Tlak herního průmyslu a fanoušků dělá své. Od odhalení konzole Microsoft změnil již početnou řádku prvků a firemních strategií Xbox One a nyní mluví o dalších krocích vstříc hráčům. Společnost podle všeho značně usnadní práci nezávislým vývojářům, kteří budou moci sami kontrolovat a vydávat své indie tituly na Xbox Live.
To bylo doteď jednou z nejslabších stránek konzole, čehož Sony patřičně využilo a představilo na E3 různorodou spolupráci s indie vývojáři. Mnozí z nich podotkli, že nechtějí mít s Microsoftem kvůli jejich přístupu nic společného, a to společnost nemohla nechat bez povšimnutí.
Nový proces schválení a certifikace se má podobat tomu ze služby iTunes. Společnost tak již nebude kontrolovat kompletní zdrojový kód a vždy se zaměří jen na možné porušení podmínek spolupráce a ty největší bugy. To by mělo značně urychlit a zjednodušit proces vydání nezávislých her.
Další zajímavostí je tvrzení, že budeme moci každý Xbox One překonvertovat na debugovou konzoli. Již se totiž nebude jednat o hardware, nýbrž o specifickou autorizaci ID konzole, která poté umožní hraní betaverzí, promo verzí a review verzí her. Toho samozřejmě hojně využijí nejen vývojáři, ale i my, herní redaktoři.
Těžko říci, co přesně Microsoft k tak drastickým změnám donutilo. Je možné, že společnost po úvodní vlně negativních ohlasů pochopila, že tudy cesta nevede a podlehla nátlaku, čímž kompletně změnila nejen určité prvky a strategie společnosti, ale i své vlastní zásady a plány. A to je smutné. Je ale také možné, že Microsoft vše plánoval od úplného začátku, aby po chvilce hrůzy zrušil všechna omezení a povstal jako hrdina. Otázkou je, zda mu to herní obec spolkne. To ukáže až čas.