Metal Gear Survive: černá ovce v sérii (recenze)

Novým dílem série Metal Gear je zvláštní zombie survival akční hra Metal Gear Survive. Je opravdu tak příšerná, jak tvrdí zahraniční recenze?

Po odchodu Kojimy z Konami přestal být Metal Gear automaticky v očích mnoha fanoušků dostatečně atraktivní. Důvodem není pouze to, že Kojima je doslova tatínkem série, ale také to, že dalším dílem se stal Metal Gear Survive. Po velmi povedeném The Phantom Pain se to zdá jako zbytečná odbočka do neznáma.

Ostatně zahraniční weby si na hře také pořádně smlsly. Některé tvrdí, že se jedná o průměr, jiné se nebojí použít slovo odpad. Jedná se opravdu o až tak příšerný titul nebo pouze zklamání v rámci série?

Příběhová patlanice

Hned zkraje se bohužel zdá hra zklamáním. Příběh působí jako podivná kaše snažící se vysvětlit, proč jsou ve hře vlastně zombíci, tedy herní variace jménem Wanderer. Vypráví něco o jiné zlé dimenzi, do které se dostanete a o tom, že jste nakaženi, takže byste se měl pokusit najít možnost, jak Zemi ubránit a podobně. Snažil jsem se zapamatovat, o co se vlastně jedná, ale nemělo to smysl. Můj mozek se nerad soustředí na nesmysly.

Metal_Gear_Survive (2).pngMetal_Gear_Survive (1).pngMetal_Gear_Survive (3).pngMetal_Gear_Survive (4).pngMetal_Gear_Survive (5).pngMetal_Gear_Survive (6).pngMetal_Gear_Survive (7).png
Ve hře samozřejmě nechybí bohatá customizace vaší postavy

Problém v příběhu je také v tom, že vývojáři chtěli hru nazvat Metal Gear. Silné jméno je často zárukou úspěchu. Jenomže jinak nemá hra se sérií Metal Gear moc společného. Úvod působí tak, že se vývojáři snaží skoro až křečovitě vytvořit zombie invazi a přitom nezasáhnout do děje série. Chvilkové objevení Snakea na začátku je sice hezké, ale naprosto zbytečné.

 

Příběh působí jako podivná kaše snažící se vysvětlit, proč jsou ve hře vlastně zombíci

 

Příběh, který vás nějak uvede do děje, se postupně transformuje v tutoriál. Ten vám ukáže to hlavní, co budete dělat. Shánět potravu, prodírat se skrz zástupy zombíků a dostávat úkoly. Moc záživně to nezní a ani mi to moc záživné nepřišlo. Zejména potřeba jíst a pít je spíše zátěží, jelikož vám to pouze znemožní prozkoumávat svět a bude vás to nutit nudně pobíhat po přírodě a lovit hloupá zvířata, kterým skoro nevadí, že se je snažíte zabít.

Cyklus přežívání

Abych hru pouze nekritizoval, atmosféra je celkem dobrá. Zombíci ve mně často vyvolávali strach, když jsem se prodíral neprůhlednou mlhou. Člověk se nikde necítí v bezpečí a i ta otravná nutnost starat se o potraviny chvílemi přidávala na pocitu, že přežít není snadné. Ale jakmile si na zombíky zvyknete a jídla máte dostatek, všímáte si dalších a dalších záporů.

Metal_Gear_Survive (8).pngMetal_Gear_Survive (9).pngMetal_Gear_Survive (10).pngMetal_Gear_Survive (11).pngMetal_Gear_Survive (12).pngMetal_Gear_Survive (13).pngMetal_Gear_Survive (14).png
Nepřátelé rozhodně nejsou kadidáti na Nobelovu cenu a chovají se dost hloupě

Bohužel samotní nepřátelé moc rozumu nepobrali. Hra je z velké části založena na stavění různých plotů a zábran, později i automatických děl a už u plotů vidíte tupost nemrtvých nepřátel. Když plot postavíte uprostřed cesty, čekali byste, že ho prostě oběhnou. Oni naopak chtějí hlavně zničit ten plot a v tu chvíli do nich co nejagresivněji sekáte, abyste jich zabili co nejvíc.

 

Ani jiné prvky vás moc neoslní. Stavění základny může znít zajímavě, ale známe to i z jiných her, ve kterých je to navíc provedeno lépe

 

Zpravidla je na boji nejdůležitější zkontrolovat, zda máte dostatek plotů a zda nemáte příliš poškozenou zbraň. Skoro jak v teleshopingu se hra vytahuje s tím, že se občas musíte hrdinsky bránit zástupům nepřátel a pokud půjdete do nebezpečné mlhy, musíte mít dýchací přístroj. Nevím, zda vývojáři nezaspali pár let, ale tohle moc originální v dnešní době opravdu není.

Za pár let si na hru nikdo nevzpomene

Ani jiné prvky vás moc neoslní. Stavění základny může znít zajímavě, ale známe to i z jiných her, ve kterých je to navíc provedeno lépe. V trailerech aktivně propagovaný a krásně působivý multiplayer bohužel není nic jiného, než kooperace s jinými hráči a snaha přežít v boji s přesilou nepřátel. V samotné příběhové kampani jste pořád sami, takže nečekejte zábavnou kooperaci v nehostinném světě, multiplayer se týká pouze bojů ve stylu hordy, což je obrovská škoda a nevyužitý potenciál.

Metal_Gear_Survive (15).pngMetal_Gear_Survive (16).pngMetal_Gear_Survive (17).pngMetal_Gear_Survive (18).pngMetal_Gear_Survive (19).pngMetal_Gear_Survive (20).pngMetal_Gear_Survive (21).pngMetal_Gear_Survive (22).pngMetal_Gear_Survive (23).png
Hra je zklamání a dobré momenty hledáte mikroskopem

Hru trochu vylepšují samotné příběhově mise. Ty vás tu ta tam přinutí pozměnit svůj herní styl a i když příběh o kvalitě toaletního papíru nenabere zajímavý směr, atmosféra je příjemná. Samozřejmě, že ani tento klad není bez poskvrny, jelikož je okamžitě přebit mikrotransakcemi. Dokážete se obejít i bez nich, bohužel se hra snaží velmi okatě ukázat, že s nimi bude jednodušší a zábavnější a že utratit pár stovek nikoho nikdy nezabilo. A platit za další slot pro postavu? Neslýchané!

Bylo by nefér nepřiznat hře, že má dobrou atmosféru, příběhové mise chvílemi také zabaví a minimálně ze začátku je pocit z náročného přežívání opravdu fajn. Jako celek bohužel kritika naprosto přebíjí jakoukoli chválu.

Hodnocení: 2 / 5

Klady:

  • dobrá atmosféra
  • zábavné příběhové mise

Zápory:

  • nudný a nezajímavý příběh
  • hloupí nepřátelé
  • multiplayer není součástí hlavní hry
  • nudné opakující se činnosti
Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A