Žánr: letecký bojový simulátor
Minimální konfigurace: P233, 32 MB RAM
3D akcelerace: Direct3D
Multiplayer: ano
Výrobce: Rowan Software
Vydavatel: Empire Interactive
Zapůjčil: JRC
Děj tohoto bojového simulátoru vás vsadí přímo do korejského konfliktu v roce 1951 (ze stejné války je i populární seriál M*A*S*H). V Rowan Software si tentokrát vsadili hlavně na realističnost, takže pro vymodelování korejského poloostrova využili opravdové radarové a satelitní snímky (ne však pro fotorealistické textury). Také letadla jsou velmi věrně provedená. Nenajdete zde žádné automaticky naváděné rakety nebo dopplerovské radary s identifikátorem a označovačem cíle. K dispozici máte nejmodernější techniku padesátých let, to znamená stíhačky schopné létat rychlostí 1200 km/h, neřízené rakety, napalmové bomby, jednoduchý radar a radarem řízený kulomet. Pokud vás už nebaví jen vzlétnout ze základny, na padesát kilometrů sestřelit třemi raketami čtyři nepřátele a zase přistát, tak Mig Alley je právě pro vás!
Hra nabízí velké možnosti ve svém nastavení. Měnit se dají jak parametry týkající se zobrazení grafiky (čímž ladíte výkon hry), tak i parametry vlastností letu a chování letadla. Takhle si nastavíte superrealistický simulátor, kdy se budete potýkat se všemi neduhy, které při letu vznikají, nebo tuto hru “degradujete” na běžný simulátor pro nejširší vrstvy akčních hráčů. Výhodou je, že toto lze měnit zcela plynule a navíc v různých úrovních letových vlastností. Takže jak se postupně zdokonalujete, můžete si zapínat více realističnosti. Při nastavení nejvyšší realističnosti kromě mnohého jiného prožíváte i velké hodnoty přetížení při prudkých manévrech. Zvláště nepříjemné je, když se snažíte uniknout protivníkovi prudkou zatáčkou a najednou se vám díky přetížení začne zatemňovat zorné pole až nic nevidíte (bezvědomí). Musíte ukončit manévr, čímž sice procitnete, ale protivníkovi tím dáváte šanci.
Mig Alley nabízí několik samostatných misí, několik kampaní a nakonec vlastní válku v Koreji. Samostatné mise slouží spíše k tréninku. V nich se přenesete přímo do velkých leteckých bitev, kdy se na obloze pohybuje něco mezi 50 až 100 spojeneckými a nepřátelskými letadly, nebo do akcí typu jeden proti jednomu, kdy bojujete jen s jedním nepřátelským letadlem. Dále si zde procvičíte útoky na pozemní cíle (vlaky, konvoje náklaďáků), na bombardéry a nepřátelské vesnice. V samostatných misích můžete létat za obě dvě strany, tedy jak za spojence, tak za “rudé”. V kampaních jsou už použity reálné situace, včetně podrobného plánování na mapě. Každá kampaň je dokreslená dobovými filmovými záběry a podrobným popisem. Ve vlastní válce se zapíšete jménem a jdete z mise do mise, podle toho, jak válka pokračuje. Pokud v akci zahynete, můžete začít úplně od začátku války, nebo ve válce pokračovat jako jiný pilot. V kampaních a ve válce již hrajete pouze za USA.
Na straně spojenců se posadíte do letadel F86, F84, F80 a vrtulové P51 Mustang (pro ničení pozemních cílů). Za stranu rudých se prolétnete ve stíhačce MiG 15. Všechna letadla jsou provedena na vysoké úrovni a snad poprvé je v Mig Alley použit virtuální kokpit, ve kterém fungují všechny přístroje. V letadle se můžete plynule rozhlížet a vše se hýbe naprosto plynule i na běžném PC (P350 + TNT1). Okolní krajina a efekty (výbuchy, kouře) sice nejsou vyvedeny naprosto realisticky, přesto však vypadají docela věrně – viz obrázky tady někde okolo. Díky tomu není grafika nijak náročná a v nižším rozlišení je hra hratelná i bez 3D akcelerátoru. Mraky a obloha ve všech svých denních fázích vypadají velmi pěkně a skoro opravdově. Zvuky jsou kvalitní – od hučení motoru, svištění kulek nepřátelské palby až po sténání pilota a vrzání letadla při velkých přetíženích. Hudba je už slabší a slouží spíš jen k podbarvení atmosféry. V podstatě ani při letu nehraje, ale jakmile se dostanete do nějaké klíčové situace (vývrtka, zásah) počítač to pozná a začne hrát dramatickou hudbu.