Metal Fatigue

Opět jedna real-time strategie, která má přinést do zavedeného žánru něco nového a postrčit ho o pořádný kus vpřed. To se ale říká o každé nové RTS, takže co opravdu Metal Fatigue nabídne? Tak předně je to velmi zajímavý a propracovaný příběh, o kterém stojí za to se trochu rozepsat.
Ve 23. století má již lidstvo k dispozici nadsvětelný pohon, a jak tak brázdí temný vesmír, narazí na dlouhý pás zničených planet. Je zjištěno, že tyto planety byly doslova zruinovány rasou zvanou Hedoth. Země se takovéto obrovské ničivé síly zalekne a tři největší nadnárodní korporace začnou připravovat své armády pro boj s Hedothy. Stopují Hedothy podle zničených planet, až konečně naleznou jejich domovský systém. Když k němu však obrovské flotily všech tří korporací dorazí, setkají se jen s mizivým odporem hlídacích dronů - systém je opuštěný. Když probíhá průzkum domovské planety, nalezne jeden ze tří bratrů, kteří byli na průzkum vysláni společností RimTech, podivnou, velmi účinnou Hedothskou zbraň. Při pozemním souboji s drony jsou ale bratři rozděleni a každý z nich se vydává k jiné z korporací. A to je začátek celé hry.

Metal Fatigue bude třírozměrnou 3D real-time strategie. Že vám to zní divně? Nic se nebojte, vysvětlení už je na cestě. Zobrazení hry bude 3D, s různými úhly pohledu, v rozlišení až 1600x1200, s podporou Glide, D3D i OpenGL, to je dnes takřka samozřejmé. Jenže další tři dimenze přicházejí s hrací plochou - ta bude totiž mít celkem tři úrovně. Jednak podzemní - bude zde možnost vytvářet tunely nebo celé soustavy katakomb. Samozřejmě, že je budou moct používat pouze některé jednotky, ale o nich později. Druhou úrovní je zavedený planetární povrch - to co známe z téměř každé dnešní strategie. Třetí, asi nejzajímavější, je orbitální úroveň. Tam bude možnost stavět např. solární panely, nebo vést (téměř) vesmírné bitvy se stíhači nebo Comboty.

Menší roztržky Combotů budou zřejmě na denním pořádku.Poměrně přehledné rozhraní, co říkáte?

Že by nálet?Ukázka propracované grafiky (podruhé:).

Comboti jsou hlavní zbraní v MF. Jedná se o mechy gigantičtějších rozměrů, než jaké jsme měli doposud možnost zhlédnout, dokonce mají být větší než ty MechWarriorské. Každý takovýhle Combot se skládá z pěti částí - dvě nohy, dvě ruce, a torzo ("hruď"). Každou z nich je možné měnit, modifikovat, upgradovat. Dokonce bude možné je vyměňovat za ustřelené nepřátelské části. Údajně má jít až o 10 000 různých kombinací! To slibuje velikou rozmanitost a tím pádem mnohem menší nebezpečí nudy. Ale Comboti nebudou jedinou jednotkou, dále se setkáme např. se vznášedly, která budou sbírat suroviny, opravovat, či stavět budovy.

Od umělé inteligence si tvůrci také mnoho slibují. Má totiž být ještě o něco propracovanější než ta v Dark Reignu, který oplýval AI ve hrách dosud nevídanou a širokou možností konfigurace samostatného chování jednotek - to samé má obsahovat i MF.

Jednou z opravdu novátorských součástí má být i jakási "před-budovatelská" část. Před některými misemi totiž dostanete možnost rozvrhnout si svou základnu, vyrobit a upravit jednotky, a začít misi teprve až budete mít vše připraveno k boji. Je otázkou, zda to nebude až přílišné zjednodušení hry, ale to ať posoudí sami hráči - MF má vyjít v příštích dvou měsících.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 26 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A