Mirror's Edge Catalyst: už zase skáču přes kaluže (recenze)

Město ze skla vítá zpět Faith a my vítáme zpátky populární parkourovou akci. Jak dopadla?

První Mirror's Edge byl neuvěřitelně unikátní hrou, která rozvířila stojaté vody originálně pojatých FPS akcí a přinesla místo neustálé střelby ladné piruety hlavní hrdinky Faith. Právě nevšednost a unikátnost byla hlavním tahounem prvního dílu a tak není divu, že jsme měli nad pokračováním obavy. To se nakonec dočkalo světlo světa a můžeme minimálně prohlásit, že není vůbec špatné. 

Město v oblacích

Příběh se odehrává v dystopickém městě Glass, kterému vládne tvrdou rukou Konglomerát, sestávající z 13 obrovských korporací. Ty se neustále přou o moc a nadvládu nad městem a mezi tím vším žijí obyčejní lidé. Lidé, kteří nestojí o kontrolu jejich životů. Někteří se rozhodli uniknout systému a tvoří tzv. Runner, běžce, co stojí proti zákonu a obývají povětšinou střechy mrakodrapů. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610141014.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610152745.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175618.jpg

Je tady i bezpečnostní složka K-Sec, divize společnosti Gabriela Krugera, jednoho z nejmocnějších lidí města a člověka, se kterým se nechtěně pustíte do křížku. Jakožto Faith se po nějaké době v chládku vracíte na scénu a opět obouváte své sportovní botky, abyste zadkem klouzali po střechách. Tentokrát ale nepůjde pouze o budoucnost a klid těch nejbližších, ale i tajemnou minulost hlavní hrdinky.

 

Příběh rozhodně není důvod, kvůli kterému si hru budete kupovat

 

Příběh je rozhodně poutavější než v případě jedničky, dokáže zaujmout a ačkoliv je plný akčních klišé, udrží pozornost. Všichni ale, že kvůli příběhu Mirror's Edge nehrajeme. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610174743.jpg

Na přeskáčku a stylově

Mirror's Edge vždy byl o požitku z parkouru a Catalyst tento pocit přenáší parádně. Opět je tu přítomna ladnost a plynulost pohybů, akrobatické prvky a díky lehkému RPG systému i možnost si Faith vylepšovat v několika kategoriích, aby byla svižnější, více vydržela a používala nové gadgety. RPG prvky rozhodně potěší, stejně jako otočka o 180 stupňů z hlediska stavby světa. Ten je totiž ve hře kompletně otevřený.

Můžete si tak po mapě běhat, kam se vám zlíbí a příběh, výzvy či nepovinné úkoly plníte volným stylem jako v každé jiné sandboxové hře. To rozhodně přispívá k pocitu volnosti a nesvazuje tolik jako extrémně lineární jednička. Na stranu druhou je toto pozlátko pouze vizuální a lehce klamavé, protože mapa střech města je sama o sobě dost omezená a otevřená, takže budete všechny její kouty znát nazpaměť za pár minut. A ano, na ulice se opět nepodíváte. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610144846.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610145910.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610150742.jpg

To ale nemění nic na faktu, že otevřenost hře prospívá a dává více možností se vyblbnout. Střechy jsou plné kolegů, lidí, připravených vám dát úkol navíc i hlídek, kterým se musíte vyhýbat. O to víc, když běhání je tak zábavné a rvačky dostávají zcela nový rozměr. Tentokrát už si na střelné zbraně nesáhnete vůbec, ale to nevadí. Faith totiž dostala do vínku pár nových fint a bitky jsou tak mnohem intenzivnější a zajímavější. Nechybí úskoky, kopy, chvaty a různé taktické pohyby, takže si opravdu připadáte jako trénovaný bojovník. Nepřátelé se ukážou v několika variacích, takže vždy musíte umět kombinovat taktiku a myslet strategicky. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152934.jpg

Bohužel z hlediska umělé inteligence moc rozumu nepobrali. Většinou bezhlavě utíkají, případně vám jdou na tělo bez toho, aby se vás snažili obejít nebo vzít do kleští. Nejde o nic převratného, ale mohli jsme se dočkat i o poznání rozumnějších soupeřů. S tím souvisí i nový systém hledání, kdy po vás jde helikoptéra a výsadkáři, bohužel ale stačí jen rychle utíkat a nebezpečí je ta tam. 

Naleštěná prázdnota

Nezaměnitelný výtvarný styl je jedním z es této značky a ani dvojka není výjimkou. I zde narazíte na nádherné naleštěné mrakodrapy, extravagantní kreace, skvělou práci s bílou a neony a obecně zajímavých designem města. Také postavy vypadají díky Frostbite enginu třetí generace věrohodně a živě, akce je svižná a nikde se nic neseká a nedrhne. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152848.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610160946.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175335.jpg

Bohužel nic není bez chyb a grafika se dá označit spíše za průměrnou. Občas se postavy zaseknou v prostředí, pathfinding není nejlepší a grafické bugy se občas také objeví, především při větší rychlosti. Naštěstí to není nic, co by vyloženě kazilo zážitek ze hry. O to víc, když hudební doprovod je opět prvotřídní, jemný a uklidňující. Zkrátka tak, jak to máme rádi. 

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Parkourová akce
Výrobce: EA DICE
Začátek prodeje: 9. června 2016
  • Otevřený svět
  • Nové pohyby a chvaty
  • Nádherný výtvarný styl
  • Skvělá hudba
  • Minimální inovace
  • Uzavřenost mapy
  • Málo obsahu

Mirror's Edge Catalyst by se dal označit za příjemný. Pokračování, které neurazí, ale ani nenadchne. Pobíhání po střechách a rvačky s hlídači vás zabaví a několik hodin se určitě budete skvěle bavit. Po splnění několika výzev a dojetí příběhu ale zjistíte, že už tu není moc co dělat. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

včera | | 18 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A