Tak jsem po 18 hodinách porazil MGS3 a můžu také bilancovat. Nejprve k celkovému dojmu, až závěrem ke grafice.
Nebudu tvrdit, že MGS3 byl dělaný jako "přívažek" ale tvrdím, že MG:Ghost Babel ačkoliv dějově nespojený v tom případě za přívažek považovat možno také není. MGS , MGS2 a MG:Ghost Babel spojuje v podstatě TEN SAMÝ PŘÍBĚH, vyyužitý pouze v jiných kulisách. Proto jsou také tak úspěšné, de fakto jak MGS2 tak MG:GB využívají úchvatného story z MGS a onoho legendárního systému ŽIVOTNOSTI postav.
MGS2 je děj tentýž co MGS, vyměněné kulisy, vše udělané tak dokonale, že nikomu vlastně nedojde, že sleduje to samé co v MGS a když to Ocelot natvrdo řekne na konci, vlastně jsme byli každý rád.
MGS3 naproti tomu staví nový příběh, kde už podobného schematu NELZE využít a také se ho tu nevyužívá, ačkoliv byl pokus opět legendární skupinu bossů atd. Bohužel jsou mnohem méně životní než třeba v MG:GB, své příběhy už někteří nevyprávějí, takže holt působí jako bossové v zcela obyčejné hře, tedy odstřel a jdi dál. Ne VŠICHNI... ale stejně to dost vadí, zvláště u těch atraktivních....
Příběh za podařený NEPOVAŽUJI, v podstatě je dějová linie velmi chudá a spojení se světem nám již známého MG (berme tedy i MG a MG: Solid Snake na MSX) je OHAVNÝ OSLÍ MŮSTEK... vysvětlení Patriotů podle mě koliduje s některými výroky, které padly v MGS2 ale nebudu se hádat, mě to spíše otrávilo než uspokojilo. Naprosto příšerně pak působí místní inkarnace Metal Gearu ... mystický respekt byl v háji.... nevím, koho napadl jeho design,ale dobrý nápad to tedy nebyl.
Některé scény mi přijdou až patetické, oproti nádherné logice MGS MGS2 křečovité. Ano, závěr je úchvatný ale v podstatě PŘEDVÍDATELNÝ, což se tedy o závěru MGS ani MGS2 absolutně říct nedalo. Já jsem zklamán. Jistě, oproti jiným hrám je MGS 3 děj naprosto úchvatný a dostat se kdy JEN k MGS3, řvu nadšením jako "gibbon v říji" (joe promine za použití jeho oblíbeného výrazu) ale po zahrání toho, co již Kojima světu dal zvláště tedy MGS na PSX (naprosto nejlepší díl série, za remake bych někoho nejraději odstřelil) je to prostě slabé, je mi líto.
Grafika je na některých místech naprosto úchvatná, závěrečná scéna mě totálně dostala, ačkoliv má choť se dívala s nudou v očích a prohlásila:" Ty už jsi asi zapomněl na konec FF 8, když Tě to tak nadchlo. Originální to není...." což je pravda, ale přesto je to úchvatné minimálně po technické stránce věci.....jako i mnoho dalších lokací. Celkově je to hra zajímavá, určitě si pořídím PAL verzi už kvůli té možnosti po dohrátí to mít možnost vidět v jednom kuse (cut scény), ale jinak jsem čekal víc. Asi už chci prostě moc, ale faktem zůstává, že se na další MG dívám s mírnou skepsí. Tak jo, Raptore, trhej