Metal Gear Solid: Twin Snakes – jedovaté první dojmy

Připlazila se dvojice hadů a s nimi vzkříšení vůbec nejslavnější akční hry pro starou PlayStation – remake MGS právě dorazil na pulty obchodů. Mimořádný herní režisér Hideo Kojima se spojil s kanadskými odborníky na příběhy ve hrách (Silicon Knights – např. Blood Omen, Eternal Darkness) a korejským mistrem akčního filmu Ryuhei Kitamurou (Versus). Jaké jsou první dojmy z hraní?
Metal Gear Solid: Twin Snakes – jedovaté první dojmy

Výrobce: Konami Japan
Distributor v ČR: Conquest (
www.gamecube.cz)
Cena: 1859,- Kč (
www.gamehouse.cz)
Homepage:
http://www.konami.com/twinsnakes/official/flash/


„Ááách, dneska už nedělají takové hry, jako tenkrát. Eh, moment, dělají...“

Herní magazín Gamesradar.com

„Metal Gear Solid, který překoná Metal Gear Solid.“

Oficiální stránky hry

Každý vždycky chce používat tu nejmodernější rechnologii!

Revolver Ocelot / Hideo Kojima

Pokud jste s MGS měli tu čest (nejlépe na PlayStation – u pozdní PC konverze zážitek značně poškodila mizerná grafika a ovládání), budete se mnou nejspíš souhlasit, že jde o mimořádné dílo. Dnes již máme jiné tituly, ale ve své době byl MGS zjevením z hlediska komplexnosti, pestrosti, zábavnosti a vůbec – šlo o jednu z nejzajímavějších her vůbec.

  

Hodně hráčů si při jeho hraní myslelo, že reálnější akci si už nikdy nezahraje (MGS přinesl realistické stealth prvky do mírně stagnujícího akčního žánru) a donekonečna se vyžívali v nasazování C4 na záda protivníků, hrátkách s ostřelovačkou nebo ručně naváděnými raketami.

Klasika nové generace?

Zřejmě nejpamětihodnějším přínosem pro herní průmysl ale bylo podání příběhu. Hideo Kojima, svérázný japonský vizionář, je zřejmě nejkreativnějším herním scénáristou na světě, neboť stvořil příběh natolik obrovský a přitom komplexní (všeobjímající a přitom zapadající do sebe jako složitě jednoduché puzzle), že pro jeho podání musel využít celé hodiny animovaných sekvencí a další hodiny dialogů v originálním Codecu. Přitom jsou rozhovory poměrně stručné a úderné, nicméně hra je zaplněna desítkami nezapomenutelných propracovaných postav a hlavně komplexním špionážním příběhem, který se jednou odkloní k hororu, podruhé k detektivce a potřetí k válečnému psychologickému dramatu.

  

Síla příběhu MGS nebyla do dnešního dne překonána (jestliže nepočítáme druhý díl:-)) a pokud snad máte rádi anime, kterým je MGS silně inspirován, dost možná si toto prvenství podrží – zvláště nyní, když (po Resident Evil) vyšel na konzoli GameCube remake také této klasiky, zpracovaný na nejvyšší produkční úrovni.

Remake nebo upgrade?

Hrát nebo vidět MGS:TS je poněkud schizofrenní pocit – hra totiž nevypadá jako „nic nového“, ale samozřejmě není ani stejná, jako byla původně. Oč tedy jde? MGS:TS totiž používá engine MGS2, takže je to vlastně „jednička, která vypadá jako dvojka“. I když byly přidány světelné efekty, typické pro GameCube, engine známý z PS2 poznáte na první pohled – stejně tak animace hlavního hrdiny, které vychází z ovládání druhého dílu a prakticky jej nemění.

  

Přesto se MGS:TS hraje docela nově – tedy nikoliv jako dvojka. Paradoxně přineslo nový zážitek to, že se hra odehrává v prostředí nezměněném oproti předloze – prostory i rozmístění nepřátel byly pečlivě naplánovány pro víceméně stealth (= většinu času se plížit nezpozorován) hratelnost a když nyní dostanete díky ovládání z MGS2 možnost střílet z vlastního pohledu, jste najednou v herním světě, založeném na původní nemožnosti pořádně vidět dopředu, opravdovým králem (nicméně obtížnost některých pasáží a hlavně soubojů s bossy byla zvýšena).

  

Nejsem si tak docela jistý, zda to byl záměr nebo skutečnost – možná si to tvůrci uvědomili na začátku práce a pak to začali využívat – faktem ale zůstává, že díky této zvláštní kombinaci se MGS:TS hraje velmi akčně, svižně a bezprostředně zábavně (zvláště na nižší obtížnosti, kde je nadbytek munice). Přidejte rychlejší ovládání, pohyby a samotnou střelbu – získáte tak docela nový herní zážitek, který dokáže pěkně rozpumpovat adrenalin. MGS:TS se prostě hraje svěže a díky dalším věcem, o kterých teď budu psát, je to mimořádně působivý zážitek.

Máte rádi knihy? Komiksy? Hry? Filmy?

Hideo Kojima má rád všechno zmíněné a hlavně – má rád prostě cokoliv s dobrým příběhem. Není tedy divu, že MGS je natolik různorodá zkušenost, protože kombinuje všechny střípky moderní kultury do jednoho mohutného amalgámu, jehož chuť je sladěna s mimořádným kuchařským umem. Mohli jsme se o tom přesvědčit již u původní verze hry (stejně jako u MGS2 nebo ZOE2), nicméně teď si Hideo Kojima vzal na pomoc americké „herní filmaře“ ze Silicon Knights (příběhové animace u základního kamene upírské ságy Blood Omen, komplexní příběhový horor Eternal Darkness) a jejich „hollywoodskou komerci“ říznul nejodvázanějším filmařstvím na světě (totiž korejským) v podání ultimátního mistra korejského akčního filmu, Riuhei Kitamury (světově úspěšný akční trhák Versus, který to před třemi lety na východě „natřel“ Matrixu, znají jej i fanoušci východních filmů v ČR).

  

Výsledkem je nové podání mnohahodinového silného příběhu hry, který už předtím neměl konkurenci. A teď? Stal se tak těžce rozdýchatelným, že i já sám (ačkoliv jsem japonskými příběhy kovaný) jsem měl dost často pocity přetížení mozku a nebyl jsem si jistý, zda „tohle už není příliš“. Prakticky každá scéna obsahuje nějaký skrytý vtip nebo narážku (Kojima), špičkovou kameru (Silicon Knights) a šokující akrobatiku nebo brutální krvavé detaily (Kitamura). MGS:TS se díky tomu stal ještě komplexnějším, než jeho vzor – a díky oné krvi také brutálnějším, děsivějším a emotivnějším.

  

Přidejte k tomu dokonalou filmovou hudbu, jakou znáte z MGS2 nebo z filmů Skála, Gladiátor, Matrix či Poslední samuraj a máte vymalováno. Ups, ještě jsem zapomněl na vylepšený, nově namluvený dabing (už předtím to byl nejlepší dabing v dějinách videoher a také kvůli tomu si anglickou verzi hry znovu koupili i Japonci) a reálnější zvukové efekty s nádherně „suše práskající“ střelbou v čele.

Slibný kurz herní kultury

MGS:TS není nová hra, není to další díl série a není to ani nic pro fanoušky aktuálně propírané Splinter Cell série. Je to stylová sběratelská reedice klasiky herně-filmařské branže, která početné komunitě fanoušků nabídne oprášení jejich miláčka v moderním kabátě a hlavně: miliony více či méně skrytých vylepšení, narážek a efektů v rámci filmového příběhu, jaký nemá v herních dějinách konkurenta. Existují hlubší herní příběhy, ale není žádný, který by byl takto úderně a řemeslně podán. Pokud jste snad neměli tu čest, stáhněte si od nás a podívejte se na přesvědčivé ukázky - a jestliže k fanouškům patříte, pak si remake prostě nemůžete nechat ujít. První dojmy jsou totiž stejné jako před dvěma roky u remake Resident Evil: fanouškův splněný sen aneb lepší to prostě být nemohlo. Více a podrobněji si povíme v recenzi. Velmi brzy:-).

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

13.  12.  2017 | | 19 N/A
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na skvělé nové pařby

Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na s…

Vánoce jsou za rohem a náš seriál speciálů je u konce. Pro majitele herní konzole Xbox One tady máme několik letošních tipů na dárek.

14.  12.  2017 | | 5 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

včera | | 21 N/A
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

15.  12.  2017 |
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A
Harry Potter: Hogwarts Mystery je nová mobilní hra

Harry Potter: Hogwarts Mystery je nová…

Jam City chystá mobilní hru Harry Potter: Hogwarts Mystery. Vyrovná se však verzi od Niantic?

14.  12.  2017 | | 6 N/A