Microsoft podporuje genetické mutace!?

Nepřipomíná vám to nedávný film Resident Evil? Nadnárodní megakorporace tajně podnikající v oblasti genetických experimentů. Ale nemějte strach, tentokrát jde skutečně jen o bombastický titulek, za kterým se skrývá připravovaná strategická hra Impossible Creatures, jejíž hlavní náplní budou právě genetické mutace.
Microsoft podporuje genetické mutace!?

Celá idea hry Impossible Creatures se vlastně zrodila v jedné nejmenované kavárně, když tam jistý Alex Garden od rána do noci popíjel espreso a přemýšlel nad tím, nad čím jsme se už my všichni asi někdy zamysleli - co by se stalo, kdybychom smíchali člověka se zvířetem anebo promíchali jednotlivá zvířátka. Nad tímto problémem se například již před více než sto lety zamýšlel i slavný spisovatel H.G. Wells ve svém románu Ostrov Dr. Moreaua (byl také několikrát zfilmován).

 

Rozdíl mezi námi, kteří jsme se stejnou myšlenkou také zabývali, a Alexem Gardenem je ten, že Alex udělal onen jeden malinkatý, ale nezbytný krůček k tomu, aby se z nápadu zrodila Věc. A tou věcí je počítačová hra spadající do škatulky "realtime strategie". Právě s tímto typem her mají vývojáři ze společnosti Relic Entertainment nejvíce zkušeností, vždyť jsou to právě oni, kdo dal světu dnes již legendární Homeworld. Pro tvorbu další RTS byly tedy připraveny velmi solidní základy.

Původně nesla hra název Sigma: The Adventures of Rex Chance. Teprve potom, co Relic našel vydavatele ve společnosti Microsoft se jméno změnilo na jednodušší, kratší a hlavně srozumitelnější Impossible Creatures. Ačkoliv měl tento titul původně vyjít již na počátku tohoto roku, bylo vydání přeloženo až na počátek roku 2003 - údajně kvůli závěrečnému vybalancování hry.

 

Příběh Impossible Creatures je zasazen do 30. let minulého století. Hlavním hrdinou je dobrodruh a bývalý válečný dopisovatel Rex Chance, který spolu s dívkou jménem Lucy Willing bojuje proti zákeřnému plánu záhadného podnikatele Uptona Juliuse, který chce ovládnout svět pomocí technologie zvané "Sigma" a bytostí, které s ní dokáže vytvářet. Tu pro něj vyvinul jistý dr. Chanikov - Julius financuje jeho vědecký projekt, ve kterém je zapojen také Rexův otec. Jednoho dne od něj dostane volání o pomoc - přijíždí na ostrovy, kde se setkává s maniakálním Uptonem a jeho zmutovanou armádou.

Celá zápletka je podána "pulpovou" formou, což se do češtiny těžko překládá (viz. Pulp Fiction), ale v podstatě to znamená, že příběh má příchuť klasického béčkového filmu. Že tvůrci z Relicu dokáží podat příběh tak, aby vás dokonale pohltil, dokázali už u Homeworldu, takže v tomto případě lze opět čekat jen to nejlepší (staré dobré černobílé komiksové obrázky, ale hlavně in-game animace).

 

Samotná hra se odehrává právě na těch několika ostrovech a ostrůvcích v jižním Pacifiku, kde se odehrávají experimenty a mícháním zvířecích genů - snahou je vytvořit armádu nepřemožitelných bojovníků, kteří nebudou mít žádnou slabost. Strategická část hry je v podstatě úplně stejná, jako u kterékoliv jiné hry tohoto typu a ostřílení (i méně ostřílení) stratégové nebudou mít žádný problém se do hry ponořit. Budete stavět budovy s využitím dvou základních surovin, což jsou elektřina a uhlí (to pravé pro 30. léta 20. století). Uhlí se nachází v pevné formě pod povrchem a vy ho musíte vykutat, elektřina pochází ze speciálních budov. Samozřejmě, že nebude chybět ani výzkum, díky kterému pak dostanete možnost stavět nové budovy. Nečekejte ale, že si na ostrůvcích postavíte malé vesničky - stavba základny je omezena na minimum.

 

Co je však obrovský rozdíl mezi Impossible Creatures a většinou ostatních, ať již dnešních, minulých či snad budoucích, RTS her je - jak už asi tušíte - tvorba jednotek. Někteří z vás si možná vzpomenou na Total Annihilation, jednu z prvních strategických her postavených na vektrové grafice. Byl to kvalitní a ojedinělý titul, nejen pro své technické provedení, ale také pro své herní možnosti - umožňoval totiž stavbu vlastních jednotek. Měli jste k dispozici tisíce různých součástí a ty jste pak spojovali v menší či větší celky - džípy, tanky, obrněné transportéry, raketomety, a kdo ví co ještě. Tak právě nějak takhle to funguje i v Impossible Creatures. Rozdíl je ten, že vzájemně kombinujete 50 základních zvířátek.

Máte možnost buďto vzít dva zvířecí druhy, řekněme třeba lva a slona, a vzájemně je promixovat. Co vznikne, to je otázka, ale vždy jde o to vybrat takovou kombinaci, která bude mít co nejvíc předností a co nejméně záporů (lev - rychlost/zranitelnost, slon - odolnost/pomalost). Samozřejmě, že můžete vzít také pouze jednotlivé součásti několika různých zvířat - trup, hlavu, nohy, ruce, křídla, drápy (pokud nějaké mají) a ty pak poskládat do finálního "tvaru". Pravda, může z toho být nakonec skutečně bizardní kreatura, ale třeba se vám povede vytvořit dokonalého živočicha-zabijáka, co vy víte?

 

Vývojářský tým strávil mnoho času přemýšlením která zvířata vybrat do onoho základního seznamu 50 "zdrojových" živočichů. Nejprve to byl dlouhatánský seznam, ze kterého bylo postupně vyškrtáno všechno, co u hráčů nedokáže vyvolat jasné a přímé asociace typu tchoř - smrad, gepard - rychlost, elektrický úhoř - elektřina, krab - klepeta, nosorožec - tank atd. Těch padesát kousků, které zůstaly, dávají ale takřka neomezeně možností na tvorbu nových kreatur těch nejroztodivnějších tvarů.

Jak jsem již řekl v úvodu, vypuštění finální verze hry bylo odsunuto až na počátek roku 2003, původně se hra měla objevit již koncem tohoto roku. Důvod je jednoduchý - vybalancovat celou tu obrovskou "mašinérii" není vůbec jednoduché. Samozřejmě, že nelze vyvážit vlastnosti všech těch desítek tisíc kombinací, které si může hráč vyrobit. Místo toho se autoři zaměřili na rovnováhu mezi cenou jednotek a systémem zdrojů, díky kterým je můžete vyrábět. Vzorec definuje cenu jedné potvory na základě hlavních atributů jako je zdraví, útok a případné speciální schopnosti (smradostřel, kamufláž, obojživelný pohyb, atd.). Každá kreatura má také svoji potřebnou úroveň výzkumu - čím komplikovanějšího živočicha vytváříte, tím vyššího stupně výzkumu musíte dosáhnout.

Originální vlastností Impossible Creatures budou Rexovi vycházky do přírody - tedy alespoň v singleplayerové části. Možná už tušíte k čemu budou sloužit. Jistě, bude nutné sbírat nové vzorky DNA různých živočichů. Ty pak zařadíte do své databáze a využijete je při tvorbě nových příšerek. Pokud si však představujete klasické schéma realtime strategií, tj. že si prostě vyrobíte obrovskou armádu těch nejsilnějších jednotek a pak prostě smetete protivníka z povrchu zemského, musím vás opravit. Počet jednotek je totiž omezený. A tak vám nezbude než taktizovat, taktizovat a zase taktizovat. Výhodou je, že na různé akce si můžete vyrobit jednotky takříkajíc "na míru".

 

Ačkoliv se všechny boje odehrávají na ostrovech v Pacifiku, můžete se těšit hned na čtyři různá prostředí - arktické, savana, poušť a tropické oblasti. V singleplayeru (předpokládá se jedna kampaň o 15 misích plus další samostatné mise) pocítíte velkýdůraz na příběh, kterému mají být přizpůsobeny i některé mise, takže lze čekat poměrně dosti osvěžující zážitek. Nedílnou součástí hry ale jistě je také multiplayer (20 map), který se od singleplayeru liší pouze v tom, že příběh tu má pramalou cenu a armádu si vytvoříte ještě před začátkem samotné hry. Nemá chybět podpora klasických módu a těšit se můžete i na některé novinky.

 

Blížíme se k závěru a tak bychom se měli podívat také na technickou stránku celé věci. Z výborných screenshotů, které se tu povalují kolem, jste si jistě udělali obrázek sami - grafika je prostě báječná a těžko jí něco vytýkat. Engine dovoluje velmi detailní zoomování - lze si prohlížet detaily zvířat anebo také shlížet na celý ostrov z ptačí perspektivy. Navíc je možné libovolně otáčet mapou. Jednou z nejdůležitějších věcí, o kterou se ale vývojáři starali možná ještě více než o perfektní grafiku, je podpora modifikací (modů). Byl to také jeden z nejčastějších požadavků kladených herní komunitou - a vývojáři se jej tentokrát snažili co nejlépe splnit (narozdíl od Homeworldu, kde byla podpora pro mody poněkud zanedbána).

Oficiální stránky: http://www.relic.com/product/impossiblecreatures/description.php
Výrobce: Relic Entertainment
Vydavatel: Microsoft

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli uvězněni na Cheater Islandu

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli u…

Podvodníci nyní dostali zvláštní pozornost a mohou se radovat z jejich vlastního a speciálního pekla.

15.  9.  2020 |
Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway Empire zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

11.  9.  2020 |
Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můž…

Spousta lidí v těchto časech volí jako výplň volného času právě hraní her. Jaké dobré kousky aktuálně najdete na platformě PC?

20.  9.  2020 | | 20 N/A
Mafia: Definitive Edition - zahraj tu naši | Recenze

Mafia: Definitive Edition - zahraj tu naši | Recen…

Jedna z nejkultovnějších českých her se vrací v současné generaci. Je to vítané, nebo zbytečné překvapení?

24.  9.  2020 | | 13 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 a Watch Dogs 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

18.  9.  2020 |