Metro Exodus: dojmy z post-apokalyptického Ruska

Naši sérii “hry vycházející 22. února příštího roku” zakončíme s tím, na co se spousta hráčů těší už od minulého roku, kdy jsme se poprvé mohli podívat na ukázku nejnovějšího přírůstku do série Metro.

Stejně jako za minulými díly série i za Exodem stojí studio 4A Games. Za poslední roky se jim dařilo více než dobře, a tak si mohou dovolit s novým Metrem zamířit výše než kdy dřív. Jak už jsme zmiňovali, Artjom vylezl z tunelů a vydává se na cestu po ruské krajině za objevováním dalších přeživších. Rozhodně to ale nebude procházka růžovým sadem.  

Při cestování vám a vaší skupině poslouží modifikovaný parní vlak jménem Aurora. Bez něj byste se prakticky neobešli a dáme ruku do ohně za to, že několik misí se bude věnovat jeho opravám. Vlakem se budete přemísťovat po celém Rusku, ale ve hře to nebude jeden velký otevřený svět. Oblasti sice budou rozlehlé, ale zároveň každá z nich bude oddělená. Vývojáři toto rozhodnutí odůvodňují tím, že opravdu chtějí, aby se každá část zdejšího světa od sebe lišila hned na první pohled. Pro každou oblast prý byly vytvořeny exkluzivní assety, abyste je dokázali opravdu jednoduše rozlišit.  

gharx9quvnz62udseh9r.png

Prostředí se nebudou lišit jen vzhledem, ale budou mít naprosto jinou infrastrukturu. Všichni její obyvatelé si totiž doposud mysleli, že právě oni jsou ti jediní, kterým se podařilo přežít. Kvůli totální izolaci tak v každé části najdete jiné frakce a technologie. U frakcí by měl fungovat systém reputace tak, jak je to v dnešních hrách zvykem. Občas to půjde opravdu do extrému. V jednom z rozhovorů vývojáři zmínili, že můžete narazit na skupinu přeživších obývajících kostel. Tito lidé zatracují veškeré technologie a pokud s nimi budete chtít komunikovat, musíte být vážně opatrní. Stačí totiž, abyste na ně posvítili baterkou a už vás proklínají s tím, že jste je oslepili. Podobných bizarností se tady pravděpodobně bude vyskytovat více.  

qyeivoo2brivvaxcpmab.pngivyjv4twtzcbxysseq39.pngleboegblh8lp15i83oc6.png

Už při představení hry v minulém roce jsme byli okouzleni nádhernou grafikou a stejně to pokračovalo i u následujících ukázek. Vývojáři v tomto směru očividně vědí, co dělají. Všechny vývojářské nástroje mají pevně v rukou hlavně proto, že si je vytvořili sami. Metro Exodus běží na jejich technologii 4A Engine, kterou vyvíjejí už více než 8 let. Očividně mají vývojáři kladný vztah s Microsoftem, takže verze pro Xbox One X dostane extra péči. I když se někde můžete dočíst, že hra poběží v nativním 4K rozlišení, tak jsou to pravděpodobně jen PR řeči. I když je Xbox One X momentálně nejvýkonnější konzolí na trhu, na něco takového stále nestačí.

Metro konečně míří do otevřeného světa

Oblasti sice budou prostorné, ale nečekejte žádné obří pláně jako z ubisoftí hry. I když se přesuneme do otevřeného světa, vývojáři stále chtějí zachovat důraz na vyprávění prvotřídního příběhu. Dokonce v rozhovoru padlo, že v tomto díle možná nalezneme stopy po sérii S.T.A.L.K.E.R, protože nejeden z vývojářů Metra s ní má zkušenosti z minulosti.  

S novým prostředím chtějí vývojáři představit úplně nový styl hry. Dříve byl jejich design značně omezen, nyní se do toho ale mohou pustit naplno. A proč že se vůbec tak dlouho drželi v tunelech metra? Někdo by řekl, že v rámci příběhu nebylo jiné cesty, ale je tady jiný důvod. Promluvil o něm Huw Beynon ze společnosti Koch Media, která vlastní studio 4A Games. Důvodem prý mimo jiné byly nedostatečné kapacity týmu. To platí hlavně u prvního dílu, kde byl počet vývojářů oproti klasickým velkým projektům opravdu malý. Nic to ale nemění na tom, že jak Metro 2033, tak Metro Last Light jsou skvělé hry a díky jejich úspěchu si mohli vývojáři dovolit expandovat a nyní tvoří hru, která je schopna konkurovat i těm největším sériím v žánru.  

Během rozhovorů se vývojáři nechlubí jen ohromující grafikou, ale také zpracováním všech čtyř ročních období. Ještě nevíme, jestli se budou měnit průběžně během hraní nebo se zkrátka v určitém bodě přeneseme do další části roku. Ale kdyby to měla být ta první možnost, museli by si s tím dát tvůrci opravdu hodně práce zejména kvůli tomu, že v každém období by museli změnit všechny oblasti.  

c3wpjcbt3octz1ruzdrn.png

O samotném příběhu zatím vývojáři mlčí a my to naprosto chápeme. Přeci jenom se jedná o čistě singleplayerovou hru, takže vyzrazení jakéhokoliv příběhového pozadí by jen zkazilo hráčům požitek z hraní. Neznáme ani Artjomův cíl, ani finální destinaci a vývojáři prý budou tyto informace tajit tak dlouho, jak jen to bude možné. Jak ale známe dnešní herní svět, beztak se ještě před vydáním objeví únik, který většinu věcí vyzradí. Z dostupných preview jsme se zatím dozvěděli jen to, že vaše rozhodnutí ve hře budou mít váhu a nebudou jen tak naoko, jako v Telltale hrách.  

Lákavý kousek apokalypsy

S tímto článkem bychom měli kompletně pokrytý 22. únor příštího roku. Tedy alespoň prozatím. Očividně je to pro studia velmi atraktivní datum, takže se klidně může stát, že do souboje Metro Exodus, Anthem a Days Gone vstoupí další vyzyvatel. Anebo se některý z titulů odloží. Každopádně Metro Exodus je právě tou hrou, kterou volí většina hráčské komunity a my se jí vůbec nedivíme. A do čeho se v tento perný den pustíte vy? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.  

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A