Mirror's Edge Catalyst: už zase skáču přes kaluže (recenze)

Město ze skla vítá zpět Faith a my vítáme zpátky populární parkourovou akci. Jak dopadla?

První Mirror's Edge byl neuvěřitelně unikátní hrou, která rozvířila stojaté vody originálně pojatých FPS akcí a přinesla místo neustálé střelby ladné piruety hlavní hrdinky Faith. Právě nevšednost a unikátnost byla hlavním tahounem prvního dílu a tak není divu, že jsme měli nad pokračováním obavy. To se nakonec dočkalo světlo světa a můžeme minimálně prohlásit, že není vůbec špatné. 

Město v oblacích

Příběh se odehrává v dystopickém městě Glass, kterému vládne tvrdou rukou Konglomerát, sestávající z 13 obrovských korporací. Ty se neustále přou o moc a nadvládu nad městem a mezi tím vším žijí obyčejní lidé. Lidé, kteří nestojí o kontrolu jejich životů. Někteří se rozhodli uniknout systému a tvoří tzv. Runner, běžce, co stojí proti zákonu a obývají povětšinou střechy mrakodrapů. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610141014.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610152745.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175618.jpg

Je tady i bezpečnostní složka K-Sec, divize společnosti Gabriela Krugera, jednoho z nejmocnějších lidí města a člověka, se kterým se nechtěně pustíte do křížku. Jakožto Faith se po nějaké době v chládku vracíte na scénu a opět obouváte své sportovní botky, abyste zadkem klouzali po střechách. Tentokrát ale nepůjde pouze o budoucnost a klid těch nejbližších, ale i tajemnou minulost hlavní hrdinky.

 

Příběh rozhodně není důvod, kvůli kterému si hru budete kupovat

 

Příběh je rozhodně poutavější než v případě jedničky, dokáže zaujmout a ačkoliv je plný akčních klišé, udrží pozornost. Všichni ale, že kvůli příběhu Mirror's Edge nehrajeme. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610174743.jpg

Na přeskáčku a stylově

Mirror's Edge vždy byl o požitku z parkouru a Catalyst tento pocit přenáší parádně. Opět je tu přítomna ladnost a plynulost pohybů, akrobatické prvky a díky lehkému RPG systému i možnost si Faith vylepšovat v několika kategoriích, aby byla svižnější, více vydržela a používala nové gadgety. RPG prvky rozhodně potěší, stejně jako otočka o 180 stupňů z hlediska stavby světa. Ten je totiž ve hře kompletně otevřený.

Můžete si tak po mapě běhat, kam se vám zlíbí a příběh, výzvy či nepovinné úkoly plníte volným stylem jako v každé jiné sandboxové hře. To rozhodně přispívá k pocitu volnosti a nesvazuje tolik jako extrémně lineární jednička. Na stranu druhou je toto pozlátko pouze vizuální a lehce klamavé, protože mapa střech města je sama o sobě dost omezená a otevřená, takže budete všechny její kouty znát nazpaměť za pár minut. A ano, na ulice se opět nepodíváte. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610144846.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610145910.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610150742.jpg

To ale nemění nic na faktu, že otevřenost hře prospívá a dává více možností se vyblbnout. Střechy jsou plné kolegů, lidí, připravených vám dát úkol navíc i hlídek, kterým se musíte vyhýbat. O to víc, když běhání je tak zábavné a rvačky dostávají zcela nový rozměr. Tentokrát už si na střelné zbraně nesáhnete vůbec, ale to nevadí. Faith totiž dostala do vínku pár nových fint a bitky jsou tak mnohem intenzivnější a zajímavější. Nechybí úskoky, kopy, chvaty a různé taktické pohyby, takže si opravdu připadáte jako trénovaný bojovník. Nepřátelé se ukážou v několika variacích, takže vždy musíte umět kombinovat taktiku a myslet strategicky. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152934.jpg

Bohužel z hlediska umělé inteligence moc rozumu nepobrali. Většinou bezhlavě utíkají, případně vám jdou na tělo bez toho, aby se vás snažili obejít nebo vzít do kleští. Nejde o nic převratného, ale mohli jsme se dočkat i o poznání rozumnějších soupeřů. S tím souvisí i nový systém hledání, kdy po vás jde helikoptéra a výsadkáři, bohužel ale stačí jen rychle utíkat a nebezpečí je ta tam. 

Naleštěná prázdnota

Nezaměnitelný výtvarný styl je jedním z es této značky a ani dvojka není výjimkou. I zde narazíte na nádherné naleštěné mrakodrapy, extravagantní kreace, skvělou práci s bílou a neony a obecně zajímavých designem města. Také postavy vypadají díky Frostbite enginu třetí generace věrohodně a živě, akce je svižná a nikde se nic neseká a nedrhne. 

Mirror's Edge™ Catalyst_20160610152848.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610160946.jpgMirror's Edge™ Catalyst_20160610175335.jpg

Bohužel nic není bez chyb a grafika se dá označit spíše za průměrnou. Občas se postavy zaseknou v prostředí, pathfinding není nejlepší a grafické bugy se občas také objeví, především při větší rychlosti. Naštěstí to není nic, co by vyloženě kazilo zážitek ze hry. O to víc, když hudební doprovod je opět prvotřídní, jemný a uklidňující. Zkrátka tak, jak to máme rádi. 

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Parkourová akce
Výrobce: EA DICE
Začátek prodeje: 9. června 2016
  • Otevřený svět
  • Nové pohyby a chvaty
  • Nádherný výtvarný styl
  • Skvělá hudba
  • Minimální inovace
  • Uzavřenost mapy
  • Málo obsahu

Mirror's Edge Catalyst by se dal označit za příjemný. Pokračování, které neurazí, ale ani nenadchne. Pobíhání po střechách a rvačky s hlídači vás zabaví a několik hodin se určitě budete skvěle bavit. Po splnění několika výzev a dojetí příběhu ale zjistíte, že už tu není moc co dělat. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A