Monkey Island počtvrté a zcela 3D – ach jo.

Série příběhu z opičího ostrova nám Lucas Arts servírují již kolikátý rok; ani jeden díl nijak nevyčníval ze vzrůstající tendence většiny her s rostoucím časem zrát, podobně jako víno. Nicméně při pohledu na první obrázky ze čtvrtého dílu, mě obchází obezřetnost a na rty se mi dere jediná otázka – to myslí v Lucas Arts opravdu vážně?
Série příběhu z opičího ostrova nám Lucas Arts servírují již kolikátý rok; ani jeden díl nijak nevyčníval ze vzrůstající tendence většiny her s rostoucím časem zrát, podobně jako víno. Nicméně při pohledu na první obrázky ze čtvrtého dílu, mě obchází obezřetnost a na rty se mi dere jediná otázka – to myslí v Lucas Arts opravdu vážně?

Guybrushovi Threepwoodovi, hrdinovi již tří dílů, se dostalo na stránkách Doupěte již jisté pozornosti, nicméně unikl-li vám tento článek a zajímá-li vás historie zřejmě nejpopulárnější adventurní série historie, neopomeňte si své neznalosti doplnit (jednalo se o díly The Secret od Monkey Island, Monkey Island 2: Le chuck's Revenge a třetí The Curse of monkey Island.

Náplň hry bude jako je již u série Monkey Island tradicí plně adventurní – řešení desítek a desítek různých puzzlů, dlouhé a vtipné dialogy (kdo hrál Monkey Island, jist ví, že Guybrush dokáže vést i solidně dlouhý monolog – namátkou jmenujme sochy či květiny) a samozřejmě příběh, jehož sledováním snad rozvineme klubko celého příběhu. Vše začíná v době návratu z líbánek s Elaine (pamatujete si přesně, kdy a kde jste ji v prvním díle viděli poprvé? :)) na rodný Melee Island. Bohužel, vše se popletlo a tak zatímco Elaine byla po odchodu z ostrova prohlášena za mrtvou, Charles L. Charles (typicky Monkey Islandovské jméno, nemyslíte? :)) si dělá na její funkci zálusk – je tedy na čase začít plánovat volební kampaň za znovuzvolení Elaine do čela. Skutečnost, že je Guybrush opět jakousi neznámou silou přesunut kamsi mimo čas a prostor, nikoho, kdo kdy hrál nevypočitatelné Monkey Islandy, nemůže překvapit. Tentokrát však je vše složitější – nebojuje se proti již ohranému Le Chuckovi, ale proti neviditelné ruce trhu, která plánuje skrze postavu Charlese L. Charlese zničit do té doby poklidné klima přiopilých veselých pirátů a rozmetat základy toho nejkrásnějšího – přátelství. Bojovníkem vydaným napospas protivníkům je samozřejmě Guybrush – břitký humor pro celou sérii tak typický a schopnost zadržet deset minut dech – to je deviza, která nyní ve hrách platí. Vzhledem k celkové iracionalitě samotné postavy Guybrushe Threepwooda, která je už i tak dostatečnou karikaturou okolního světa, bude tento díl opět nadupadný tím nejlepším humorem a smyslem pro nemyslitelné (pochopitelně pouze předpokládám a odezírám podle obrázků ze rtů).

Co mě ovšem nepříjemně překvapilo, je fakt, že bude hra tentokráte kompletně ve 3D kabátě. Podle obrázků, jež jsem vůkol tohoto textu ledabyle rozesel, to je pohled více tristní jak radostný – nepochybuji o schopnostech animátorů a grafiků v Lucas Arts v tom, že dokáží i chladný render rozpohybovat k oboustranné spokojenosti a hlavně milému dojmu, nicméně obávám se jaká bude hra "na omak". Nerad bych se dočkal doby, kdy budu i rádoby piráta v poněkud obrublé podobě ovládat pomocí klávesnice. Nezůstane-li zachováno ovládání pomocí myši (podobně, jako to dokázal například Gabriel Knight III), byť bych byl nerad prorokem špatných zpráv, bude pro mě Escape from Monkey Island spíše zklamáním (již na obrázcích tady okolo se tváří Guybrush poněkud toporně). Monkey Island IV se tak staví po boku Simon the Sorcerer 3D, který je stejně jako MI4 plně 3D. A jaký máte na přeměnu her (myslím tohoto typu her) do 3D podoby názor vy?

Diskuze (5) Další článek: Freedom - boj za svobodu již brzy začne

Témata článku: , , , , , , , , , ,