Metal Gear Solid: budoucnost v nejistotě

vytisknout velikost písma
Kojima nás nedávno potěšil epickým záběrem série Metal Gear Solid. Jak to ale vypadá s budoucností značky?

Po 28 letech je série Metal Gear Solid u konce. Tak se alespoň vyjádřil otec série Hideo Kojima ještě před tím, než se jeho cesty s Konami, vydavatelem vlastnícím značku, rozdělily. Konami bylo po událostech spojených s odchodem Kojimy ve svých budoucích plánech celkem nejisté a pohlavárům se nechtělo moc mluvit. V březnu letošního roku se ale věci pohnuly a vydavatel uvedl, že po dílu The Phantom Pain bude vydávat další hry série i bez Kojimy.

Potom ale vylezla na povrch zpráva, že Konami už se nechce pouštět do velkých AAA her kromě fotbalové série PES. V dnech minulých se zase věci otočily o 180° a u některých zdrojů jste se mohli dočíst, že Hideo Kojima je stále v Konami a byl jen na delší dovolené. Tak čemu sakra mají hráči věřit?

hideo-kojima-ground-zeroes.jpg

Ale trochu to uklidníme. Řekněme, že Kojima už nemá nic společného s Konami. The Phantom Pain se dobře prodává, je kandidátem na hru roku a vydavatel přehodnotí svoje rozhodnutí a začne pracovat na novém dílu. Naskýtá se jedna zásadní otázka. Chtěli byste vůbec Metal Gear bez Kojimy?

Jednou z odpovědí, která většině fanoušků první přijde na mysl je prosté “ne“.  I po všech těch událostech je Metal Gear pořád dílo Hidea Kojimy a pokud nebude na dalším dílu pracovat v útrobách Sony on, tak nikdo. Byl to Kojima, kdo narval jednu z největších herních ikon do platformy Playstation a byl také ten, kdo stvořil jedno z největších špionážních univerz všech dob. Metal Gear bez Kojimy by už nemusel vůbec být Metal Gearem.

e910fb96985a5a27612a5c61a34d340adfbdf0fa.jpg

Nebo snad může? V minulém roce vyšel boční díl, který neměl pod palcem přímo Hideo, ale šikovní vývojáři z Platinum Games. Název tohoto titulu byl Metal Gear Rising: Revengeance a nebylo to vůbec špatné. Vývojáři úplně zavrhli stealth stránku ve prospěch brutální řezničiny s mečem, kterou scénáristicky stále režírovalo Kojima Productions. Je jasné, že Revegeance oslovilo úplně odlišnou sortu hráčů. Důležité ale je, že oslovilo.

Revengeance je zábavná hra ze stejných důvodů jako ostatní kousky od Platinum Games. Nejznámější je asi Bayonetta, šílená hack’n’slash rubačka, kde jste do rukou dostali jednu sexy čarodějnici. To sem ale nepatří. MGR: Revegeance je velmi jednoduchá, zběsilá, brutální a stylově provedená hra. To, co je ale nejvíce působivé, je fakt, že byste asi nepoznali nepřítomnost Kojimova stylu. Vývojáři nezkopírovali jen zavedené prvky a odkazy ze série, jako třeba kartonovou krabici, přišli i s vlastními nápady. Je to jako by Kojima stál za celým vývojem a všechno co v Revegeance ukázal je to, co byste v Metal Gearu čekali.

Metal-Gear-Rising-Revengeance-PS3.jpg

Při hraní Revegeance vám do uší zní rozjuchaný J-pop soundtrack typický pro hry od Platinum Games a do toho si vesele usekáváte ruce nepřátelům. Ostatně, systém poškození nepřátel je jednou z nejchválenějších věcí ve hře. Ve slow-motion módu můžete nepřítele rozsekat snad až na jednotlivé atomy. I když to nebyl Metal Gear v pravém slova smyslu, u fanoušků série se dočkal celkem kladného přijetí. Může se to stát i s případným novým dílem?

To ale není jediný případ, kdy otec opustil svoji sérii.  Stalo se to, když Shigeru Miyamoto odstoupil z režisérského křesla a přenechal Eiji Aonumovi žezlo nad Legend of Zelda: Majora’s Mask. A dopadlo to docela dobře. Sice to nebyla ta “stará dobrá Zelda“, přinesla ale zajímavý prvek, který ovlivňoval celou hru. Tím prvkem byl čas a byl až překvapivě dobře využitý. Něco takového by možná pod vedením Shigeru Miyamota vůbec nevzniklo. Občas to chce zkrátka vyjet ze zajetých kolejí a zkusit něco nového.

87142_HiULPFbuqn_mgstpp_tgs_04_web.jpg

U pátého dílu Metal Gear Solid se také delší dobu řeší ještě jedna záhada. Tou je tajemná třetí kapitola, která se bůhví proč nedostala do hry. V souborech hry někteří hráči našli náznaky, že měla opravdu vyjít. Možná, že Konami už nechtělo dál čekat a prostě vývoj další části zatrhlo. To jsou ale zase jen a jen dohady. Dokonce se objevily spekulace, že už druhá kapitola byla osekaná a Kojima na ní vůbec nedělal. A pokud vás zajímá třetí kapitola víc, Hideo Kojima na ni občas dělá narážky na svém Twitteru. Co si ale odvodíte z jeho narážek je čistě na vás.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Jestli Konami dá někomu jinému dostatečný rozpočet a tvůrčí svobodu, může to dopadnout všelijak. Genialita a neuvěřitelná provázanost univerza MGS je ale také genialita pana Kojimy, která se jen tak přehodit nedá. Může se také stát, že Konami opravdu přestane dělat velké tituly a Metal Gearu se dočkáme jen jako mobilní hry, kde budete vysílat vojáky na mise z Mother Base. Ale kdo ví, třeba se ještě Big Boss vrátí. Konec konců, Metal Gear už měl skončit třetím dílem. Takže se může stát opravdu cokoli.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Wolfenstein: The New Order, aneb proč rádi střílíme nácky (galerie)

Wolfenstein: The New Order, aneb proč …

Wolfenstein: The New Order nám v roce 2014 připomněl, že zabíjení nacistů je jednou z nejzábavnějších herních činností. Připomeňme si ho galerií před tím, než vyjde druhý díl.

26.  7.  2017 | | 7 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Srpnové hry zdarma pro PS Plus nabídnou Just Cause i asasína

Srpnové hry zdarma pro PS Plus nabídno…

Sony odhaluje srpnové hry zdarma pro majitele konzolí Playstation. A tentokrát jde opravdu o solidní nášup.

26.  7.  2017 |
Humble Bundle má vynikající nabídku na hry od Telltale

Humble Bundle má vynikající nabídku na…

Slevové akce na hry jsou běžné a občas máte dokonce pocit, že se prodejci snad zbláznili. Momentálně se to stalo obchodu Humble Bundle, který prodává hry od Telltale za vynikající ceny.

20.  7.  2017 |