Middle-Earth Shadow of War: dobývání Středozemě

Před nedávnem bylo oznámeno pokračování zdařilé open-world hry ze Středozemě. Jaká dobrodružství budou bojovník Talion a elf Celebrimbor prožívat tentokrát?

Oznámení přišlo jen tak z čista jasna. Ještě před několika týdny hráči netušili, že ve studiu Monolith Production vzniká pokračování příběhu Taliona s podtitulem Shadow of War. Opět se tedy setkáváme se starým známým hrdinou prvního dílu. Samozřejmě nesmí chybět ani přízračný elf Celebrimbor. V Shadow of Mordor bylo jejich úkolem rozvrátit skřetí armádu a postupně sejmout jednoho velitele po druhém. Je tady ale někdo, kdo se jen tak nevzdává. Není to nikdo jiný, než ultimátní záporák tohoto univerza, Sauron. K jeho porážce Talionovi pomůže i prsten moci, který si s Celebrimborem vlastnoručně ukovali.

4.jpg
Talion bude moci osedlat draka

Půjdeme tedy proti samotnému pánu Mordoru. Jít proti Sauronovi ale nebude žádná sranda, budete tedy potřebovat pomocnou ruku. Nepůjdete totiž proti jednomu nepříteli, ale proti celé armádě. Co takhle si udělat svoji armádu, která by si s poskoky dokázala poradit? Talion se pak může soustředit na ty důležitější věci, než na boj s prostými pěšáky. V této válce tedy nebudete sami a dle dostupných informací nás čeká monumentální bitva o celou Středozem.

Nebude chybět ani unikátní systém Nemesis, který byl jednou z vychvalovaných součástí Shadow of Mordor. Vývojáři ho ale vytáhli ještě o několik úrovní výše. Už nebude ovlivňovat jen vývoj postav, ale bude zasahovat do celého světa. Jeden z prvků nového systému byl představen v traileru.

Zmiňovaný prvek se nazývá Nemesis Fortresses. Půjde o dobývání celých měst. K tomu budete moci využívat i obléhacích strojů, jako je beranidlo nebo katapult. Vývojáři slibují, že podobné bitvy budou dynamické a ne vždy musí končit úspěchem. Podobně to bylo i s generály v předchozím díle, i když tady je to v daleko větším měřítku. Po tom, co nějaké město dobudete, ho můžete využít jako útočiště pro vlastní poskoky.    

Nově získanou državu ale musí také někdo spravovat. Je tedy zapotřebí vybrat někoho vhodného pro tuto funkci. Na výběr bude z několika jedinců a každý bude mít jiné schopnosti a bonusy. Správce tak bude mít vliv na šíření vašeho vlivu nebo třeba na úroveň obrany oblasti. Města dále můžete vylepšovat a hlavně zlepšit jeho obranu. To, že jste ho jednou vyrvali ze spárů nepřítele, totiž neznamená, že si ho zase nemohou vzít zpátky. Zatím není jasné, jestli se bude obrany měst účastnit sám Talion, nebo bude vše v režii umělé inteligence.

1.jpg
Vývojáři slibují monumentální bitvy

Systém Nemesis bude také do jisté míry ovlivňovat příběh. „Nemesis tvoří velké množství příběhů. Mohou být o loajalitě, zradě nebo přátelství“ bylo uvedeno v oficiálním videu přímo ze hry.

Shadow of War bude ve všech směrech dotaženější, než předchozí díl, který byl už tak dobrý. Autoři slibují promyšlený příběh, který bude sedět do lore, dále živý a propracovaný svět, vylepšenou hratelnost, zkrátka na co si vzpomenete. Jen aby všechny své sliby dodrželi a nedopadlo to tak, že z výborně působícího titulu bude nakonec průměrná záležitost.

5.JPG

První díl, tedy Shadow of Mordor, sázel také na vyladěnou a zábavnou hratelnost. Jinak to nebude ani v tomto případě a máme se prý těšit na daleko rozsáhlejší vývoj schopností postavy. K dispozici totiž bude více než 100 skillů. Nejspíš budou rozdělené do několika větví. I díky většímu množství skillů si tak můžete vybrat herní styl, který vám sedne.

Vylepšení zaznamená i soubojový systém. Jaká komba a útoky budete umět, se samozřejmě bude odvíjet od vámi zvolených skillů, ale můžete se opět těšit na výborné animace a plynulé boje. Změnu najdeme i v Celebrimborovu zbraňovém arzenálu. Už totiž nebude pro silné útoky používat kopí, ale vezme do rukou těžké kladivo. Je ale docela možné, že půjde získávat nové zbraně. Přeci jen chtějí vývojáři pokročit ve všech směrech.

Shadow of War má být největší hrou studia Monolith s kompletně otevřeným světem. „Mapa je obrovská. Každá její část, třeba Minas Morgul nebo Cirith Ungol, je o dost větší, než ty v předchozím díle.“

Pro vývojáře není vždy lehké dělat hru tak, aby zapadala do již vytvořeného univerza. K tomu se vyjádřil člen studia Monolith Production Michael de Plater: „Tvorba hry dle předlohy je vždy o rovnováze mezi lorem a vlastními úmysly, ale myslím, že se nám povedlo dosáhnout toho, aby se díky naší hře hráči podívali nebo si přečetli Pána prstenů, kde uvidí známé prvky, nebo pochopí některé souvislosti v příběhu. Náš příběh by měl sedět do lore, ale zároveň děláme ten vlastní.

3.jpg
Navštívíme známá města z Tolkienova univerza

Shadow of War má dobře nakročeno tomu být kandidátem na jednu z nejlepších her letošního roku. Letos je ale tak velká konkurence, že se bude muset opravdu snažit, aby náhodou nezapadnul. V případě takové značky ale dle mého názoru nemusíme mít strach. Jak to s Talionem a Celebrimborem dopadne se dozvíme už 22. srpna na PC, PS4 a XBox One.

Váš názor Další článek: FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,