Morrowind – přátelské shrnutí faktů ve 25 bodech

Sága skvělých her s podtituly "Arena" vždy patřila k tomu lepšímu na poli RPGček, připomeňme jen první inovativní díl nebo přímo nekonečně rozsáhlý Daggerfall. Jelikož se už ale delší čas pilně pracuje na dílu třetím, považuji za svou povinnost, jakožto RPG player, seznámit vás s několika plánovanými featurkami a celkovým konceptem hry.
Morrowind – přátelské shrnutí faktů ve 25 bodech
Sága skvělých her s podtituly "Arena" vždy patřila k tomu lepšímu na poli RPGček, připomeňme jen první inovativní díl nebo přímo nekonečně (a to zde není prázdné slovo) rozsáhlý Daggerfall. Jelikož se už ale delší čas pilně pracuje na dílu třetím, považuji za svou povinnost, jakožto RPG player, seznámit vás s několika plánovanými featurkami a celkovým konceptem hry. Co si budeme namlouvat, v podstatě jde o drby, klidně se může stát, že něco bude jinak nebo nebude vůbec, ale tak jako tak se nyní jedná o dostupná fakta, tak si je pojďme shrnout.
  • Morrowind se bude odehrávat v zemi stejného jména Morrowind - vlasti temných elfů. Hra by měla mít úplně jinou podobu než Daggerfall, protože prý Morrowind je jiná země. Země ve které se bude děj odehrávat bude zeměpisně menší než Daggerfall, což, jak slibují autoři, se odrazí v mnohem detailněji propracovaných městech. Zatímco Daggerfall měl 30.000 měst (opět se mi vybavily Stíny nad Rivou s jejich celým JEDNÍM městem, pche!), Morrowind bude mít měst zhruba 30. Zde autoři připomínají, že města budou vskutku mimořádně namakaná a detailní. Jedním dechem ale upozorňují, že zas až tak detailní jako byla města v Redguardu, nebudou. Každé město by ale mělo mít punc jakési "osobnosti" a měla by v něm být spousta unikátních budov. Města samozřejmě nebudou náhodně generovaná, ale budou mít předpřipravenou strukturu. Vedle měst by tu měla být rovněž spousta jiných zajímavých míst, tábory nomádů, farmy, sklepení atd. Chystá se jich okolo 800-1600, čili rovněž méně početnější než v Daggerfallu. Hlavní místa budou spojena sítí silnic, takže jak to bude se známým "Fast travel" se uvidí. Pokud se hráč rozhodne trošku si prozkoumat krajinku, měl by být navýsost spokojený; např. narazí na obrovskou řeku, která se vine celou zemí s mosty a převozníky a další scenérie. Poněkud zarážející je už ale fakt že... "hra by měla být tak trochu podobná Redguardovi".
  • Charakter a statistiky kolem něj zůstanou u "skillů" tj. nekoná se experience, ale úrovně postava získává zvyšováním svých vlastností, přičemž zde samozřejmě platí ono známé německé přísloví "Übung macht des Meister", čili česky "cvičení dělá mistra" (říkám si že teď je ten PRAVÝ okamžik zužitkovat frázi, kterou jsem se naučil za čtyři roky pilného studia =) Zkrátka, čím víc např. běháte, tím budete lepší v běhu atd.

    MorrowindMorrowind
  • Očekává se spousta NPC (Non Player Characters = Postavy ovládané počítačem), přibude zde témat ke konverzování a rovněž rozhovory by měly být na rozdíl od Daggerfallu rozsáhlejší, živější a především zajímavější. Autoři se dušují, že příběh by měl být vrcholně návykový a že hráč prostě bude CHTÍT hru dohrát. Opět zde sice zůstává možnost jít si svou cestou, ale příběh by měl být natolik kompaktní a rozsáhlý, že by se hráč měl dostat do víru dění velmi brzy.
  • Zůstává možnost zabít většinu postav, questovní postavy v Daggerfallu killnout nešly, zde se o tom zatím uvažuje.

    MorrowindMorrowind
  • Guildy a cechy opět sledují různé zájmy a koncentrují ve svých rukou moc, úkoly které udělují by měly být rozsáhlejší, bohatší námětově a dobře placené).
  • Morrowind bude přímo přecpán monstry, nyní prý již plně 3D, takže drak bude skutečná 3D vektorová potvora, žádná bitmapová placka
  • Zatím se moc nemluví o žádných konkrétnějších hardwarových požadavcích, ale z obrázků jasně září nápis "3D hardware acceleration only" Všechny hlavní 3D karty by měly být podporovány, interně to vypadá na Glide od 3Dfx; je myslím víc než jisté, že se vyrojí desítky patchů na nejrůznější vizuální urychlovadla. Přítomná podpora Direct 3D je samozřejmá.

    MorrowindMorrowind
  • Celý Morrowind by měl projít důkladným (několikrát zdůrazněno) betatestováním, takže doufejme žádné patche typu V 1.23.5611beta+ atd. se nebudou konat, ale věřte zrovna TOHLE někomu...
  • Morrowind bude pouze pro jednoho hráče
  • Vampirismus a lykantropie zůstávají.
  • importu charakteru se právě vedou bouřlivé debaty na různých diskusních fórech snad na celém světě. Nalezl jsem ty "zaručeně pravé" informace jak o možnosti importu, tak o jejím zákazu (hra by prý byla moc lehká). Vyberte si tu informaci, co se vám zrovna víc hodí.

    MorrowindMorrowind
  • Datum vydání je přinejlepším, opakuji PŘINEJLEPŠÍM, první kvartál roku 2001, ale mezi námi děvčaty, na toto datum bych nevsadil ani pětník
  • Morrowind bude dalším skutečným pokračováním ságy "Elder Scroll Chapters"
  • Bethesda uvažuje o začlenění mnoha drobných vylepšení, která nestihla zařadit do Daggerfallu, např. fraktálový generátor krajiny.
  • Na první pohled bude hra menší než Daggerfall, ale o to bohatší na charaktery a příběh. Celkový dojem ze světa by měl být živější a vůbec působit, řekněme, více ucelených dojmem.
  • O tom, že hra je pod Win98 atd., snad ani nemusím mluvit...
  • Hra by prý mohla obsahovat editor - jak grafiky, tak ostatních aspektů hry (!!!). Tak tohle by mohla být pěkná bomba, vytvořit si vlastní příběh a města... hmmm!
  • Přibude guildů a cechů, do kterých je možno se nechat naverbovat, rovněž každý cech by měl mít nějaké to supertajné vědění nebo prostě tajemství obecně.

    MorrowindMorrowind
  • Zařazení povah a např. sympatií při komunikaci s NPC.
  • Questů bude spousta, takže se vám čtyřikrát za sebou nestane, že vás někdo pošle splnit úkol X (jako v Daggerfallu) typu "jeď do dungeonu X a zabij nestvůru Y"
  • V případě, že bude v den, kdy je hráč ve městě, zrovna nějaký svátek, měl by nejen oslavu vidět, ale především mít možnost se mumraje kolem zúčastnit (?!).
  • Nové rasy (uvažuje se o orkovi a trpaslíkovi) a zaměstnání pro postavu
  • Skrytá a zapomenutá města.
  • Politický sytém přímo související a reagující na hru.
  • Možnost PLOUT na své vlastní lodi mezi přístavy (!!!).
Ufff... Teda řeknu Vám, hra vypadá velice, VELICE slibně. Jen se modlím, aby se projekt nezvrhnul do další 3D-Tombraider-like akce s prvky RPG.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A