Mortal Kombat: Deadly Allience – smrtící úder ostatním bojovkám?

Mortal Kombat je legenda. Neexistuje jiná herní řada, která by měla 8 dílů, 2 filmy, 2 seriály, comicsovou sérii, karetní hru a dokonce divadelní představení a jen málo jiných se může pyšnit tak propracovaným příběhem. Nevěříte? Pak je tedy na čase, abyste uvěřili. Legenda se vrací.

První údaje o nové hře série Mortal Kombat se objevily zhruba před třemi lety. A od té doby celá fanovská komunita netrpělivě čeká, až TO přijde a hltá každou novou informaci, kterou Midway uvolní. A Midway si dává obrovský pozor, aby toto napětí vystupňovalo na co nejvyšší úroveň. Ale jak se datum vydání blíží, přibývá i informací. A dlužno přiznat, že napětí se tím ještě stupňuje. Protože prozatím to vypadá, že Mortal Kombat : Deadly Allience bude hra více než dobrá… ale podívejme se na ni blíže.

Po grafické stránce byla celá hra kompletně přepracována (aby taky ne, když poslední Mortal Kombat vyšel v roce 1998), a vypadá opravdu dobře. Každá postava se skládá z 7000 – 10000 polygonů. A ne nadarmo. Autoři slibují šaty reagující na pohyb postav i na vítr v bojových arénách, možnost roztržení oblečení a jeho kusy volně poletující po aréně. Z postav už nestříkají jenom hektolitry krve (která mimochodem – na rozdíl od předchozích dílů – nemizí, ale zůstává po celé utkání na místě, kam dopadla), ale i pot a dokonce by se po obzvláště tvrdých úderech měly postavám udělat modřiny. Vlající oblečení a vlasy jsou samozřejmostí. A myslím, že byste jen stěží hledali bojovou hru, která by byla po grafické stránce takto propracovaná. Jediné, co bych snad mohl prozatím grafice vytknout, je věc, se kterou se potýkají snad všechny bojové hry – tzv. „klouzání“. Jinými slovy nesladěná délka kroku s rychlostí pohybu. Ale uvidíme, snad i s tím si autoři poradí.

Mortal Kombat 5   Mortal Kombat 5

Ale hru nedělá jen grafika, takže teď se podíváme na to, jak se bude nový Mortal Kombat hrát. Ovládání by se oproti minulým dílům mělo výrazně změnit, a to dokonce tak, že autoři slibují, že i ostřílení hráči na tom budou na počátku stejně, jako úplní nováčkové. Změny by se měly týkat především kompletně 3D pohybu postav (který však, dlužno přiznat, zatím nebyl v žádné z vypuštěných herních animací vidět), 3D útoků (na jejich pojetí jsem opravdu zvědav) a reversů – čili zachycení protivníkova útoku s možností protiútoku. Autoři slibují i ústup od různých „speciálních útoků“ jako fireball a přesun důrazu především na bojové styly. A právě v nich spočívá jedna z největších inovací nového Mortal Kombatu. Z ostatních bojovek známe klasický přístup, kdy každá postava ovládá jedno specifické bojové umění, odlišné od těch, která ovládají ostatní postavy. Ne tak zde – zde totiž budou tato umění hned 3 pro každý charakter – 2 s holýma rukama a jedno se zbraní. Mezi nimi si budeme moci přepínat prostým zmáčknutím jednoho tlačítka, čili bude možno měnit bojový styl nejen v reakci na soupeřovo chování, ale i třeba uprostřed komba… A nemusíte se bát, že by takováto změna byla bezvýznamná. Nejen, že se změní základní postoj postavy, ale i komba budou jiná. A navíc – každý bojový styl bude mít svá specifika. Jeden bude účinný, ale pomalý, jiný třeba defenzivní. Například judo by měl být styl postavený především na účinných přehozech, ale zcela bez útočných úderů. Dalšími možnostmi budou třeba Tae Kwon Do, Tai Chi a nebo mezi hráči obzvláště oblíbený Drunken Master. Boj se zbraněmi bude výrazně propracovanější, nežli byl v MK4 (kde měla každá zbraň sotva 6 útoků). Stále však platí, že zbraň vám soupeř může vyrazit z ruky (i když už ne tak snadno) a následně ji použít proti vám. A samozřejmě nesmíme zapomenout na fatality – i ty zde opět budou…

Pohyby jednotlivých postav byly vytvořeny pomocí technologie motion captured, čili vypadají velmi realisticky. Takový je však v současné době standard.

Mortal Kombat 5   Mortal Kombat 5

A nyní bych se rád zaměřil na jednotlivé módy, které nám hra nabídne.

Především by to měla být klasická ARCADE – boj jednoho hráče proti sérii počítačem ovládaných soupeřů až k závěrečnému bossovi. S ní souvisí VERSUS, čili boj dvou živých hráčů proti sobě.

Novým módem by měl být CONQUEST. To by měl být jakýsi tréninkový mód, jenž  však sami autoři okomentovali slovy: „vydejte se na dlouhou výpravu a vydělávejte si peníze překonáváním stovek nepřátel a překážek…“ Inu – uvidíme. S tímto módem by měl souviset KRYPT – místo, kdy si za vydělané peníze můžete kupovat skryté předměty a lokace pro módy Kontent a Extras.

PLAYER PROFILE by měl nejen obsahovat veškerá nastavení a daného hráče (profilů můžete mít prakticky neomezené množství), ale i záznamy o všech jím vybojovaných soubojích, fatalitách a všech objevených tajných předmětech, lokacích apod.

Samozřejmostí jsou OPTIONS, kde si kromě nastavení kláves budete moci i nastavit, má-li být omezený čas nebo chcete-li blokovat pomocí šipky zpět (jak to známe z Tekkena), nebo pomocí speciální klávesy.

Další možností bude KONTENT. O tomto módu toho zatím není moc známo – snad jen, že zde budeme moci objevovat další animace, artworky apod. Na tomto módu se v současné době intensivně pracuje.

Poslední mód – EXTRAS – bude velmi podobný Kontentu. Měl by obsahovat věci jako trailery, videoklipy a  podobně.

V úvodu článku jsem se zmínil o propracovaném příběhu. Ten se postupně rozvíjí už od prvního Mortal Kombatu (i před ním – o tom nám vyprávějí jak některé comicsy, tak i seriál MK: Conquest) až po Mortal Kombat: Deadly Allience. Jde o to, že úřadující šampión Mortal Kombatu získá nesmrtelnost do doby, než je někým jiným na turnaji poražen. Zatím se ale nikomu nepodařilo ovládnout turnaj natrvalo (rekord drží Shang Tsung a Goro – shodně po 9 titulech v řadě) – a právě proto se dva odvěcí soupeři Shang Tsung a Quan Chi spojili, aby konečně dosáhli nemožného. A aby měli jistotu, že se jim to povede, hned v intru hry zabijí úřadujícího šampióna (a nejvíce nenáviděnou postavu) celé herní série Liu Kanga.

Mortal Kombat 5   Mortal Kombat 5

Což nás přivádí k postavám. Těch by mělo být 20 – 24, ovšem nikdo netuší, kolik z nich bude normálně dostupných a kolik tajných, popřípadě jsou-li ty tajné v tomto čísle již zahrnuty. Můžeme se zde setkat s mnoha již známými postavami (prozatím jsou potvrzené Scorpion, Sub-Zero, Shang Tsung, Quan Chi, Rayden, Kitana, Sonya, Jax, Cyrax, Reptile, Johnny Cage a Kung Lao), ale samozřejmě i s několika novými (prozatím by to měli být Blind Kenshi (slepý válečník), Malvado (původní komentář zněl „bojovník ve stylu Mad Maxe“, nyní dokonce kolují fámy o „upířím válečníkovi“), Drahmin, Moloch (démon, osobně bych ho tipoval na „předbosse“), dále pak Li Mei (nová ženská bojovnice) a Freez (ženská obdoba Sub-Zera). Každá z nich by měla disponovat jinými z výše zmíněných bojových stylů, jinými pohyby a – samozřejmě – i jiným příběhem.

Celkově nezbývá než konstatovat, že Mortal Kombat : Deadly Allience vypadá více než nadějně a pokud by vše dopadlo tak dobře, jak to prozatím vypadá, měly by nové japonské bojovky jako Tekken 4 nebo Virtua Fighter 4 více než důstojného soupeře…

Pokud vás článek zaujal, můžete navštívit autorovy stránky, věnované právě fenoménu Mortal Kombatu, na adrese http://www.czmk.tk.

Diskuze (82) Další článek: Legendární Outcast bude přeci jen mít pokračování?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,