Studio NetherRealm umí svým titulům věnovat náležitou péči a série Mortal Kombat je toho jasným důkazem.
Co baví
- Akční příběh
- Bohatá soupiska bijců
- Tuna obsahu
- Možnosti customizace
- Prvotřídní hratelnost
Studio NetherRealm už je dlouhou dobu dvorním tvůrcem dvou uznávaných značek bojového žánru - Injustice a Mortal Kombat. Každou postupně vylepšují, doplňují a inovují a jde o to nejlepší, co lze většinou na trhu najít. Nyní vychází čerstvý díl "smrtící bitky" a bere si to nejlepší z mnoha let zkušeností. Výsledkem je nekompromisní bojovka, které zkrátka nic nechybí.
Aktualizace - Ultimate Edition
Jak jistě víte, před nedávnem se na trh dostala tzv. Ultimátní edice hry, která nepřináší nic nového, ale kombinuje v sobě všechno nejlepší, co si u jedenáctého dílu lze užít. K mání je původní hra, příběhové rozšíření Aftermath i veškerý dodatečný obsah včetně nových bojovníků do arény, nových skinů a customizačních možností pro vaše bijce.

Navrch je edice uzpůsobena pro nové konzole, takže na PS5 a Xbox Series S/X nabízí vyšší rozlišení, stabilnější framerate a celkově více uhlazenou grafiku. A samozřejmě využití SSD disku pro okamžité loadingy. Pokud tedy plánujete nákup bojovky v roce 2021, sáhněte právě po této edici.
Napříč časoprostorem
Mortal Kombat měl v podání NetherRealm vždy nabitý pytel všech možných i nemožných režimů a jako jediný nabízel zábavný příběh téměř filmových kvalit. Tento trend pokračuje i zde a příběhově přímo navazuje na desítku. Raiden to totiž trochu přehnal a poražení Shinoka zamávalo s tokem času. Do situace se tedy míchá Kronika, vládkyně času a prostoru, která chce situaci změnit ve svůj prospěch.




Nechybí béčkový filmový příběh, u kterého se skvěle zabavíte a vypnete.
Světy se začínají bortit, minulost proniká do budoucnosti a Raiden společně s hrstkou známých hrdinů v čele se Sonyou a Johnnym se musí postavit Kronice a jejím přívržencům s armádou nemrtvých, než se vše dobré navždy ztratí v propadlišti dějin a času.
Příběh je zcela tradičně kombinací bláznivých bojových scén a béčkových vtípků, což nátuře hry dokonale sedí
Příběh je zcela tradičně kombinací bláznivých bojových scén a béčkových vtípků, což nátuře hry dokonale sedí. Je navíc opravdu nabitý událostmi a osobně jsem jej sjel na jediný nádech, protože jde i o povedený úvod, díky kterému se vám herní prvky dostanou do krve. Jedinou vadou na kráse je tak jeho krátkost, bez problémů jej zvládnete za cca 4 hodiny. U žánru bojovek jde však stále o solidní nadprůměr.



Nový Mortal Kombat působí neuvěřitelně vypiplaně i díky své bezchybné prezentaci. Každému detailu, ať už jde o položku v menu, jednotlivé postavy nebo jejich vybavení, až po charaktery jednotlivých hrdinů, byla věnována obrovská péče a je to vidět. Vylomeninám Johnnyho Cage se budete smát ještě dlouho, stejně jako vás pohladí na duši návrat některých kultovních postav, které bohužel nejsou hratelné. Vše působí uceleně a na svém místě.
Od tréninku k tvrdé realitě
Jakmile hodíte za záda příběh, zjistíte, že je k dispozici plejáda všemožných singleplayerových režimů. K mání je nabušený a opravdu komplexní tutoriál, který vás naučí základům i pokročilým technikám, stejně jako lokální bitky a populární Věž, kde na vás čekají příběhová zakončení jednotlivých postav ve stylu Tekkena. To pro případ, že se nechcete se svými oblíbenými hrdiny rozloučit moc rychle.




Je úplně jedno, zda preferujete single nebo multiplayer. Najdete tu všechno.
Třešničkou na dortu singleplayerového obsahu jsou Věže Času, což je taková kombinace Multiverse z Injustice a Věží z Mortal Kombatu. Jde o neustále se aktualizující miniturnaje s různými podmínkami a výzvami, za jejichž splnění dostáváte zlaťáky, unikátní vybavení a cetky pro postavy či další herní měny. S tím vším pak zamíříte do jediného místa, kde můžete vše zužitkovat - do Krypty.
Nové oblečky, artworky, hudbu či jednorázové bonusy do Věží, to vše v Kryptě najdete
Ta prošla velkou proměnou a budete po ní nově pobíhat s hrdinou z pohledu třetí osoby. Opět je tu celá tuna truhel a tajných místností, které budete odemykat za získané měny, a že je o co stát. Nové oblečky, artworky, hudba či jednorázové bonusy do Věží, to vše v Kryptě najdete, takže se tam budete neustále vracet.




Krypta je sama o sobě jakousi minihrou, ve které budete odhalovat taje Shang Tsunga.
Jakmile si napakujete kapsy, čekají vás online zápasy a turnaje, kde budete bojovat o přední příčky ve světových žebříčcích. A to už vám vystačí na pěkně dlouhou dobu. Minimálně do doby, než dorazí bojová liga, což je kapitola sama pro sebe.
Pro nováčky i naprosté mistry
Hratelnost Mortal Kombatu vždy byla o přístupnosti, díky které si hru můžou užít i naprostí bojoví zelenáči, a přitom tu nechybí hloubka, jejíž zdolání si žádá maximální nasazení. Hrou můžete jen tak prosvištět, nebo se s postavami neuvěřitelně piplat. Tvůrci se nyní rozhodli herní prvky zjednodušit a poupravit, ukazatelé obrany a útoku, které podporují tradiční komba, se nyní doplňují automaticky a jsou rozdělené, takže můžete více taktizovat.




Souboje jsou brutální a krvavé. Jak to máme rádi.
Změnou prošel i super úder každé postavy, který je nově dostupný pouze jednou za celý zápas, takže musíte opravdu přemýšlet, kdy jej využít a kdy raději schovat do finálního kola. Díky tomu hráči nebuší do všeho bezhlavě a více taktizují, což je online opravdu vidět. Naopak se vrací interakce s prostředím, které nyní umí doplnit vaše kombo a není problém někoho umlátit k smrti prakticky jediným dechem.
Vše ostatní naštěstí zůstalo velmi jednoduché, včetně obyčejných úderů, chvatů a úskoků, takže se všichni hráči bojovek budou cítit jako doma. Klíčové je tu tedy poznat silné stránky každé postavy a umět je využít. Osobně jsem vždy byl na mrštné postavy, Sonya Blade a Liu Kang tedy pro mě byly jasnou volbou. Najdou se však i hráči, kteří sáhnou po velkých a nemotorných bojovnících, kteří vám jedním úderem uberou solidní kus zdraví.
S tím jsou spojeny také variace postav. Každou totiž můžete upravit v několika kategoriích, od vizuálních cetek a vlastních nástupů do arény až po jednotlivé speciální údery a schopnosti. Můžete si je poskládat podle sebe a toho, co u každé postavy preferujete a hratelnost tak dostává překvapivou hloubku. I když např. online narazíte na stejnou postavu, může se jinak chovat a jinak bojovat, takže se stereotyp dostaví podstatně později než obvykle.
Grafické orgie
Už dlouho před vydáním bylo oznámeno, že hra využije Unreal engine třetí generace, což mohlo vyvolávat otázky. Některým hrám ale konkrétní enginy vyloženě sedí a jak vývojáři dokázali, Mortal ještě nikdy nevypadal lépe. Vizuální stránka hry opravdu ohromí a často nevěříte, že se díváte na gameplay a ne na předrenderovaný filmeček. Arény jsou pestré, interaktivní a detailní, příběh je doslova potkán stylovými filmečky a vše působí neuvěřitelně odladěně.




Z vizuálního hlediska patří Mortal Kombat mezi špičku žánru.
Zvláštní pozornost si zaslouží animace obličejů a podání postav, které je jedním slovem dechberoucí. Už Injustice 2 překvapilo reálnými animacemi a Mortal Kombat 11 tuto laťku ještě navyšuje. Je vtipné, že obyčejná bojová hra má kvalitnější animace, než většina příběhových a RPG her, u kterých je tento aspekt mnohem důležitější. Korunku všemu nasazují krvavé orgie, které jsou sérii vlastní, a parádní soundtrack, který celé to brutální divadlo doplňuje. Z hlediska audiovizuální je hra nekompromisní.
Samozřejmě se vrací také krvavé fatality a brutality, které si postupně odemykáte a zpřístupňujete. Vše je dostupné i z obyčejného hraní, do ničeho nemusíte investovat ani korunu, což je v dnešní době docela zázrak. Bohužel chybí spousta legrácek pro fanoušky značky, jako jsou Babality, přátelství a další vtípky. Vzhledem k ke kvalitě přítomného obsahu to však hře můžeme hravě prominout.
Verdikt
Mortal Kombat 11 je jeden obrovský "fan service" a názorná ukázka, jak se má nakládat s milovanou značkou, která má za zády už mnoho let k dobru. Má dostatek obsahu, aby vás zabavil na desítky hodin a pak jsou tu online režimy, které můžete sjíždět donekonečna. Zcela právem mu zůstává pozice nejkvalitnější bojovky moderního herního průmyslu.