Might & Magic: Heroes 6 - nově neznamená špatně (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

marek  |  17. 10. 2011 16:50

Hrajeme s přítelkyní hotseat. Hrál jsem veškeré předchozí díly a můžu s klidem v srdci napsat, že toto je skutečně ten nejlepší díl Herosů . Co mě dostalo je vývoj hrdinů. To je prostě pecka!!!

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  17. 10. 2011 19:39

Paříme téže s přítelkyní také od ranných začátků ale krom IV jsou tyhle zatím dost slabé možná jiné ale co se hratelnosti týká chudší.
Našel sem asi tak 5 - během první hry pak se znich stalo 10 - a jeden + jmenovat je nebudu protože doufám že dojdou uprav v addonu nebo patchema ...
Ale když pominu to že hru zjednodušily na děti věku 10 let tak je to stejně úplně jedno protože ta grafika je NÁDHERNÁ tady se ubisoft zase ukázal :)

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  17. 10. 2011 19:40

myšleno tak, že 4 ani nepatří do řady HOMAM :D

 |   |  Odpovědět
X_Magic  |  18. 10. 2011 17:48

Aha, zase grafika, ale Heroes o grafice nejsou. Děti

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  18. 10. 2011 17:52

:D vlasy mi šedivěj, ale když je to to jediné pozitivní co přibilo musí se to vyzdvihnout aby se neřeklo že VI jenom pomlouvám

 |   |  Odpovědět
X_Magic  |  18. 10. 2011 17:58

Tak to souhlasím. Asi jediné pozitivum je grafika. A za největší mínus považuji optimalizaci. Zkuste si vyzkoušet jak dlouho trvá tah CPU, když si dáte třeba velkou mapu a 4 počítačem ovládané protivníky v Heroes 2,3,4 a v Heroes 5,6. Když si vezmeme, že odehrajeme cca. 200 tahů na mapu, tak je to spousta času zabitého čekáním na tah CPU

 |   |  Odpovědět
kecal  |  19. 10. 2011 09:13

to jsem nedavno zkousel, 5ky naprosto suverene vedou, v VI ty tahy trvaj chvilku ale v 5kach jsem si ubalil jointa v prubehu jednoho tahu :)

 |   |  Odpovědět
Dom  |  21. 10. 2011 09:23

hele to zalezi na kompu ale nevim na cem konkretne mozna na OS jestli pouzivas visty nedivim se ja mam xp a tahy mi jdou stejne jako ve trojkach prostel rychle a enmam nejak silnej komp dvoujadro 2ghz a ramky mam 2x 1gb nic moc muj tata ma cca zhruba stejnej komp ale ma o dost vetsi ramky 3x2gb :) ale stezoval si nato ze tahy trvaj dlouho ale ma visty...

 |   |  Odpovědět
Magic  |  21. 10. 2011 15:19

Mám Xp pač jsou na mém pc, dvoujádru na 3ghz a 3gb ram, o 15rychlejší než sedmičky o vistách nemluvě.Zkusil jsem nastavit pohyb soupeřova hrdiny na max.tahy se zrychlily a už je so se dvěma CPU soupeřema hratelné, ale zatím zůstanu u předchozích dílů, hlavně u H3WOG, než vyjde Heroes

 |   |  Odpovědět
PanK  |  09. 11. 2011 11:00

tak nekdo to ma ubalene za minutku

 |   |  Odpovědět
CLieR  |  18. 10. 2011 06:25

Super, takze zase jen trojka..

 |   |  Odpovědět
Humanrevolušn  |  18. 10. 2011 09:11

+1

 |   |  Odpovědět
Amos  |  18. 10. 2011 15:44

Přesně, to už mě ta pětka přišla lepší. Trojka prostě vede a s nějakým modem, třeba Wake of Gods je to nepřekonatelný.

 |   |  Odpovědět
5h1n1  |  18. 10. 2011 12:14

Mam z te hry velice rozporuplne, smisene pocity. Na jedne strane to ma to kouzlo Heroes her, kdy u toho clovek sedi jako prikovanej a jede tah za tahem, prestoze uz si pred dvema hodinama rikal, ze uz konci.
Na druhe strane povazuje hra za vhodne mi kazdou chvili pripominat, jaci sedi v Ubisoftu zmetci a jak neuveritelne nasilnym zpusobem se me snazi prinutit, abych pouzival jejich online system. Vsude je nejaka ikonka, vsude nejake okno s online funkcema a upozornenim, o co vsechno v offline rezime prichazite. Dokonce zustane v offline rezimu aktivni prvek na ingame mape, ktery odkazuje na online funkci! To je k nevydrzeni. A ne, rozhodne nebudu hrat v rezimu, kdy nemam save pozice u sebe a vykopne me to ze hry pri kazdem mikrovypadku.
Mistama trochu kulha technicka stranka, optimalizace na houby, o nejakem rozumnem vyhlazovani autori asi ani neslyseli. Pri nekterych soubojich musim na 5:4 monitoru skrolovat, abych vse poradne videl, to je take divne. A potvrzuji urcitou "neosobitost" te grafiky a art-designu oproti predchozim dilum. Takove Kings Bounty je na tom napriklad MNOHEM lepe.
UI by taky jeste potrebovalo doladit, mistama se fakt musite skrabat pravou rukou za levym uchem.
Co dost vyhazuje z atmosfery, je priserny dabing. Uplne vidite ty ochotniky, jak to predcitaji z tech papiru... Cut sceny jsou klasicky "cheesy" jako obvykle, je to legracni, ale nevim, jak moc to byl umysl.
Zminene obrazovky mest opravdu chybi. A nejen proto, ze byly hezke. Ony byly i velmi prehledne. Clovek na prvni pohled videl, co ma presne postaveno, jak upgradovano a tak dale. Tady musite nekolikrat kliknout a jeste chvili civet, protoze to opravdu neni prilis ergonomicky udelane.
Vykopat z toho ten Ubisoft sajrajt, opatchovat technicke problemy plus trocha redesignu UI a mame z toho, s pomerne malou namahou, paradni hru.

 |   |  Odpovědět
Bounty  |  18. 10. 2011 17:56

Ten výčet by mohl být daleko delší nechápu jak mohou udělat tolik kiksů když V byli povedené a vycházeli ze základu. Proč vylepšovat již dokonalé :)

 |   |  Odpovědět
5h1n1  |  19. 10. 2011 09:34

Jasne, nerozepisuju vsechny malickosti jako napriklad chybejici ukazatel poctu potrebnych dnu k ceste hrdiny na urcite misto a podobne.
Vskutku nechapu, proc zrovna ty uzitecne (a vzasade jednoduche) funkce nenechali byt.
Ty bugy jsou taky mistama dost otravne. Napriklad skoro od zacatku srpna je znam bug, ktery pri "week of disease" hodi pocty jednotek k najmuti do zapornych hodnot (neco jako -46854), cili uz na te mape prakticky nikoho nenajmete. Hraju s poslednim patchem a dela to porad. :(
A skutecne by se dalo pokracovat.
Nezbyva nez doufat, ze to v datadiscich trochu doladi.

 |   |  Odpovědět
Mungo  |  19. 10. 2011 21:47

Musim rict ze tohle jsou prvni heroesy co me prestaly bavit uz po nekolika hodinach. Dokonce i nad uplne prvni verzi Heroes 5 sem stravil vic casu, a jestli jste hrali bez patchu tak vite jak zabugovana ta kampan byla. Pominu bugy jako blikajici kurzor nebo obces mizici textury, to opravej nebo uz opravily patche. Taky pry pridaj plnohodnotne obrazovky mest, misto toho trapnyho obrazku par domecku v okynku velikosti displeje mobilu. Stejne jednoduse (datak, pri nejhorsim DLC) se daj pridat dalsi hrady, 5 je malo, idealnich bych videl 8. Jinak souhlasim s tim ze tlacej vsechny online, bez toho confluxu treba nevemete do ruky zadnou zbran, ty sou ve hre online-only dynasty weapons, ale takovej je proste soucasnej trend.

Takze co mi zatim pri hrani vadilo a co uz se nezmeni:

1. Najimani jednotek kdekoliv - nevim koho to napadlo, ale jednim vrzem zlikvidovali vyznamnou cast strategickeho prisunu posil, navic spojeno s

2. Konverze mest - a vseho dalsiho prakticky zadarmo a okamzite, proste mate jednoho uber hrdinu se vsema dostupnejma jednotkama jednoho druhu, pokud to nechcete pouzivat a hrajete proti souperi ktery vesele premenuje, proste nevyhrajete.

3. Rychlost jednotek v boji vs. rozloha bojiste - cetl jsem hodne nazoru a recenzi, ale nidko to jeste nezminil takze mozna je to jen muj nazor, ale prakticky vsechny jednotky v klidu prebehnou bojiste ve 2 kolech a to vcetne treba crossbowmana. Podle me je to zase zbytecne omezeni taktiky pro vetsi akcnost, protoze proste staci dat wait a pak ve dvou tazich za sebou sejmout souperova strelce.

Tohle jsou veci pres ktery se prenesu jen velice tezce, spojeny s nekolika dalsima nad kteryma by clovek treba jen zakroutil hlavou.

4. System stavby budov - pryc je slozitej build list z H5, zbylo par budov a oskliva tabulka vystavby

5. Inspirace v Clash of Heroes - nevim proc by se mela moderni PC hra inspirovat v hre pro leta starou handheld konzoli, ale pripomina ji rozdelenim jednotek do tieru (podle me blbost, ale dobre), nabijenim hlavniho skillu v prubehu boje, a i samotnym naivnim pribehem, protagonisty a celkovou jednoduchosti.

a tim se dostavam k poslednimu bodu ktery spis pobavi

6. Jmena hlavnich postav - ano, za ta leta hrani jsem si zvykl na klasicka jmena z anglictiny nebo ciste fantasy (gem, gelu, sandro atp) a tak me taha za usi kdyz ve hre neustale narazim na jmena jako vystrizena z Mrazika nebo ruskeho pornofilmu komolena anglictinou spatne placenych daberu.

Takze pro me je to s novymi Heroes stejne jako s Civ5, vyzkousel sem, nezaujalo, vracim se k predchozim dilum a uvidime po par datadiscich.

 |   |  Odpovědět
5h1n1  |  20. 10. 2011 09:33

No, v podstate mi mluvis z duse. Snad jen krome te kritiky faction skillu, ktery se nabiji behem boju. To se mi naopak libi, je ta dalsi strategicky prvek navic.
Jinak take nechapu to zjednoduseni ostatnich casti (konverze na jednu faction, najimani kdekoliv). Hrozne se mi driv libil ten mikromanagement pri najimani a posilani karavan a tak. :)
Ovsem faktem je, ze me to teda rozhodne jeste bavit neprestalo. Mnohem vic me sice bavily treba Tribes of The East, ale ono to ma tak dobry zaklad, ze i pri vsech tech posranych vecech v aktualni verzi to zustava hodne chytlavou hrou.

 |   |  Odpovědět
sysel  |  21. 10. 2011 13:41

koukam ze te taky dostala SVELTANA s prohozenym T a L

bohuzel vsechno co mungo pise je pravda, kdyz uz clovek zkousne to celkove zjednoduseni, bugy, nutnost byt online, atd, tak stejne zustavaji zasadni chyby v game designu(najimani jednotek, prebarvovani mest, rychlost jednotek v boji, utek z boje,...), ktere s polecne s katastrofalni umelou inteligenci tuhle hru zabiji

na tu v civ 5 jsem si u tehle hry taky vzpomnel, je to vlastne stejny pripad, mame tu solidni potencial, ktery je zahozen nevyladenosti hernich pravidel

 |   |  Odpovědět
vbmvm  |  30. 10. 2011 14:18

Hrál jsem demo... a víc už opravdu nechci. Zlatá 5ka...!

 |   |  Odpovědět
Zdeněk  |  08. 12. 2011 09:26

Hale lidi, na netu je dost názorů ze nejlepší sou H3 apod. Od trojek sem propařil všechny díly a vůbec bych netvrdil že H6 jsou slabší apod. Mezi těma dílama jsou prostě rozdíly asi jako mezi hradama,taky každej hraje za něco jinýho,ale spousta řekne že nejlepší sou necromanceři. To já si třeba nemyslim a ani si nemyslim že H3 byly to nejlepší co mohlo bejt. Díky že H obecně jdou dál a sou furt jiný, já byl maximálně spokojenej s H3 stejně jako s H6

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Do prodeje míří Playstation 5 s retro designem, kusů je extrémně málo

Do prodeje míří Playstation 5 s retro designem, ku…

Chcete svou konzoli s příchutí kultovní PS2? Pak si pospěšte.

5.  1.  2021 | |1 N/A
Daniel Pánek
PlayStation 5Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: Vše nejlevnější do nového roku

Hry zadarmo nebo se slevou: Vše nejlevnější do nov…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

1.  1.  2021 | |6 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
10 největších zklamání odcházející generace aneb co se opravdu nepovedlo

10 největších zklamání odcházející generace aneb c…

Odcházející generace nejen herních konzolí, ale i her, nás v mnoha věcech potěšila, ale i v mnohých zklamala. Vybrali jsme největší zklamání posledních let.

2.  1.  2021 | |6 N/A
Vojtěch Matušinský
Téma