Monarchia: česká webová strategie ve stylu slavných Heroes

Přinášíme vám rozhovor a nejnovější informace o dokončované flashové strategii Monarchie, kterou pod rouškou tajemství pomalu dokončuje tým PUPworX. Z blízka se podíváme na veškeré herní aspekty hry, probereme se bezpečností flashových aplikací a přidána je i trojice pěkných screenshotů.
Monarchia: česká webová strategie ve stylu slavných Heroes

Uplynul nějaký čas, co jsme se naposledy zabývali na Doupěti týmem PUPworX a jejich aktivitami, a dnes tu proto máme exklusivní rozhovor s jeho lídrem, Jirkou Filipovičem, na který naváži několika dodatky a nejnovějšími obrázky z Monarchie.

Rytíř jako z pohádkyDoupě: Dnes se budeme bavit o Monarchii, mohl bys čtenářům Doupěte pro zopakování ve zkratce přiblížit tento projekt?

Jiří Filipovič: Monarchia bude netradičním způsobem řešená web-based strategie. Netradičně především proto, že sice poběží v prohlížeči, ale bude plně grafická. To zajistí intuitivní pohodlné ovládáni, které často webovým strategiím chybí.

Doupě: To zní nadějně, jak daleko jste s jejím vývojem?

J.F.: Až na drobné detaily je po programové stránce hotový systém bojů, na ekonomické stránce hry se teprve začíná pracovat. Co se grafiky týče tak ta je zhruba z jedné třetiny hotová - bohužel ale zatím nemůžeme vypustit screenshoty, protože žádná herní obrazovka nemá všechnu grafiku kompletní a s dočasnou grafikou vypadají dost nepěkně…

Doupě: To je škoda, ale pojďme se na celý projekt podívat z hlediska budoucího hráče. Říkáš plně graficky řešená web based hra. To znamená, že uživatel si hru stáhne z Internetu a poté bude pouze odesílat data serveru?

J.F.: Klient bude napsaný ve Flashi - tzn. může být otevřen v prohlížeči jako normální stránka (pokud se bude hráč hlásit do hry z internetové kavárny, nebo třeba z práce :-), prostě odněkud, kde si klienta nebude moci uložit), nebo se bude dát stáhnout několik MB velký klient, který ale necháme vydat také na CD k časopisům, takže se k němu dostane téměř každý. Samotná hra pak nebude na rychlost připojení náročná - měl by pohodlně stačit i pomalejší modem.

Doupě: Dobře, řekněme ze hra poběží, bude probíhat stylem turn based předpokládám, jak se budou řešit prodlevy mezi hraním jednotlivých hráčů? A hraní bude probíhat stylem turnajů, týmových her či jeden proti jednomu?

J.F.: Bude to klasická tahová strategie - dá se v mnoha aspektech přirovnat k Heroes of Might and Magic. Hráč bude mít prostě určitý herní čas, který může využít na přesuny jednotek, a ten mu bude určitou rychlostí přibývat (dejme tomu 7 herních dní za hodinu). Souboje budou probíhat tak, ze útočící armádu bude přímo ovládat útočící hráč a bránící se armáda bude řízena AI (jinak by šlo bojovat jen v případě, že by byli oba hráči online...).

Doupě: Aha, vzhledem k obecně známé malé AI u HOMAMu, bude v tomto případě opravdu takříkajíc "boje schopná"?

J.F.: AI ani nebude moci být příliš hloupá – je to dáno tím, že souboje v Monarchii nejsou nějak strategicky extrémně náročné. V Monarchii půjde více o diplomacii a logistiku armád (můžeš soustavně útočit na jedné frontě a mezitím ti vyplení města jiný hráč z opačné strany).

Statistika jednotkyDoupě: Jak bude ve hře řešena grafika?

J.F.: Ve hře se hráč nachází ve třech základních lokacích - na mapě Evropy, na bitevním poli a ve městě. Každé město a armáda má na mapě svou polohu, takže není možné útočit kdykoliv na kohokoliv. Pokud bude hra určena pro menší počet hráčů, budou jejich startovní města blízko sebe, pokud bude určena pro více hráčů, budou jejich startovní města rozmístěna po celé Evropě. Tím bude dosaženo optimální doby, po které na sebe hráči narazí. Bitvy budou řešeny obdobně jako v HOMAM, ale prostředí bude izo3D (vzdálenější jednotky jsou menší). Ve městě bude možno najímat bojové jednotky a stavět nové budovy.

Doupě: A jak chcete ošetřit podvádění ve hře při možnosti zobrazení zdrojového kódu flash?

J.F.: Co se podvádění týče, máme vypracované určité postupy, jak mu zabránit, nebo lépe řečeno jej maximálně zkomplikovat, ale o těch nechci dávat žádné konkrétní informace…

Doupě: Pokud jde o bezpečnost: postup kódování údajů před odesláním z flash byl již prolomen na serverech flashfun a proto bych tuto oblast neviděl nijak reálnou, protože lze vcelku jednoduchým způsobem zkopírovat bezpečnostní procesy v rámci flash a napodobit tak skutečné akce i vytvořením vlastního flash souboru, čili v tomto ohledu jsem poměrný pesimista, ty ne?

J.F.: Jo, jsme si vědomi, že se dá ke všemu dostat přes zdroják, ale vymyslíme všelijaké programátorské kličky, aby byl tak nesrozumitelný, že by se z něj velmi těžko tahala komunikace se serverem. Napodobit celou hru pak nepůjde, protože by si musel vylomit i grafiku.

Doupě: Pokud by chtěl někdo napodobit hru jako podvodník, nepotřebuje grafiku, ale to by u ní musel být nějaká motivační složka hraní, bude?

J.F.: Podvodník by si ale musel napsat minimálně konzoli, která by hru imitovala a komunikovala se scriptem - díky tomu by mohl třeba likvidovat armády ostatních. Vymyslíme ale mechanismy, kterými by script zjišťoval, jestli komunikuje s námi vytvořenou hrou, nebo něčím okleštěným, a k okleštění by byl nucen díky šílené komplexnosti kódu (nepředpokládám, že by pochopil všechno, co je ve hře - ještě k tomu zmateme jména proměnných).

Doupě: Dobře, vraťme se ke konceptu Monarchie, jak budou rozlišeny budovy ve hře?

J.F.: Základní stavební jednotkou, viděnou již na mapě, je obec. Bude napevno určeno, jak velká bude (vesnice, město, královské město) - nebude ji možno upgradovat. Obce budou dle své velikosti produkovat určité množství peněz a bude v nich možno stavět budovy jako hrad, tržiště, cvičiště, kostel a statek. Je nejspíš zřejmé na co bude mít která budova vliv.

Město

Doupě: A co armády u jednotlivých hráčů?

J.F.: Armády budou buďto v obci, na pevnině nebo na moři. Budou složeny z pěti druhů jednotek: lukostřelci, lehká jízda, šlechtická jízda, lehká pěchota a těžká pěchota. Jednotky bude možno mezi armádami měnit a určovat jejich výchozí polohu při bitvě. Jednotky budou zídkávat zkušenosti - buďto v boji, nebo při výcviku. Tyto zkušenosti budou určovat jejich úroveň. Pokud budou k jednotkám s určitou zkušeností přidány další, zkušenosti se sečtou a výsledná úroveň jednotek bude dána podílem výsledné zkušenosti a počtu jednotek.

Doupě: A na kdy se plánujete dokončení Monarchie?

J.F.: Dokončení Monarchie plánujeme zhruba na začátek léta.

Doupě: Team PUPworX má ještě další aktivity, například úspěšný SMS systém Mr.X s více než 50 000 uživateli a další, plánujete vývoj něčeho nového v této oblasti případně jsou nějaké změny ve stávajících projektech pro běžné uživatele?

J.F.: Mr.X - O tom nemáme zatím příliš jasno, ale zřejmě na stránky přidáme velké množství nových funkcí. Víc toho zatím nedokáži říct. Btw. Trabi II slaví 19. své narozeniny - o tom bych se mohl zmínit.

Doupě: Díky za rozhovor, ahoj.

J.F.: Taky díky.

V brzké době můžeme dle dostupných informací očekávat velké betatestování herního systému, do něhož plánují PUPworX zapojit hlavně novináře z herní branže a lidi se zájmem o historii. Na závěr bych ještě doplnil vyjádření o obtížnosti Monarchie po dotestování opět z úst zástupce PUPworX: "Našim cílem je vytvořit hru, která pujde hrát ve dvou rovinách. To znamená, že hráč nebude muset příliš zasahovat do ekonomiky svých měst a nebude muset znát všechny aspekty boje a ovlivňování parametrů jednotek a přesto bude moci hru hrát. Ovšem může si také důkladně prostudovat návod a vědět, jak přesně co funguje - pak se z něj stane profík..."

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A