Mobilní recenze: Křížová výprava a pouliční basketbal

Propadněte akci Assassin`s Creed, ponořte se do světa kouzel v Gothic 3, nebo si zahrajte streetball za beatů hip hopu.

Dnes si přijdou na své všichni vyznavači akčních bojových her, dobrodružných RPGček, dostane se i na sport a lehce poškádlíme smysly. Čtveřice mobilních Java her je připravena pro ty, kdo si chtějí s mobilem zkrátit dlouhou chvíli. V závěru článku si nezapomeňte ověřit, zda váš telefon vybranou hru podporuje.

Assassin`s Creed

Gameloft získal licenci na značku Assassin’s Creed, tedy hru, kterou už velmi dobře znají majitelé Xboxů i konkurenčních Playstationů, a převedl ji opět vynikajícím způsobem do mobilních telefonů. Děj akční plošinovky se odehrává ve středověkém Jeruzalémě, roku 1191 po Kristu. Jméno vaší postavy zní Altair a jako mistr tajemné sekty jste byli vysláni zabít celkem osm mužů, abyste ukončili Třetí křížovou výpravu. V průběhu mise ale zjistíte, že tito muži sdílejí temné tajemství, které ohrožuje nejenom Svatou zemi, ale celý svět. Tolik k příběhu.

Převedeno do herní praxe: ocitnete se ve městě, překonáváte překážky, občas něco podlezete, občas přeskočíte a když narazíte na soupeře, přijdou na řadu zbraně. Zase tolik jich na výběr nemáte, vystačit si musíte s mečem, po čase získáte i vystřelovací hák. Čekají na vás celkem tři levely rozdělené do třinácti kapitol. Na úspěšné absolvování každé z nich nebudete potřebovat více než deset minut. Naštěstí hra nabízí několik úrovní obtížnosti, takže po dohrání můžete vyzkoušet svou misi znovu a drsněji. Assassin’s Creed nabídne dobře vyváženou směs plížení, chaotické akce a řešení hádanek ve čtyřech interaktivních prostředích. Očekávání, jakým způsobem váš Altair překoná další nové nástrahy, vás spolehlivě připoutá ke hře a donutí dohrát ji až do konce.

Assassin`s Creed (akční plošinovka):

• SMS ve tvaru: CP HZDNE
  • odeslat na číslo: 900 09 80
  • cena: 80 Kč

And 1 Streetball

Pokud jste někdy bydleli na sídlišti, nebo se tudy aspoň procházeli, není třeba vás nějak zdlouhavě seznamovat s možnostmi trávení volného času mladých. Všude samý beton, do přírody daleko, a tak není nic jednoduššího, než si postavit na plácku koš a zahrát si streetball. Sport je to mnohem klidnější než klasický basket, moc se nenaběháte a užijete si té největší zábavy, kterou je házení na koš. Na této pohodové vlně se nese i licencovaná hra And 1 Streetball, založená na jedné z nejproslulejších značek tohoto sportu a vlastně i životního stylu.

Celou hru věrně dokresluje hudba v hip hopových rytmech, postupně hrajete na všech legendárních hřištích po celém světě. Protože hru má na svědomí úspěšný mobilní vývojář Gameloft, zárukou je opět pohodlné ovládání. Při utkáních vás určitě pobaví komentátoři s ne zrovna veřejnoprávním projevem a dost možná se necháte strhnout atmosférou „pouličního“ basketbalu, který dokonale motivuje k utkáním proti pravým streetballovým legendám. Teď máte možnost zařadit se mezi ně.

And 1 Streetball (sportovní):

• SMS ve tvaru: CP HFDBU
  • odeslat na číslo: 900 09 80
  • cena: 80 Kč

Gothic 3: The Beginning

Příběh hry začíná více než 140 let před první částí série Gothic. Vklouzněte do role mladého Xardase, kterého jedné noci navštívíbuthomarský duch. Žádá vás, abyste našli čtyři vyvolené. S jejich pomocí můžete přinést zapečetěné kouzlo zpět na ostrov Khorinis. Má to háček: síly zla se neustále snaží zmocnit krutých orků, aby získaly nesmírnou sílu zakázaných kouzelných runových kamenů. Jedině vy můžete zachránit svět Gothic.

Mimořádně nahuštěná hra na hrdiny vás přiková k displeji po celé hodiny. Na své cestě potkáte bezpočet nepřátel, například vlky, orky, bandity nebo troly. Budete mluvit s postavami NPC, shromažďovat zbraně a další užitečné prostředky, otevírat zámky paklíčem, obchodovat, anebo navštívíte nejlepší učitele ostrova Khorinis. Zatímco budete řešit své hlavní poslání, zahrajete si menší vedlejší výpravy, abyste získali zkušenostní body, zlato a unikátní prostředky. Funkce quickslot, přehledná struktura nabídky (menu) a intuitivní ovládání zajišťují atmosféru poklidného hraní a usnadňují hru nováčkům, aby se rychle zorientovali v mobilním světě Gothic.

Gothic 3: The Beginning (RPG):

• SMS ve tvaru: CP HHDQA
  • odeslat na číslo: 900 09 80
  • cena: 80 Kč

Bikini Crusher

Pokud je vaší motivací ve hře možnost zhlédnout odhalenou slečnu a zároveň máte rádi logické hry, pak je Bikini Crusher určena přesně pro vás. Hra je ve své podstatě velmi jednoduchá, což automaticky neznamená nudná. Nejedná se pouze o další variaci na wall breaker, se kterým má sice společný princip, ale nabídne další možnosti a herní módy.

Na začátku každého levelu je celá plocha zaskládaná kostkami různých barev a vaším úkolem je samozřejmě co nejvíc z nich odstranit. Čtvereček po označení zmizí pouze v případě, že sousedí po stranách (nikoli jen přes roh diagonálně) alespoň s jednou další kostkou stejné barvy. V nastavení si zvolíte, jakým způsobem se budou po „odstřelu“ doplňovat nové kostky, resp. odkud budou padat, můžete získat i časový limit navíc. Pokud se vám podaří odstranit dostatečné množství kamenů, jako odměna vás čeká pohled na jednu z pěti spoře oděných dívek, které budete moci po dohrání následně obdivovat i v galerii.

Bikini Crusher (logická):

• SMS ve tvaru: CP HJPWM
  • odeslat na číslo: 900 09 50
  • cena: 50 Kč

Doplňující informace

Hry jsou v češtině, může se ale stát, že pro váš mobil nejsou lokalizovány. V tomto případě vám bude doručena anglická verze.

Pro zjištění podpory vybraného obsahu vaším telefonem pošlete SMS s textem STAHNU KOD na číslo 900 09 03. KOD je pětipísmenný objednací kód a je uveden u každé nabídky. Příklad: STAHNU HCRWH

Cena SMS je 3 Kč. Cena za stažená data se řídí dle ceníku vašeho mobilního operátora. Před stažením si zkontrolujte, zda máte dostatek volné paměti v telefonu. Telefon musí mít aktivován a správně nastaven WAP, telefony Siemens navíc nastaven i tzv. Java profil – pomůže vám infolinka vašeho mobilního operátora. V případě objednávky na nepodporovaný telefon vám MobilBonus hru zdarma vymění za jinou.

Technicky zajišťuje MobilBonus, s. r. o., help@mobilbonus.cz, infolinka +420 777 717 535 (Po–Pá 9:00–17:00).

TIP: Chcete být stále informováni o mobilních technologiích? Jak si nastavit informační newsletter čtěte zde.

Tip, jak hru stáhnout levněji

Zaujala vás některá hra, ale bojíte se vysokých poplatků za stažená data? Pro zákazníky Vodafonu a T-Mobilu máme malý trik, jak ušetřit. Stačí si pro přístup k wapu nastavit už téměř zapomenuté vytáčené připojení, u kterého je zpoplatněna doba připojení, nikoliv objem přenesených dat (jako je tomu u GPRS). Svému operátorovi tak zaplatíte pouze částku za dobu stahování hry, což je pro představu 2 až 4 minuty. Přesnou cenu zjistíte podle této jednoduché tabulky:

Cena připojení k WAPu Cena za data při stahování hry (3 minuty) Vytáčené připojení
Tarifní i předplacené služby Vodafone 1,79 Kč/min. 5,37 Kč Nastavení najdete zde
Tarifní služby T-Mobile 2,38 Kč/min. 7,14 Kč Nastavení najdete zde