Moto GP – první dojmy

Trůn krále motocyklových simulací na PC v současnosti okupuje namísto herního zástupce slušná vrstva prachu, pavučin a dalších nečistot. Koruna zůstává uschována v kobce, stejně jako další pocty s tímto úřadem spojené. Ptáte se proč je tomu právě tak? Již delší dobu se totiž nenašel žádný vhodný kandidát hodný této pocty. Může se tato situace změnit s příchodem titulu Moto GP?

I když bychom bezesporu našli několik zájemců schopných usednout do čela žánru motocyklových závodních simulací, kolik z nich může svými schopnostmi opravdu usilovat o tuto pozici? Jak sami jistě víte, v případě silné většiny herních titulů by všechna snaha vyšla naprázdno - zůstalo by jen u kandidatury. Ani budoucnost zatím nevypadá nikterak růžově, podobných projektů je pomálu. Na náš trh se však v létě dostane nová simulace Moto GP, která má nejlepší předpoklady k tomu, udělat díru do světa herního průmyslu - jedná se totiž o plně licencovaný titul, po grafické stránce také  v ničem nezaostává. A právě hře Moto GP se podíváme na zoubek v tomto dnešním článku

 

 

Licence na sezónu 2001

Licence a tím pádem právo na použití jmen skutečných jezdců, stájí a okruhů - to je jednou z hlavních deviz titulu Moto GP. I když to není tak docela pravda. Samotná hra čerpá práva pouze na minulou sezónu, jedná se tedy o podobný případ, jakým je titul Grand Prix 4 v oblasti závodů formule 1. Byť se to může zdát v mnoha případech jako málo důležitý fakt, právě opak je v případě závodů mistrovství světa motocyklů pravdou. V letošním ročníku této soutěže mohly být poprvé použity čtyřválcové a značně odlišné motory, které posunují hranice tohoto sportu zase o kousek dál. Jenže s nim se bohužel v Moto GP nesetkáte.

Valentino Rossi 

Kubatura: 500cc (MotoGP)
Závodní číslo: 46
Stáj: REPSOL Honda Team
Motocykl: čtyřválec Honda 990cc
Datum narození:  02/16/1979
Věk: 23 let
Místo narození: Urbino, Itálie
Národnost: ITA 
Váha: 59 kg

Jeden rok věnuji seznámení s motorkou, druhý honu za vítězstvím. Taková je nepsaná filozofie Valentina Rossiho. Ve všech třech kubaturách mistrovství světa závodních motocyklů zazářil ihned po vstupu, tedy v průběhu své první sezóny. Až ta druhá však byla pro něj tím pravým okamžikem k vítězství a zisku titulu světového šampionát. Valentino se tak může zařadit mezi nepříliš početnou skupinku závodníků, kterým se podařilo vyhrát všechny tři závodní kubatury.

Na závěr trocha všeobecnějších faktů. Valentino Rossi vstoupil do světa závodů mistrovství světa v roce 1996, v té době využíval motocykl stáje Aprilia. Po poměrně krátké době však přesedlal na Hondu, které zůstal věrný doposud. Jeho velkým učitelem, manažerem a kamarádem je další světoznámý to závodník Mick Doohan.

Vynechejme srovnání a odlišnosti loňské a letošní sezóny a pojďme se raději podívat na to, co nám díky získání oficiální licence mohou autoři, vlastně spíše jejich hra, nabídnout. Za prvé je to celá škála profesionálních a díky různým barvám svých motocyklů a obleků také pestrobarevných jezdců. Na vlastní kůži si tak budete moci vyzkoušet, jaké je to ovládat motocykl v kůži Valentina Rossiho, bezpochyby nejlepšího závodníka několika posledních let (a protože tato osoba opravdu hraje v současnosti prim ve světě motocyklů, připravil jsem vám k tomuto textu také malý rámeček se základními informaci o tomto fenomenálním závodníkovi).

Není všechno zlato, co se třpytí. Jak jistě valná většina z vás ví, mistrovství světa závodních motocyklů se pyšní celkem třemi kubaturami (125, 250, 500) a tedy ve své podstatě i třemi soutěžemi. Kategorie do pětiset kubických centimetrům však byla letos kvůli již zmiňovaným změnám přejmenována na Moto GP, tedy stejně, jako je jméno, kterým se pyšní mnou tu popisovaný titul. Z toho jasně vyplývá, že název této hry je vcelku zavádějící.

Ale zpátky k důležitějším informacím týkajícím se titulu Moto GP. Sami si budete moci zajezdit pouze kubaturu 500 ala Moto GP, což rozhodně minimálně zamrzí. Zvláště pak proto, že v kategorii do 125 kubických centimetrů máme také dvě, letos zatím nepříliš úspěšná, želízka v ohni - Jardu Huleše a mladého, bezesporu talentem obdařeného Kubu Smrže.

Ale co, i těchto pár nedostatků se dá překousnout. Navíc většina hráčů by se o těchto nesrovnalostech nebýt médií dověděla jen ztěží a mnohé v žádném případě nebudou trápit. Rozhodně se tedy nejedná o závažnou chybu.

Závodní tratě

Vcelku velkým nedostatkem, a to i s přimhouřeným okem, je slabá nabídka závodních okruhů. Těch ve hře zatím figuruje deset, už na první pohled je to číslo veskrze malé - v průběhu celého mistrovství světa se závodníci podívají na daleko větší počet okruhů, které zatím zůstaly v Moto GP opomenuty. Osobně jsem doufal, že se jedná o pouhou chybičku hratelné verze. Bohužel, z informací, které vypustili samotní vývojáři, zatím jasně vyplývá, že plná verze hry by měla nabídnout pouze 10 tratí. A to je z mého pohledu žalostně málo.

 

 

Jistě by vás však zajímalo, kam že se to přesto můžete v rámci této nabídky okruhů podívat. Mimo jiné strávíte závodní víkend v Austrálii, Francii a také České republice - to vše díky Masarykově okruhu u nás v krásném to Brně. Správní vlastenci jistě ocení možnost zajezdit si na vskutku domácí a jedné z nejlepších tratí vůbec (o čemž konec konců hovoří i její velká oblíbenost u samotných závodníků).

Nabídka módů a další podrobnosti

Zatím není příliš jasné, jak rozsáhlá bude právě nabídka módů, rozhodně však nebude chybět šampionát, který vás provede krůček po krůčku celou závodní sezónou v roli jednoho ze skutečných pilotů. Pro začátečníky pak bude určen trénink, pro nedočkavce také klasika v podobě rychlé hry. Dočkat bychom se měli i závodů proti časomíře.

Slibován je také důvěrně známý, avšak možná již trochu obstarožní systém neustálého odemykání nových okruhů a jezdců, to vše v závislosti na vaší osobou dosažených výsledků.

Dojmy z jízdy

Ale teď se již pojďme naplno věnovat mým osobním dojmům ze hry. Už teď na začátku tohoto kousku (vlastně spíše kusu) textu mohu stručně a krátce prohlásit, že po této stránce na mě působí titul Moto GP velmi, opravdu velmi dobře. Alespoň tak je tomu prozatím.

Nejdříve se na chvíli zastavím u iluze rychlosti - tedy faktoru, který dělá v mnoha případech z na první pohled obyčejné hry špičku, samozřejmě žánru závodních titulů. Po této stránce se zřejmě Moto GP zařadí na absolutní vrchol, minimálně k tomu má dobré předpoklady. K úplně spokojenosti postrádám ještě trochu "divočejší" ozvučení, které by iluzi kompletně dotvořilo. Typický příklad dobře odvedené práce v tomto směru je titul F1 2002, byť ten se řadí mezi simulace formule 1.

Chování motocyklu při jízdě mi připadalo celkem v pořádku, sám to ovšem nemohu posoudit zcela objektivně - ve svém životě jsem zatím na stejně výkonném motocyklu určenému pro podobný druh závodění neseděl. Malou výtku si snad zaslouží pouze chování motocyklu v případě výjezdu mimo trať - motorka se udrží na dvou kolech takřka v jakékoliv pozici, což zcela jistě realitě neodpovídá. Uvidíme, jak tomu bude v konečně verzi hry.

Chování vašich závodních kolegů je uhlazené a plně profesionální, tak, jak tomu konec konců má být. Občas se dočkáte jasného hesla naznačujícího, co si o vašem předchozím chování a jednání daný jezdec myslí. Ale to už konec konců k závodění patří.

 

 

Abych však jenom nechválil. V některých případech mi připadala volba stopy u mých počítačem řízeným závodníků dosti nešťastná, samozřejmě v případě, že se dal daný úsek trati projet daleko rychleji. Jde však jen o můj subjektivní dojem.

Vypadá to nadějně!

Uvidíme, co vše a v jaké podobě nám nabídne konečná verze titulu Moto GP. Zatím mi však mé vlastní, závoděním tak trochu posedlé, srdce dává jasně najevo, že tato nejnovější simulace působí velmi nadějně. Byť je celá hra tak trochu cítit více arkádou než simulací, pocit ze závodění je vskutku skvělý. A o něj tu jde především.

Jaká bude v případě motocyklové simulace Moto GP realita, to se dozvíme během několika týdnů, kdy by se měla objevit na pultech obchodů.

Diskuze (4) Další článek: Nové rozhovory

Témata článku: , , , , , , , ,