Metal Gear Solid 3: Snake Eater – realtime preview

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 68

Diskuze k článku

Hacky  |  19. 09. 2005 16:29

Nevíte k čemu jsou ve hře ti malí hroši?

 |   |  Odpovědět
Bulba  |  16. 02. 2005 17:11

Pánové MGS3 se přece odehrává v sočastnosti a celá hra je jen vzpomínka,přece na začátku se ozve slovo vypravěče (pravděpodobně Solid Snake),samotný Kojima přece prohlásil že v kždém pokračování bude Solid Snake protože by to bylo jako bondovka bez Bonda,ale taky dodal že se vrátí v jiné podobě

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  07. 02. 2005 00:19

Tak to vidíte - nedal jsem si pozor. A tak se znovu cítím zaskočený, zbitý a zraněný sladkým utrpením dalšího dílu Metal Gear Solid. Nechápu, jak může být někdo tady v diskusi třetím dílem zklamaný - podle mě je to naprostý triumf. Řekl bych, že v podstatě všechno je lepší, než ve dvojce - zejména mnohem zajímavější postavy, krásná grafika (a co všechno předvádí v posledních dvou hodinách!), těžká a podmanivá atmosféra. Vrátilo se tragické titánsví prvního dílu MGS, vrátily se nezapomenutelné scény, kterých je podle mě o hodně víc, než ve dvojce. MGS3 je hra, ze které ve mně něco skutečně zůstane - příjemné i nepříjemné chvíle a nálady, myšlenky, vzpomínky. A to o sobě nemůže říct každá z těch desítek her, co jsem dohrál.

Jsem navýsost spokojený. A dal bych život - ne za čest, ale za Snakea!

 

 |   |  Odpovědět
david  |  27. 01. 2005 19:08

mcv ,- ,nskůhjnůdjl-bůjůlbljk-xljyxkl-xcyjnkl-bfiyouyůjhkxjlbjxklyjuiodfbjylůcbjkxklůhjklxcjlůjxclůkbhjoiůjusio\jsfioůjbioůxjboůibjoiůxfjdxkijbyioůsbjusioůhji\oůhbj\jbxljbcklx\joiůjckxljoůisubjoů\jox\ůbv

 |   |  Odpovědět
MR???  |  04. 01. 2005 18:01

Ještě, pokud v MGS3 dojde na sex (SNAKE+EVA), tak doufám že výroba kondomů se po 2.světový zlepšila, protože další Snake???(to by bylo příliš!!!)

 |   |  Odpovědět
snake fan  |  04. 01. 2005 17:48

Ocelot je dítětem Sorrowa a Boss, proto že za 2.světový většinu gumy spotřebovala výroba plynových masek a  kondomy byly moc ochuzené.

 

 |   |  Odpovědět
Bobik  |  03. 01. 2005 12:34

Z MGS3 vysvětlení sem zmatenej. V MGS2 byli Patrioti jakousi protoplazmatickou neexistující masou protože pokud jsem pochopil závěr tak Otacon říká že sou přes sto let mrtví. V MGS3 jsou to nějací shromáždění byznysmani či co. To mi přijde jako pěkná kravina. Z MGS2 jsem odešel s pocitem že jde o jakési nadvědomí v MGS3 zase slyším že jsou to žijící chlapi. Tak sakra vo co de?

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  03. 01. 2005 20:28

Tak teď se budu možná pouštět na tenký led protože na téma patrioti se vedou na IGN, nebo Gamespotu fakt sáhodlouhý rozhovory. Můj názor - Jak říká MGS 3 - Patrioti (Philosephers) byli (jsou?) nejmocnější z mužů  tří světových velmocí - Ruska, Číny a USA - kteří spolu uzavřeli tajnou dohodu o nadvládě nad světem - bez ohledu na existující vlády jednotlivých států. Údajně poslední z nich byla The Boss (i když na konci MGS3 se píše že v roce 1970 byli z názvu Philosophers přejmenováni na Patriots) - kdo, nebo co jsou to po roce 1970 je mně osobně nepříliš jasné (někdo další zastoupil jejich místa ?) Každopádně z konce MGS 2 já osobně vyvozuju že jejich kolektivní vědomí bylo nějakým způsobem přeneseno do umělé inteligence G.W. Arsenal Gearu.  Odtud asi ta tvoje protoplazmatická neexistující masa.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  04. 01. 2005 10:57

Já bych taky považoval za možné, že ty záznamy o tom, že jsou Patrioti 100 let mrtví, jsou zfalšované a že to celé s protoplasmatickou masou je prostě zástěrka... ale třeba je to jako Lynchovy filmy - sedí více výkladů a vysvětlení

 |   |  Odpovědět
Little John  |  02. 01. 2005 00:20

Hele netuší tady někdo kdo je tady to dítě The Boss?

Asi jsem tupej ale měl jsem za to že to je Ocelot: syn The Boss a The Sorrowa ale The Boss Sneakovi tvrdí že se se Sorrowem potkala teprve před dvěma lety před Sneak Eterem. Jak to tedy je?

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  03. 01. 2005 07:50

Houby, je to Ocelot. Asi si něco špatně pochopil. 2 roky před Snake Eaterem The Boss Sorrowa zabila. To dítě měla se Sorrowem za druhý světový. Patrioti ho ukradli. Mimochodem zajímalo by mě co vyroste z dítěte Olgy Gurlukovich. To zase ukradl pro patrioty Revolver Ocelot.

 |   |  Odpovědět
Johnny  |  31. 12. 2004 19:14

Nevím jak moc je to profláklí ale našel jsem jednu vychytávku v MGS3: Potom co vás Volgin mučí se dostanete do věznice, okamžitě dejte save uložte si pozici, opusťte hru, hahrajte zpět pozici ve vězení a jelikož Sneakova lékařka říkala že každý save rovná se spánek octnete se ve Sneakově snu!!! No tahle hra je holt vychytaná až na půdu.

Četl jsem zde různé názory na tuto hru a musím říct že se mi MGS3 líbyl asi ze všech dílů nejvíc. Filozofování bylo ubráno do přijatelné míry(pravda možná že na MGS až moc), různé řeči přez kodek taky a hra sama obsahuje tu samou vůni jako předchůdci. Pravda je že bossové by nemuseli padat jako mouchy, i když souboj s Furym byl hustej a dokonalý hlášky měli duchové u Sorrow: "You will by killed by your own son." Myslím že jediné co je lepší než Sneak Eater je Twin Snakes, sám ho sice nemám ale je to jediný důvod proč bych byl ochoten si koupil krabici od Nintenda.

PS: Netušíte někdo prosím jak si popovídat se strážným ve věznici tak jak tomu bylo v traileru od Konami?

PPS: Nenávidím Raidena ukradl MGS2. 

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  03. 01. 2005 07:45

Musíš 3x vyhodit jídlo ven z vězení co ti voják hodí. Potom si s tebou pokecá.

 |   |  Odpovědět
Little John  |  03. 01. 2005 22:49

díky

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  04. 01. 2005 10:53

Uh-oh... a o čem ten sen je, alespoň rámcově  ?

No, tahle hláška Sorrowa byla mimořádně působivá... a ano, souhlasím že Twin Snakes je nejlepším dílem série, protože je to ten nejklasičtější a nejcelstvější příběh s nej postavami, podaná formou, jakou může dodat jen režisér Kitamura

Já bych tipl, že ten pokec se strážným v traileru ve hře vůbec není - v minulosti MGS trailery často ukazovaly věci, které nakonec ve hře nebyly

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  05. 01. 2005 08:18

Ale je, copak si nečet moji odpověď Johnymu? Sakra chlapi vy mi ten Metal Gear flákáte, zkuste se v ňom trochu rejpat - zkoušeli jste The Endovy sežrat papouška ?

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  28. 12. 2004 09:07

Příběh MGS3 je určitě o něco chudší než u MGS2 o tom no comment. Na druhou stranu když jsem si po dohrání MGS3 zahrál MGS2 musel jsem uznat, že ačkoliv je tanker perfektní, BIG SHELL JE hratelnostně NUDA. Jistě filozofování v MGS 1 a 2 bylo super a MGS 3 jde trochu jinou cestou. Dalo by se říct že vyjadřuje Big Bossův pohled na život jednodušší, přímočařejší. Ale zábavnější. Těch možností co MGS 3 nabízí z hlediska hratelnosti a všelijakých vychytávek jsou tuny. Už žádné POSTOPADESÁTÝPROCHÁZIMTOUSAMOUMÍSTNOSTÍNABIGSHELLSESVĚTLOVLASIMIDIOTEMSE KTERYMKOJIMAZAMÝŠLELABYCHSESTOTOŽNILALETOANINÁHODOU.

Jsem MGS fan jako všichni z Vás a nemůžu říct že bych necítil rozčarování že Fury, End a celá Cobra Unit jsou jen kulisa. Ale zkuste si vzpomenout na 3 slůvka z jednoho trailerů MEME x GENE x SCENE. MGS3 je SCENE. Příběh MGS 3 skvěle doplňuje příběh MGS 1 a 2 - znovu Vás nutí o nich přemýšlet. Budete vědět jak vznikli patrioti, kdo vymyslel Metal Gear, či  co je LALILULELO, copak to nestojí za to ? Navíc různé spoily - The Boss přijde o dítě díky patriotům - stejně jako Olga  v MGS 2 - víte co vyrostlo z dítěte THE BOSS za fracka (napovim - jedna z nejzápornějších postav historie MG)? Co nám tim Kojima naznačuje pro MGS 4? Nevim - MGS3 jsem dohrál 5x a původně zdánlivě jednoduchý příběh se mi ve spojení s ostatními díly začíná pěkně komplikovat. Podle mě udělal Kojima třetí díl proto aby hráče donutil přemýšlet o prvních dvou. A jak Vás tak poslouchám, tak se mu to asi daří.

Můj oblíbený citát:

"All that give live to this weapon is russian. Developed by us."

                                                         SERGEI GURLUKOVICH

"That's not the Solid Snake!"

                      SOLID SNAKE

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  28. 12. 2004 14:21

No, proč fracek? Nejlepší postava MG série!!!!!

Těším se na Metal Gear Acid, doufám, že mi přes svůj strategicko tahový charakter nabídne přesně to, co chybělo v MGS3, zdá se , že tu budou bossové, tak , jak je známe. Hlavně se mi líbí prostředí, temnota, exteriéry i interiéry, Metal Gear tu je Metal Gear a ne potřeštěný kombajn. Scéna, jak stojí NAD domky a stromy je úchvatná, kdo neviděl patřičný trailer, zaběhněte na IGN... tam jich je hafo. A vůbec mi nevadí karetní systém, protože si myslím, že bude naopak velmi kvalitně dodávat napětí. Věčná škoda, že PSP nejde propojit s TV... to bych ochotně hrál na velkém screenu....

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  04. 01. 2005 10:48

Wow, ten druhý citát zní opravdu dobře, když se takhle napíše (podepíše)

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  27. 12. 2004 13:35

Intro ve hře je, ale objevuje se až po prvním dohrání. Jinak je k vidění po té co Volgin odpálí Design Bureau 754 a začíná druhá, hlavní část hry. Jinak intro alá James Bond je interaktivní a pomocí R1 se dá trošku remixovat a pomocí L3 se dají měnit titulky. Animace JSOU v engine hry a dají se zoomovat pomocí trojúhelníku stejně jako dalekohled (zoom je tam taky pomocí trojúhelce - to se mi právě na kojimovi líbí, že vše funguje stejně za všech okolností). Nevim jak může Martin Zavřel říct že to neni v enginu hry když má Snake pokaždý v animaci kamufláž podle toho jakou zvolí hráč.... Jo jinak se strašně moc omlouvám SONY a KONAMI, ale MGS 3 mě přinutil ke koupi chipu - sorry odmítám čekat půl roku - navíc americká verze běží na 60 Hz o čemž u Evropské pochybuju - ani jeden díl to nepodporoval (více frames za vteřinu). Na mojí obhajobu - vlastnim 30 originálek, takže jsem už do kapes Sony narval peněz jako málokdo v republice.

P.S. Martine Zavřele, nevíš proč celou hru říkájí Snakeovi Jack a když se ho Ocelot ptá na konci na jméno Snake mu odpoví John (Za celou hru jsem nenašel zmínku že by Jack byla nějaká forma kódového označení)

P.S.2. Už si viděl hladový nepřátele ?

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  04. 01. 2005 10:45

S těmi animacemi v engine hry jsem se očividně sekl, na první zahrání jsem to zoomování neobjevil (asi jsem se příliš soustředil na něco jiného  ) a neuvědomil si ani ty změny kamufláže... navíc mi grafika cutscén přišla už opravdu příliš kvalitní na realtime render

Jinak hlavní hrdina MGS3 je oslovován jako Jack svými nadřízenými a hlavně The Boss, takže to beru jako jeho jméno... že Ocelotovi řekne jiné mě nepřekvapuje, beru to jako vtipnou narážku na jméno hlavního hrdiny filmu Rambo

Hladoví nepřátelé? Co to je  ?

 |   |  Odpovědět
Ocelot69  |  05. 01. 2005 08:14

V několika lokacích ve hře můžeš narazit na zásobárny jídla(má jí KAŽDÁ základna). Poprvý je to v místě kde stojí HIND(Bolshaya Past Base), dále třeba Ponizovje Warehouse, Graniny Gorki Lab 2F atd., atd. Poznají se, podle toho že jsou to malé místnosti (na jednu obrazovku) a NENACHÁZÍ SE V NICH NIC JINÉHO NEŽ JÍDLO (poznávací znamení - většinou čínský nudle). Pokud toto místo zlikviduješ pomocí TNT, celá základna která k ní přiléhá začne po chvíli hladovět. Vojáci začnou po chvíli skučet - "už jsem nejedl tak dloooouho". Potom jsou zesláblí - stačí jim dvě rány pěstí a omdlí, dají se odlákávat pomocí odhozeného jídla, nebo dají se otrávit pomocí zkaženého jídla. To samý funguje i u ARMORY - když ji zničíš, něco by se mělo taky stát (asi jim dojdou náboje). To mám zatim nevyzkoušený, ale řekl mi to jeden dobrovolník. VÁŽNĚ se vyplatí vyslýchat vojáky - vím že se tim riskuje poplach, protože je obtížné ho chytit - ale co takhle vymáčknout z něj frekvenci a nechat si poslat AIRSTRIKE ?????

 |   |  Odpovědět
Jack  |  25. 12. 2004 12:05

Chtěl bych se zeptat těch co to už hrály, jestli dialogy sou namluveny anglicky nebo rusky, jako jsou v trailerech.

 |   |  Odpovědět
Zet  |  23. 12. 2004 18:03

jak to tady tak ctu,tak to me teda vubec neuklidnilo,spis naopak,to chcete rict ze se z genialniho mgs stava neco tak nudneho jako splinter cell?je tam vubec pouzit codec?vypada to tedy,ze uz se kazi i jedna z poslednich kvalitnich hernich spolecnosti,konami,zacalo to silent hill4 a konci to mgs3.no to snad ne:(((

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  23. 12. 2004 18:33

ne, ta kritika je jen z řad MGS maniaků... SC hráči ti se MGS3 nemohou přiblížit ani na dostřel The Endovy sniperky.... haha protože MGS3 je  super hra SC imbecilidní nudná bezpříběhová šoupanice loutkama .....

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  22. 12. 2004 13:39

Lidi, co kdybyste si počkali na full hru? Svrbí mě prsty odpovědět, ale spoilovat pro někoho, kdo to nechce, to je na nic.....jsou tu mailové adresy, klidně odpovím... jinak na mé stránce to vypadá, jako když někdo dává dohromady v sexu Volgina s Ocelotem hahaha jasně, je to jen náhodné rozhození, ale dobře jsem se pobavil hahaha

 |   |  Odpovědět
snake fan  |  22. 12. 2004 13:11

je pravda,že hrdinou MGS3 je Big Boss??? (doufám že ne)

a navazuje Snake Eater na předchozí díly???

 |   |  Odpovědět
colonel BULBA  |  21. 12. 2004 18:28

v RealT preview se mluví o vztazích,dojde taky na sex př:Jack + Eva

                                                                                                                Volgin + Boss

                                                                                                                Ocelot + líbačka se svím revolverem

 |   |  Odpovědět
colonel BULBA  |  20. 12. 2004 19:22

hl.hrdinou MGS3:se je:a)Solid Snake

                                            b)Big Boss

                                            c)nějaký jiný Snake

kdo je to,odpovězte prosím

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  21. 12. 2004 11:47

píše se rok 1964, do narození Solida Snakea chybí ještě 9 let, pokud mě paměť neklame... čili smiř se s tím, že se Solidem Snakem hrát nebudeš ... btw... drobně mě zaráží ten u Big Bosse, protože jestliže se nepletu, S.S. je jeho klonem čili podoba "jak vejce vejci" není zas tak nadsazená....

 |   |  Odpovědět
haha  |  19. 12. 2004 02:03

Sice to nehraju, ale dívám se jak to hraje kamarád. Nicméně z toho co vidím můžu říct že mi zůstává rozum stát.

Už dlouho jsem neviděl nic tak uhozeného. V moment kdy hlavní hrdina nechá odejít jednoho z asi "bossů" po té co ho dotyčný ohrožoval na životě s odůvodněním že je ještě mladý jsem se málem složil smíchy. Zvlášť když předtím hlavní hrdina postřílí hromadu zakuklených ruských vojáků. Copak i oni nebyli třeba mladí, starostlivý blablabla. Prostě je to jen kýčoidní způsob jak nechat záporáka na živu. Už nehledě na scénu před tím kdy je "přejet" motorkou.

Vážně se těším na každý další scénu ze hry abych se zase zasmál, protože nic tak uhozeného jsem hodně dlouho neviděl a to ani v těch nejhorších akčních filmech.

haha.

Nicméně uznávám že jestli má hra být parodií na akční filmy plní svůj účel dokonale.

 |   |  Odpovědět
.Andy77  |  20. 12. 2004 13:15

mno, kdybys hrál předchozí díly, věděl bys, že Ocelot je jednou z klíčových postav, takže kdyby ho Snake zabil, holt by se nemohl objevit tam. proto také když Eva omráčila Ocelota, promptně jsem ho šel podříznout jako to s uspanými vojcly vždy dělám a bác, byl konec hry "Ocelot is Dead, Time Paradox".... takže zkrátka Ocelota odstřelit nejde, holt se to nějak okecat muselo....

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  14. 12. 2004 23:28

žese mýlíš, tentokráte v Codecu, který skutečně obsahoval mnohdy daleko více myšlenek než samotné cut scény (například naprosto úžasný je dialog Raidena s prezidentem Johnsonem, kdy se vlastně teprve odhaluje , co je to ten nový Metal (Arzenal) Gear.....a nakonec i v závěru s mystickými Patrioty TOLIK NENÍ.... nechci říct, že vůbec nic, aby mě někdo nechytil za slovo, ale v podstatě tentokráte slouží skutečně spíše jako zdroj informací kam jít ( a i to dost zřídka), kde jsou časy vtipné Mei Ling a ještě celkem ucházejícího Otacona atd., tentokráte je to "rádobyvtipné",když spojovatelka hovoří se Snakem, informace ve stylu pitvy příběhu tu V PODSTATĚ nejsou.....

MGS3 se podle mě na jedné straně pokusil vyhnout výtkám oněch mudrců, kterým cut scény a codec vadily, na straně druhé samozřejmě inklinoval k filmu ještě více a nějak se o nepodařilo skloubit. Alespoň pro mě ne.

MGS prostě byl geniální, MGS2 se držel těsně v závěsu, ale MGS3 prostě pokulhává za nimi, i když grafikou samořejmě oba rozbíjí naprosto suše, DOJEM a emoce tu nejsou. Už třeba právě proto,že Cut scény příli příběhu nevyprávějí, zase až na výjimky ale spíše dodávaj filmový dojem a až na výjimečky Codec (nebo tedy ta vysílačka) příběh ignoruje. Nevím, já jsem opravdu V RÁMCI GENIALITY JMÉNEM MGS zklamán. Někdo naopak nadšen.

 |   |  Odpovědět
Andy77  |  14. 12. 2004 12:15

Tak jsem po 18 hodinách porazil MGS3 a můžu také bilancovat. Nejprve k celkovému dojmu, až závěrem ke grafice.

Nebudu tvrdit, že MGS3 byl dělaný jako "přívažek" ale tvrdím, že MG:Ghost Babel ačkoliv dějově nespojený v tom případě za přívažek považovat možno také není. MGS , MGS2 a MG:Ghost Babel spojuje v podstatě TEN SAMÝ PŘÍBĚH, vyyužitý pouze v jiných kulisách. Proto jsou také tak úspěšné, de fakto jak MGS2 tak MG:GB využívají úchvatného story z MGS a onoho legendárního systému ŽIVOTNOSTI postav.

MGS2 je děj tentýž co MGS, vyměněné kulisy, vše udělané tak dokonale, že nikomu vlastně nedojde, že sleduje to samé co v MGS a když to Ocelot natvrdo řekne na konci, vlastně jsme byli každý rád.

MGS3 naproti tomu staví nový příběh, kde už podobného schematu NELZE využít a také se ho tu nevyužívá, ačkoliv byl pokus opět legendární skupinu bossů atd. Bohužel jsou mnohem méně životní než třeba v MG:GB, své příběhy už někteří nevyprávějí, takže holt působí jako bossové v zcela obyčejné hře, tedy odstřel a jdi dál. Ne VŠICHNI... ale stejně to dost vadí, zvláště u těch atraktivních....

Příběh za podařený NEPOVAŽUJI, v podstatě je dějová linie velmi chudá a spojení se světem nám již známého MG (berme tedy i MG a MG: Solid Snake na MSX) je OHAVNÝ OSLÍ MŮSTEK... vysvětlení Patriotů podle mě koliduje s některými výroky, které padly v MGS2 ale nebudu se hádat, mě to spíše otrávilo než uspokojilo. Naprosto příšerně pak působí místní inkarnace Metal Gearu ... mystický respekt byl v háji.... nevím, koho napadl jeho design,ale dobrý nápad to tedy nebyl.

Některé scény mi přijdou až patetické, oproti nádherné logice MGS MGS2 křečovité. Ano, závěr je úchvatný ale v podstatě PŘEDVÍDATELNÝ, což se tedy o závěru MGS ani MGS2 absolutně říct nedalo. Já jsem zklamán. Jistě, oproti jiným hrám je MGS 3 děj naprosto úchvatný a dostat se kdy  JEN k MGS3, řvu nadšením jako "gibbon v říji" (joe promine za použití jeho oblíbeného výrazu) ale po zahrání toho, co již Kojima světu dal zvláště tedy MGS na PSX (naprosto nejlepší díl série, za remake bych někoho nejraději odstřelil) je to prostě slabé, je mi líto.

Grafika je na některých místech naprosto úchvatná, závěrečná scéna mě totálně dostala, ačkoliv má choť se dívala s nudou v očích a prohlásila:" Ty už jsi asi zapomněl na konec FF 8, když Tě to tak nadchlo. Originální to není...." což je pravda, ale přesto je to úchvatné minimálně po technické stránce věci.....jako i mnoho dalších lokací. Celkově je to hra zajímavá, určitě si pořídím PAL verzi už kvůli té možnosti po dohrátí to mít možnost vidět v jednom kuse (cut scény), ale jinak jsem čekal víc. Asi už chci prostě moc, ale faktem zůstává, že se na další MG dívám s mírnou skepsí. Tak jo, Raptore, trhej

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  14. 12. 2004 17:15

add: "MGS2 je děj tentýž co MGS, vyměněné kulisy, vše udělané tak dokonale, že nikomu vlastně nedojde, že sleduje to samé co v MGS a když to Ocelot natvrdo řekne na konci, vlastně jsme byli každý rád."

- Myslim ze to kazdeho prestilo do oci uz od zacatku - stacilo kdyz plukovnik zacal s "briefingem" a skoro bych mu to byl dovypravel jako basnicku :)
MGS byl skutecne jedinecny a me se dokonce zprvu zdalo ze ho MGS2 zbytecne vykrada (byla v tom pointa), ale stejne tam byla spousta myslenek ci detailu, ktere za to staly.

V nejakem PS2 magazinu (pro zajimavost jsem si ho koupil) se sposta "amateru" (profesionalnich vyvojaru, to je jen vyjadreni meho nazoru na ne) snazila kritizovat Kojimu za dlouhe cutsceny (animace) v MGS2 a  jeden inteligent dokonce za codec, jez nazval codex nebo tak nejak (pry nuuuda a zbytecne zdrzovani od gameplay).
Uprime recene, semtam jsem si dialogu v codecu uzil vic, nez nektere akcni sceny.
V traileru se mi zdalo ze takovych naznaku, myslenek apod. vypichnutych v "beznych" dialozich  bude v MGS dost (nebo se mylim?).

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  09. 12. 2004 17:38

Mno, recenzia skončila, trochu sa nám roztiahla, ale to nevadí  Som rád, že si sa dokázal udržať na uzde a nevyzradil nám nič viac, jak dialogy s dvoma bossmi a nejaké tie vetičky do deníčku  Potešilo ma, že žiadny bordel na konci nenastal a podľa všetkého ani nevyvstali nejaké otázky "do budúcna"  Ale ak som to dobre pochopil, tak celý príbeh je mimo základnej osnovy, ktorá "skončila" v MGS2, tj. ak ide o Patriotov napr. Alebo sa vysvetlia niektoré otázky z predošlého dielu? Mno a skúšal si hru za Raidena, alebo je to len nejaký vtípek, ktorý nemá s príbehom nič spoločné? Isté ale je, že na pokračovanie MGS2 si budeme musieť počkať...zrejme až na PS3  Trojka sa zrejme bude považovať za nejaký bonus pre fanúšika (v celkovom ponímaní série), aka FFX-2, alebo MGS: Ghost Babel na GBC...

 

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  09. 12. 2004 17:41

Ešte som zabudol dodať, že aj mne sa páči tá veta z úst Sorrowa, ktorú si zvlášť vytrhol na konci. A to som hru ešte nehral...dobrý začiatok

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  09. 12. 2004 21:14

"Shooting targets and living, breathing people is different."

Solid Snake

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  10. 12. 2004 03:56

Hehe, tyhle mám zas rád já:

"Fighting was the only thing I was good at, but at least I always fought for what I believed in." - Gray Fox

"Everyone's here now. Okay, hero... set me free." ~Sniper Wolf

"A fight to the death with you, only in that my soul can find respite. I will kill you...or you will kill me...It makes no difference." - Cyborg Ninja

"The path you walk on has no end. Every step you take is paved with the corpses of your enemies. Their souls will haunt you forever." - Vulcan Raven (MGS1)

"Brother! I'm a whole different game from Liquid!" -Solidus (MGS2)

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  10. 12. 2004 12:20

Podstatou by lo quotnuti toho, ze i v jednicce byla soustrast s padlymi neprateli. Ve dvojce to bylo take zajimave (Raiden a Rose), bohuzel si to nepomatuju zdaleka presne, takze radsi nebudu citovat.

Jinak: "Send him a MESSAGE!.... Hahhahaha, now you can crawl ont the ground like the snake you are!" - Vulcan Raven

"You men are so weak, you can never finish what you start." - Wolf

"This is the first time i used my powers to help someone. It feels kind... strange... nice." Mantis

"Now we will see what kind of man you are." - Ocelot

"Not yet! It´s not over yet!" - Liquid

"Make me feel it! Make me feel alive again!"
"Only a fool trust his life to a weapon. Hand to hand combat is a basic of all fight."
"Do you remember the feel of battle? The clashing of bones and sinew?" - Ninja

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  10. 12. 2004 03:55

Děkuji, z dialogů s bossy jsem samozřejmě nevybral to nejlepší, o to bych vás nepřipravil

Příběh *JE* velmi úzce spjat s MGS1 a MGS2 - v tom smyslu, že jste věděli nějaké věci o Patrotech a jejich minulosti, Big Bossovi a jeho minilosti, Ocelotovi a jeho minulosti, ale nevěděli jste JAK a PROČ PŘESNĚ se ty věci v minulosti staly tak jak se staly - a MGS3 to dokonale vysvětluje, především pak to, proč se nakonec největší voják v historii USA postavil proti svým pánům... MGS3 do trilogie zapadá perfektně, i když je to prequel

Zase budete mít pocit, že s ním Kojima počítal už když psal jedničku (jako jste podobný pocit měli u dvojky  )...

MGS3 rozhodně není!!!! nějaká bokovka jako FFX2 nebo Ghost Babel...

Nu a s tím Raidenem je to opravdu taková legrácka, nic víc

 |   |  Odpovědět
...  |  08. 12. 2004 17:36

hehe co na tom nechapeš? Přece když se vratim v čase do doby kdy Hitler hraje kopanou a zajedu ho autem je to kurva time paradox. Když zabiju Ocelota (což jsem chytře po prvním souboji kdy byl fešák omráčenej na zemi udělal a hned byl TIME PARADOX) těžko se může objevit v sklepě MGS1 a nechat si useknout ruku. Když zabijou Big Bossa tedy Naked Snakea (snad nahyho hada ne ještěrku) tak se z n+j Big Boss nestane a nenarodi se Snake a neni MG MG:SS, MGS a MGS2 MGS:GB atd o Acidu ani nemluvim hehe takže to je ten Time Paradox. Zabiti postavy ktera se objevuje v dilech odehravajicich se z hlediska MGS3 v budoucnosti je prostě TIME PARADOX   vic za tim nehledej

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  09. 12. 2004 10:31

Ano, ano, už jsem na to také přišel, právě přes ten fakt, že se "time paradox" napíše i v případě, kdy člověk zabije Ocelota... každopádně je to hezký nápad

Ono když má člověk za sebou MGS2, tak opravdu čeká cokoliv, od hrátek s časoprostorem přes duchy (Patrioti) až po mimozemšťany a to, že Snake sundá masku a pod ní bude Kojima

Nicméně zdá se, že MGS3 žádné úlety neobsahuje, dokonce i toho filozofování je minimum

 |   |  Odpovědět
...  |  08. 12. 2004 17:30

asi jsme se ňák nepochopili. Vedle ostatních her je MGS3 perlou diamantem a ja nevim třeba platinou. Lesy a bažiny zvířata (kurevská tarantule mě už dvakrát kousla mrcha) to zatim v žádný hře nebylo a ty jeskyně to je fakt tak dokonalý že člověk čumí co PS2 umí nebavme se o tom. MGS3 je PS2 trhák a natrhává řiť krásou i hratelností i takovýmu HL2 (kooment bw.) Ne vo to nejde. Ale Metal Gear prostě byl král císař a sorry raptore to co sem čekal od MGS3 se nenaplnilo. Kojima couvl idiotum co chtěji jen střílet a nemyslet. A to krátce neměl dělat. Jeho postavy neměly ubrat plyn ale přidat. Měl se vysmat tupcum co si představujou že idol je Splinter Cell a jet si posvém. A to neudělal. Je to k nasrani že to neudělal. Hele pamatuješ si na film Amadeus? Jak tam Salieri plácá kaizrovi že mozartova hudba má moc not. A von se zeptá který má vyhodit? Protože kdyby nějakou vyhodil tak je muzika v prdeli. A Kojima cancání všech tupejch Salierů z netu a buhviodkud poslech. Ubral na filosofii Metal Gearu. A proto to posral stejně jako týmy od FF taky už Sakaguchi ze Square vypad. Ani se nedivim že už Kojima nechce mit s MGS nadale nic spolecnýho protože si dovedu představit tlak co na něj finanční šéf dělá s kecama že měl a neměl tohle vyhodit z MGS2 a plácplac. Je to prostě v prdeli v tom že Kojima vyhodil leccos ze sebe samotnyho že že že že  už MGS3 prosstě neni to co MGS2 a MGS a to je prostě pruser. Neber ve zlym me kecy jen jsem chtěl odpíchnout debatu. I když tvuj nazor na  "kvalitu" remake MGS1 stejne nesdilim   Uvidime třeba MGS4 bude něco! A propos mě sere na džungli jeji minirozloha. Sakra dyk si šel už tim místem tak zprofanovanym z traileru jak nad palici lítaji ty ruský vznášedla ne? A co to je jinyho než nablblej tunel? Nemuzu zalezt do krovi nic. To mi casto v tom pralese  sere. Fakt ne prales ale hezka botanicka zahrada. Stromy krovi trava autentický i brouci a ptaci ale na stranach neni volnost ale zdi. tak

 |   |  Odpovědět
traloq  |  08. 12. 2004 16:43

"První hodinu hraní završuje setkání se speciální jednotkou KGB, doprovázené akční filmovou sekvencí takových kvalit, že by Matix mohl závidět."

hmm tu sekvenci jsem videl, je to docela normalni scena z beckovyho akcniho filmu, az teda na ty vcely, ty tomu davaj punc totalniho patosu... a ty kecy u toho... totalni Becko

cim nas to chcete nakrmit?

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  08. 12. 2004 16:48

Nástup GRU jednotek na scénu, pasáž ve které Ocelot postřílí skupinu nepřátel, která jej obkličuje rychleji, než stihnou protivníci reagovat a choreograficky fascinující souboj na blízko mezi ním a Jackem vám připadají jako scéna z béčkového filmu? Mě to tedy nejvíc připomínalo ten Matrix

Neměl jste vy na mysli spíš nástup prvního člena jednotky Cobra  ? To je ale o nějakou dobu později  ...

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  08. 12. 2004 19:48

Mno, me uprime vic berou mene akcni sceny (az na vyjimky). Docela mi na MGS1 vyhovovalo, ze se bossove nemichali do boju pesaku a naopak. Trochu to totiz srazi atmosferu, ale porad je to jeste na lepsi urovni nez TS. Kdyz jsou tam jen pesaci, nemusej z nich idioty, takze na takove obsazeni lodi v MGS2 se docela da koukat.

Choreograficke souboje jsou pro mne spis k zasmani (jsou jako prekorenene jidlo), az do nich budou mluvit armadni poradci vic, nez choreografove, bude se konecne zase na co divat.
Kdyz jsem poprve videl ukazky Matrixu, radsi jsem ho ignoroval, nicmene pote zjistil ze ma i sve nepopiratelne prednosti.

 |   |  Odpovědět
traloq  |  08. 12. 2004 21:26

no tak tuhle jsem nemyslel, ta neni po hodine hrani ale asi po 10ti minutach hrani, to me asi spletlo. tak tahle scena je jeste kycovejsi a patosoidnejsi nez ta co jsem myslel ja. snake je proste zmlatil ve stylu pripominajici balet ala jean claude van damme B movies. preefektovany, trapny, nudny, kycoidni Becko...no comment

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  09. 12. 2004 09:42

Tu, jak zmydli ocelota a elitni specnazove nevedej jestli maj nebo nemaj strilet a pak se pro jistotu nechaj vsichni prakticky bez odporu zmlatit? (BTW: V te dobe byvalo pravidlem ze velitele klidne podriznou sami (resp. zastupce to udela), pokud si napriklad bere moc servitky cimz by ohrozil misi)
Mno, to je nejvetsi slabina novych MGS, diky kterym mam (mozna nejen) jeste precijen nejradsi jednicku.

BTW: Doufam ze neni mozne chytit vojaka pod krkem a vsechny postrilet aniz by se pokusili o odpor, jako to bylo v traileru. To by me fakt zklamalo... byl by to nejvetsi tribut beckovejm filmum. (Doclea me zklamali marinaci ve dvojce ve finalni tankerovy scene a specnazove jakbysmet).

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  09. 12. 2004 10:24

Kojima vždycky nade vše miloval filmy s Jamesem Bondem a občas je v MGS vykrádá, u trojky je to asi nejptarnější... a bondovky jsou svým způsobem béčka

Každopádně pokud jde o to chování nepřátel vůči rukojmím, sem tam prostě hra dělá nějaké věci na efekt, aby se třeba zlepšila hratelnost. Kdyby se držela 100% realistického modelu (což - možná - lze prohlásit třeba o Flashpointu), nebyla by to pro hráče taková zábava, řekl bych

 |   |  Odpovědět
traloq  |  09. 12. 2004 16:39

no umyslna napodobenina s jamesem bondem jejasne videt uz z uvodnich titulku (teda je to az po tom co se poprve objevi "vcelar" a spol...). ten strasne kycoidni song, a tak vubec. kojima zacal asi fetovat...at si to strci do prdele :DD

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  10. 12. 2004 09:26

Je to oficialni? (resp. potvrzene Kojimou) Me se zdalo ze je to jen jedna z klasickych legracek (prirovnat Snaka k Bondovi v jednom traileru).
Bondovky jsou v porovnani s MGS jako detska rikanaka :)

Mno, vubec nekritizuji hratelnou cast (recenze me uklidnila) - samozrejme ze nemam nic proti tomu kdyz vojaci vahaji za patove situace. Naopak me ve dvojce potesilo, jaky jsou to "mrchy" a pokousi se vas obejit a z boku nebo zezadu nevahaji vyuzit vyhody.
Nekdy je to trochu horsi v animackach, myslim, ze kdyby se bossove pri sve show alespon zapotili, bylo by to napinavejsi. Ale to je jen drobny kaz, holt jsem si obsazovani lodi uzil vic, nez uvodni animacku s Fortune, nebo Vampem ci "vyvrcholeni" Ocelotovy show na tankeru (Ocelot postrili vsechny velitele a vojaci ani nemrknou). Stejne tak "trapne" je kdyz Solidus obycejnou P90 (mensi raze nez treba M4) rozstrili 3 Geary, ktere nejdou zcela znicit ani stingerem (a to strili do stejneho mista). Mozna i proto jsem bossy z dvojky az na Fatmana nemel moc rad (delali ze sebe kdovi co a moc skillu, ci taktiky krome nezranitelnosti nepredvedli). Jsou to drobnosti, ale holt onen prislovecny maly kaz na jinak dokonalem dile.

Ve Flashpointu jde o trochu neco jineho, bylo by nefer to srovnavat (pro obe hry) ackoli se neco podobneho (s urcitymi omezenimi) da v OFP naeditovat. Da se rict ze pri danem typu gameplay je MGS ve spouste detailu velmi realisticky (treba vojaci "cistici" mistnosti jsou fakt skvele zpracovani!).

 |   |  Odpovědět
Case  |  08. 12. 2004 16:20

time paradox to bude asi proto (geniální myšlenka) že kdyby Jack zemřel tak by vlastně nemohli předchozí díly vzniknout, protože by neexistoval Snake, Liquid a další... proto asi Time paradox

 |   |  Odpovědět
Advocatus Diaboli  |  10. 12. 2004 00:15

Samozřejmě, geniální...

 |   |  Odpovědět
Case  |  08. 12. 2004 15:51

co je pravdy na minulém příspěvku??

 |   |  Odpovědět
Lokutus  |  08. 12. 2004 15:47

Skvěle napsaný! Taky chválím pana Zavřela!

Mně se US verze MGS3 už 14 dní povaluje doma, ale ještě jsem se k tomu nedostal .  Momentálně, když harju, tak Kilzone ! Třeba mě nakonec prewiev přesvěčí, abych Metala zkusil !!!

 |   |  Odpovědět
...  |  08. 12. 2004 15:22

Sem nasranej když čtu tohleto tlachání. A skusím taky nespoilovat ale abych si neokomentoval MGS3 to mi prostě nedá a nedá a nedá. Nic ve zlým Raptore ale MGS3 je první MGS kterej absolutně nemá duši. Vubec se mi nechce věřit že tohle dělal Kojima protože říct mi někdo že tohle je práce někoho jiného z Konami týmu klidně věřim. Nevokomentuju faktickou chybu teda v animacích zoomovat samo jde hra k tomu dokonce vybízí.

MGS3 je idiotským podlehnutím Konami kecům hráčů toužících po bezduché bezpříběhové verzi a la Splinter Cell . Nojo nějaký příběh tu samozřejmě je ale už se na něm tolik nestaví citem. Co je prostě strašný je jak neskutečně blbý jsou bossové. Každý zatím vyprávěl svůj příběh každý byl osobností. Tentokráte jsou to jen postavy které se před vás postaví prohodí pár slov a pak zemřou. Kde jsou chvíle kdy Vulcan Raven rozebíral Snakeovu osobnost a kdy Snake zastřelil Wolfa kterou smrtelně zranil. Nebudu spoilovat ale jsem pekelně nasranej.  Kde že jsou úchvatný chvíle I z GBC Metal geara dialogy atd. Ty kecy spojovatelky o filmech ve chvíli kdy je okolo hromada nepřátel fakt ftipný F jako Fčela.  Prales neni prales ale kus botanicke zahradky!!! žádný možnosti pohybu pár slezitelnejch stromů trochu trávy. A animace postav jsou hnusný ruskej vědec jako kdyby měl prsty z PSX verze. Ale kašlu na grafiku i když totálně zklamala. Jestli tohle má bejt ukázka toho jak bude vypadat MGS4 tak blebleble ani hovno. Nejdřív chcípla FF série teď MGS a uvidíme jak to dopadne s Residentem 4. Titáni umíraj.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  08. 12. 2004 16:41

Já tedy Kojimův rukopis v MGS3 poznávám bez problémů - vynikající nápady na akční scény, příběh přeplněný faktickými a historickými odkazy, postavy pronášející dialogy, které nenapodobitelným způsobem spojují shakespearovskou dramatičnost s lidskou opravdovostí  ...

Je ale pravda, že ve hře chybí filozofování z MGS2 a příběh je díky tomu poněkud "přízemnější", akčnější, přímočařejší a čitelnější... mě osobně se tahle změna taky moc nelíbí, ale myslel jsem si že na filozofování v akční hře jsem byl opravdu zvědavý jen já

Bossové jsou málo prokreslení, s tím souhlasím. Na druhou stranu ale příslušníci jednotky Cobra nejsou jediní bossové a ti ostatní mi připadají NAPROSTO v pohodě a na úrovni MGS1 a MGS2. Přičemž poměr kober a ostatních bossů je téměř 1:1.

Co by mělo v džungli jít dělat za další pohyby nebo kam by se člověk měl víc hýbat? Jde se brodit blátem, skrývat v travinách, lézt po (některých) stromech, chodit potokem nebo plavat ve vodě... z kvality grafiky byli mí kolegové (profesionální grafici) nadšeni, na poměry PS2 jim přišla víc než hezká

Omezeností prostředí trpí třeba Killzone (kde nejde šlápnout do potoka, jako kdyby to byla zeď - a úrovně jsou maličké, šablonovité), ale ne MGS3

Prstů Sokolova jsem si nevšímal, ale mimika v obličejích všech ostatních postav a animace jejich těl při soubojích na blízko mi připadají bezkonkureční

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  08. 12. 2004 13:05

To sa dalo čakať, že jak to vezme do rúk Raptor, tak z toho normálny (obligátny) článok nevznikne. Teším sa na ďalšie dve pokračovania tejto trilogie  Ale mám pár poznámok:

1. jaký výber si mal namysli medzi Snakeom a Raidenom?? Hraješ predsa za Big Bossa, ne?  Tiež mi nešlo do hlavy, že opisuješ Snakea ako toho "dobrého starého" z predošlých dielov...a pri tom je to niekto iný...mmm...alebo nie?..mmm

2. Zaujal ma ten Time Paradox...sakra, dúfam, že žiadne cestovanie časom nebude!!!

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  08. 12. 2004 13:19

Hehe, díky, vypadá to že se vrátil zdravý základ skalních fanoušků Doupěte

1. V roce 1964, kdy se hra odehrává, ještě titul Big Boss neexistuje (vznikl až později za jisté zásluhy). Hrdina MGS3 má prostě přezdívku "Snake". Proto jej tak nazývám i v textu. A že je prakticky k nerozeznání se "starým dobrým Solid Snakeem", to už víme z trailerů  ...fakt, že člověk může hru začít místo za něj v kůži Raidena, je jistou specialitkou, která je v příběhu hry perfektně vysvětlena, ale docela nerad bych zrovinka tohle překvápko vyspoiloval

2. Po několika dalších hodinách hry jsem se žádného vysvětlení nápisu "Time Paradox" nedočkal, nevypadá to, že by hra nějaké paranormální či nadpřirozené hrátky s časem obsahovala, pokud pominu klasické posouvání v čase v rámci vyprávění příběhu  ...

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  08. 12. 2004 14:17

Jo, jasne, len žiadne spoily... Aj keď (bohužial) počítam, že do uvedenia hry na PC sa toho dozviem viac, jak by som chcel  . Ale to, že sa bude dať opravdu hrať za Raidena...mno, radšej by som bol keby pokračoval tam, kde skončila dvojka...že by sa mal objaviť nejakých 40 rokov dozadu, to hodne zaváňa...ech, radšej na to ani nemyslím

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  08. 12. 2004 15:54

Mno, v MGS2 jsem nutnost Raidena pochopil - Snake ("David") uz byl holt priliz zkuseny a sel svou cestou. MGS2 jiz byl predevsim o nove generaci a jejich problemech a Raiden byl jeste dostatecne nezkuseny a "naivni" aby s nim mohl dej tak mavat (navic nerozhodnuty o sve ceste).

V pripade MGS3 uz bych to nechapal (nezkuseny je tu Snake starsi). Pokud v tom neni nejaka specialni pointa, tak mi to trochu zavani Matrixem (respektive jeho neprilis logickym dogmatem o vecne omilani dokola).
 Doufam ze je to jen paranoia, protoze jestli neco vskutku nesnasim, tak je pomatrixstovani MGS (Kitamura by zaslouzil do zubu za Twin Snakes) a dalsich pribehu, jez tak ztraci svoji specificnost a cit.

Mno, trailery zatim byly az na trochu prehnanou neschopnost "prostych" vojaku (pochvalen budiz MGS1 kde bosove nechavaji vojaky vojakama) dobre, takze zatim jeste verim a tesim se i pres nasledujici prispevek.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  08. 12. 2004 16:45

Jak už jsem zmínil, přítomnost Raidena je ve hře dokonale logicky vysvětlena a je to spíš takový vtípek ze strany Kojimy, než nějaká složitá "nadpřirozená" vsuvka

Jenže odhalení toho vysvětlení je natolik zábavnou pasáží hry, že se mi prostě nechce vám ji prásknout

Prostě jen vezměte zavděk mým ujištěním, že hra nevyužívá žádné složité hrátky s časem (nebo klonováním, jak jsme byli zvyklí u předchozích dílů)  

 |   |  Odpovědět
Silver Falcon  |  08. 12. 2004 18:22

Ok, verim -neco jako infinite ammo v MGS2 (bandana)?

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  09. 12. 2004 10:19

JJ, přesně takového typu legrácek je ve hře plno - a přítomnost Raidena je překvapivě jedna z nich

 |   |  Odpovědět
.hack  |  08. 12. 2004 07:44

ja to tusil ja to tusilheh tusil jsem ze recenze na pokracovani nejlepsi herni serie vsech dob(muj zkromny nazor)nebude v podani pana Zavrela jen tou"dalsi v rade"ale ze to bude opravdu neco vijmecneho ostatne jako tomu bylo naprikald i s xenosagou.za to panu Zavrelovi a ostatne celemu Doupeti dekuji.Clanky jako tyto vas opravdu odlisuhi od konkurence.Skevela prace nemuzu se dockat na pokracovani.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  08. 12. 2004 11:17

Děkujeme, děkujeme

Právě jste byl klasifikován naší rozvědkou jako ideální čtenář

 |   |  Odpovědět
Andrew  |  08. 12. 2004 21:26


postamble();
Jo to mas pravdu. Co clanek od Martina, to kvalita. A nejen to!!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor