Mistmare - RPG z jiného světa

Představte si Evropu roku 1996 bez toho, že by v 19. století proběhla jakákoliv průmyslová revoluce. Neexistují automobily, mobilní telefony, počítače. Evropský - a dosud jediný známý, protože objev Ameriky se nekonal - svět je ponořen v neproniknutelné mlze, kterou kdysi stvořila dnes všemocná církev. Ponořte se do hry Mistmare.

Hlavním hrdinou hry Mistmare je mladý mnich Isador. Má za úkol najít a lapit jistého muže, velice vychytralého a proradného. Procestuje kvůli tomu většinu evropských metropolí, potká  mnoho různých postav a uvidí věci dosud neviděné. Jeho pátrání je pouhým začátkem obrovského příběhu, jehož následky pozná nakonec celý svět.

Mistmare se odehrává v tzv. "alternativní realitě". Píše se rok 1996, ale v Evropě to vypadá spíše jako ve velmi raném středověku. Právě tehdy se totiž objevila Mlha. Ačkoliv to hlavní hrdina a vlastně téměř nikdo ze soudobých obyvatel neví, je produktem tajných církevních obřadů ze 14. století, jejichž cílem bylo vymítit mor. Místo toho se z moru stalo něco ještě mnohem horšího. Kdokoliv totiž do mlhy vstoupí, zhmotní ty nejukrutnější přízraky pocházející z vlastní mysli.

 

Sinister Systems, společnost, která na hře pracuje, slibuje hráčům, zcela nový zážitek. Ve své podstatě půjde o akční RPG, ovšem s velmi silným příběhem a poměrně originálním systémem soubojů. RPG prvky nespočívají v ničem jiném než ve vylepšování různých dovedností vaší hlavní (a jediné) postavy Isadora. Boj, už je úplně něco jiného a troufnu si říci zatím nevídaného. Základní Isadorovou zbraní je totiž "Bystrost Scythe". Tato zbraň mu umožňuje zachytávat mlžné přízraky do krystalů rozesetých po celé hře a dělat z nich své pomocníky. Různé krystaly přidávají přízrakům různé vlastnosti (sílu, hbitost, apod.). Při boji pak potvory vypustíte a díváte se, jak decimují vaše protivníky. Samozřejmě jim můžete ukládat jednoduché příkazy jakou zaútoč na toho a toho nebo jdi tam a tam. Pokud přízrak zemře, vrací se do krystalu a tam zůstává až do té doby, než je plně vyléčen. I těmto bojovníkům se postupem času vylepšují statistiky.

 

 

Mezi další Isadorovi zbraně patří klasické sekery, hole, meče, dýky a podobně. Celkem jsou k dispozici čtyři různé školy bojových umění. Každá tato škola má své vlastní figury a čím častěji ji budete praktikovat, tím lépe tyto figury zvládnete. Samozřejmě nechybí ani magie, která je zde prezentována poněkud netradičně zejména zvukem a opět se dělí, tentokrát do tří sfér, v každé sféře je pak možno praktikovat tři kruhy magie.

Grafické zpracování hry Mistmare sází na engine LithtechJupiter, který poháněl například také hry No One Lives Forever 2, Aliens Vs. Predator 2 a další. V současné době se nepočítá s podporou multiplayerového hraní, ovšem podle tvůrců by nebylo příliš obtížné multiplayer dodělat - například formou patche. To prý ovšem záleží na ohlasu hráčů. K vydání se plánuje také hratelná demoverze, jenž má přijít opravdu brzy. Měla by nabídnout přibližně čtyři hodiny hraní.

 

 

Přesné datum vydání hry zatím nebylo oznámeno. Co však víme je to, že vývojáři momentálně vychytávají poslední mouchy, pulírují textury nebo částicové systémy - prostě kosmetické úpravy, které od vydání nemohou příliš zdržet.

Oficiální stránka: http://mistmare.arxeltribe.com/
Výrobce: Sinister Systems (http://www.sinistersystems.com/)
Vydavatel: Strategy First (http://www.strategyfirst.com/), Arxel Tribe (http://www.arxeltribe.com/)

Diskuze (2) Další článek: Nový patch pro RollerCoaster Tycoon 2

Témata článku: , , ,