Monster Hunter Dynamic Hunting – lovci dinosaurů (recenze)

Jedna z největších sérií Capcomu útočí na iPhone. Jste připraveni lovit stvůry a porcovat je na steaky? Má to však pár háčků.

Úspěch Infinty Blade, jenž představil nový a originální systém ovládání, nemohl být opomenut ani jinými studii. Inovativní ovládání bylo přijato hráčskou obcí poměrně kladně, nicméně titul byl úspěšný rovněž díky svému grafickému zpracování, které bere dech ještě dnes. Hned při prvním spuštění se zdá, že se Capcom snažil pouze napodobit vývojáře z Epic Games, a ačkoliv se snažil na maximum, výsledek je poměrně rozpačitý.

Monster Hunter Dynamic Hunting 01.jpg

Jak už jsme si v této herní sérii zvykli, jde hlavně o souboje s různými monstry. Těch si zde užijeme celkem 12 a některá stojí za bližší prohlédnutí.

Každá nestvůra je něčím specifická, což je také hlavní pointa soubojů s bossy

Většinou se jedná o různé kopie dinosaurů, kdy každá nestvůra je něčím specifická, což je také hlavní pointa soubojů s bossy. Vždy existuje způsob jak obřího protivníka porazit, jde jen o to zjistit jak. To vám však většinou zabere jen pár vteřin, což je velká škoda.

Velkým problémem, a to poměrně zásadním, je ovládání. Jedním poklepem na příšeru váš hrdina zaútočí. Několikanásobným poťukáním pak spustíte mocné kombo. Pro další útoky stačí přejet prstem horizontálně, či vertikálně po displeji. Doposud vše v pořádku. Když se však budete chtít vyhnout útoku běsnícího dinosaura přejetím dvou prstů po displeji, systém váš záměr s velkou pravděpodobností rozezná špatně a místo toho na protivníka zaútočíte. Díky tomu se ocitnete mnohokrát na zemi bez vlastního zapříčinění a často se bude jednat o rozhodující útok, kterým souboj prohrajete. Asi není třeba více popisovat, jak jsou tyto momenty frustrující.

Monster Hunter Dynamic Hunting 05.jpg

Po poražení bosse se dostanete do menu, v němž máte možnost vylepšit svou výzbroj. To se stává asi jediným důvodem pro pokračování ve hře, protože s vyšší obtížností máte možnost získat jiné a zajímavější vybavení. Vzhledem k tomu, že na vás čeká pouhých dvanáct nestvůr, je ale tahle výzva jen slabou náplastí. Celou hru proběhnete za zhruba dvě hodiny, což není zrovna závratné číslo. Kvůli absenci multiplayeru na nějaké souboje s kamarádem můžete rovnou zapomenout. Což je škoda, protože právě na multiplayer se celá série orientuje.

Graficky se sice nejedná o takovou pastvu pro oči, jako již zmíněný Infinity Blade, přesto se však vývojáři za svůj výtvor stydět nemusí. U každého souboje se změní pozadí, ale jedná se pouze o obrázek s nulovou interakcí, jenž slouží jako „křoví“.

Graficky se nejedná o pastvu pro oči, jako byl již Infinity Blade, přesto se vývojáři za svůj výtvor stydět nemusí

Autoři se vyloženě zaměřili jen na model hlavní postavy a nestvůr, vše ostatní je na displeji tak nějak na víc. Ačkoliv jsou modely postav poměrně solidní, porovnání s Infinity Blade určitě nesnesou. Ani audio stránka nijak zvlášť nepřekvapí.

Monster Hunter Dynamic Hunting 04.jpg

Je velká škoda, že se Capcpomu nepovedlo převést úspěšnou herní sérii na iPhone v lepší podobě, kterou by si Monster Hunter určitě zasloužil. Monster Hunter Dynamic Hunting není vyloženě špatný titul, ale nenabízí takřka nic nového. Dvanáct protivníků, velké problémy s ovládáním a herní čas okolo dvou hodin velké zástupy hráčů určitě nenalákají.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Akce | Third person hack n' slash
Výrobce: Capcom | Webové stránky hry
  • Dobře graficky zpracovaní bossové
  • Solidní grafika
  • Chybějící multiplayer
  • Krátká herní doba
  • Špatné ovládání
Váš názor Další článek: Vyšel první Rage komiks

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,