slabšího žaludku nevychutnají všichni (já tedy rozhodně ne), ale pro potenciální zájemce je tady ta možnost připravená.

Grafický engine, který Messiah používá, umožňuje hromadu užitečných triků. Díky použití technologie RT-DAT (Real-time Deformation and Tesselation) se dokáže například redukovat počet polygonů postav podle toho, v jaké vzdálenosti jsou od kamery. Objeví-li se na obrazovce víc postav, celkový počet polygonů se sníží tak, aby animace zůstaly plynulé. Nemusíte se přitom bát, že se kvalita obrazu nějakým podstatným způsobem sníží – vtip je v tom, že se redukují polygony, které nejsou zrovna vidět, například ze zad vašeho protivníka, který je k vám momentálně obrácený čelem.

     

Není jisté, zda nepřijdeme o multiplayer, protože se autoři nemohou rozhodnout, zda ho do hry vůbec začlenit. Po pravdě řečeno mám dojem, že ve více hráčích by to mohl být docela pěkný zmatek. Jak totiž budete přeskakovat z jedné postavy do druhé a nechávat za sebou jen mrtvé trosky, může se za chvíli stát, že při stejné strategii ostatních protihráčů už nezbude skoro nikdo, kdo by byl pro vás použitelný a nebyl už zároveň obsazený jiným andělem.

Podpora joysticků s force-feedbackem, propracovaný motion capturing a hudba od Fear Factory dotvářejí celkový dojem do podoby, na kterou bude jistě většina hráčské obce nezřízeně zvědavá. Naštěstí už to nepotrvá dlouho, protože Messiah by se měl mezi námi objevit ještě letos.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si t…

Ať už si chcete zahrát sami nebo zvažujete koupit hru jako dárek na Vánoce, bude se vám hodit přehled současných nejatraktivnějších her pro počítače.

11.  11.  2020 | |4 N/A
Martin Nahodil
Nejlepší hryPC
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby do budoucna | Recenze

Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby…

Microsoft vyrukoval se svou nejnovější konzolí Xbox Series X. Ale co když nechcete to nejvýkonnější a nejlepší? I na to společnost myslela.

15.  11.  2020 | |19 N/A
Michal Maliarov
RecenzeKonzole