Metal Gear Solid: budoucnost v nejistotě

Kojima nás nedávno potěšil epickým záběrem série Metal Gear Solid. Jak to ale vypadá s budoucností značky?

Po 28 letech je série Metal Gear Solid u konce. Tak se alespoň vyjádřil otec série Hideo Kojima ještě před tím, než se jeho cesty s Konami, vydavatelem vlastnícím značku, rozdělily. Konami bylo po událostech spojených s odchodem Kojimy ve svých budoucích plánech celkem nejisté a pohlavárům se nechtělo moc mluvit. V březnu letošního roku se ale věci pohnuly a vydavatel uvedl, že po dílu The Phantom Pain bude vydávat další hry série i bez Kojimy.

Potom ale vylezla na povrch zpráva, že Konami už se nechce pouštět do velkých AAA her kromě fotbalové série PES. V dnech minulých se zase věci otočily o 180° a u některých zdrojů jste se mohli dočíst, že Hideo Kojima je stále v Konami a byl jen na delší dovolené. Tak čemu sakra mají hráči věřit?

hideo-kojima-ground-zeroes.jpg

Ale trochu to uklidníme. Řekněme, že Kojima už nemá nic společného s Konami. The Phantom Pain se dobře prodává, je kandidátem na hru roku a vydavatel přehodnotí svoje rozhodnutí a začne pracovat na novém dílu. Naskýtá se jedna zásadní otázka. Chtěli byste vůbec Metal Gear bez Kojimy?

Jednou z odpovědí, která většině fanoušků první přijde na mysl je prosté “ne“.  I po všech těch událostech je Metal Gear pořád dílo Hidea Kojimy a pokud nebude na dalším dílu pracovat v útrobách Sony on, tak nikdo. Byl to Kojima, kdo narval jednu z největších herních ikon do platformy Playstation a byl také ten, kdo stvořil jedno z největších špionážních univerz všech dob. Metal Gear bez Kojimy by už nemusel vůbec být Metal Gearem.

e910fb96985a5a27612a5c61a34d340adfbdf0fa.jpg

Nebo snad může? V minulém roce vyšel boční díl, který neměl pod palcem přímo Hideo, ale šikovní vývojáři z Platinum Games. Název tohoto titulu byl Metal Gear Rising: Revengeance a nebylo to vůbec špatné. Vývojáři úplně zavrhli stealth stránku ve prospěch brutální řezničiny s mečem, kterou scénáristicky stále režírovalo Kojima Productions. Je jasné, že Revegeance oslovilo úplně odlišnou sortu hráčů. Důležité ale je, že oslovilo.

Revengeance je zábavná hra ze stejných důvodů jako ostatní kousky od Platinum Games. Nejznámější je asi Bayonetta, šílená hack’n’slash rubačka, kde jste do rukou dostali jednu sexy čarodějnici. To sem ale nepatří. MGR: Revegeance je velmi jednoduchá, zběsilá, brutální a stylově provedená hra. To, co je ale nejvíce působivé, je fakt, že byste asi nepoznali nepřítomnost Kojimova stylu. Vývojáři nezkopírovali jen zavedené prvky a odkazy ze série, jako třeba kartonovou krabici, přišli i s vlastními nápady. Je to jako by Kojima stál za celým vývojem a všechno co v Revegeance ukázal je to, co byste v Metal Gearu čekali.

Metal-Gear-Rising-Revengeance-PS3.jpg

Při hraní Revegeance vám do uší zní rozjuchaný J-pop soundtrack typický pro hry od Platinum Games a do toho si vesele usekáváte ruce nepřátelům. Ostatně, systém poškození nepřátel je jednou z nejchválenějších věcí ve hře. Ve slow-motion módu můžete nepřítele rozsekat snad až na jednotlivé atomy. I když to nebyl Metal Gear v pravém slova smyslu, u fanoušků série se dočkal celkem kladného přijetí. Může se to stát i s případným novým dílem?

To ale není jediný případ, kdy otec opustil svoji sérii.  Stalo se to, když Shigeru Miyamoto odstoupil z režisérského křesla a přenechal Eiji Aonumovi žezlo nad Legend of Zelda: Majora’s Mask. A dopadlo to docela dobře. Sice to nebyla ta “stará dobrá Zelda“, přinesla ale zajímavý prvek, který ovlivňoval celou hru. Tím prvkem byl čas a byl až překvapivě dobře využitý. Něco takového by možná pod vedením Shigeru Miyamota vůbec nevzniklo. Občas to chce zkrátka vyjet ze zajetých kolejí a zkusit něco nového.

87142_HiULPFbuqn_mgstpp_tgs_04_web.jpg

U pátého dílu Metal Gear Solid se také delší dobu řeší ještě jedna záhada. Tou je tajemná třetí kapitola, která se bůhví proč nedostala do hry. V souborech hry někteří hráči našli náznaky, že měla opravdu vyjít. Možná, že Konami už nechtělo dál čekat a prostě vývoj další části zatrhlo. To jsou ale zase jen a jen dohady. Dokonce se objevily spekulace, že už druhá kapitola byla osekaná a Kojima na ní vůbec nedělal. A pokud vás zajímá třetí kapitola víc, Hideo Kojima na ni občas dělá narážky na svém Twitteru. Co si ale odvodíte z jeho narážek je čistě na vás.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – ukázková špionáž (recenze)

Jestli Konami dá někomu jinému dostatečný rozpočet a tvůrčí svobodu, může to dopadnout všelijak. Genialita a neuvěřitelná provázanost univerza MGS je ale také genialita pana Kojimy, která se jen tak přehodit nedá. Může se také stát, že Konami opravdu přestane dělat velké tituly a Metal Gearu se dočkáme jen jako mobilní hry, kde budete vysílat vojáky na mise z Mother Base. Ale kdo ví, třeba se ještě Big Boss vrátí. Konec konců, Metal Gear už měl skončit třetím dílem. Takže se může stát opravdu cokoli.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve slevové akci digitální distribuce

GTA 5, Fortnite a další herní pecky ve…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku her na PC? Green Man Gaming má pro vás parádní slevy!

13.  9.  2017 |