Motocross Meltdown: stroje do bahna (mobilní recenze)

Už delší dobu jsme na mobilních platformách nehráli kvalitní motorkářskou simulaci. To si dost možná uvědomovali i lidé z Glu Games, kteří na leden letošního roku přichystali Motocross Meltdown, adrenalinovou závodní záležitost pro iOS, Android a také zařízení Kindle.

Motocross Meltdown je závodní arkádou, bude se tu tedy především závodit a cílem bude jako první projet cílovou čárou. Vedle klasických závodů jeden proti jednomu však hra nabízí i další herní módy (je tu Motocross, Freestyle, Step-Up a jiné), ve kterých nebude záležet jen na rychlosti, nýbrž i na tom, jak moc stylovou jízdu předvedete, jak a kolik v rámci jízdy předvedete triků, a někdy bude nutné přeskakovat překážky. V Motocross Meltdown na vás čekají desítky různých závodních událostí s postupně se zvyšující obtížností, přičemž vybírat je budete prostřednictvím interaktivní mapy. Nechybí ani online multiplayer.

Hra v oblasti herních módů solidně variuje, a tak nemáte pocit, že jezdíte pořád ty stejné závody dokolečka. Celé dění se odehrává v útrobách motocrossové arény, kde nechybí kupa bahna, skokánky, tyče posazené vysoko nad zemí, reklamní transparenty, ale ani ochozy plné fanoušků či světelné efekty. K dobru přispívá i fakt, že zatímco vašeho virtuálního závodníka si můžete od základu vytvořit dle obrazu svého, v závodech už se postavíte profíkům ze skutečných soutěží.

IMG_2273.PNG IMG_2274.PNG IMG_2275.PNG

Motorky, upgrady

Na začátku každé závodní hry stojí hráč před důležitým rozhodnutím – jaké vozítko pro počátky závodní kariéry zvolit. Takové rozhodování vás nemine ani v případě Motocross Meltdown, od sponzora totiž dostanete finanční obnos na rozjezd kariéry, a je proto jen na vás, kterou motorku zvolíte. Postupem času, až za vyhrané závody získáte dostatek finančních prostředků, budete motorky měnit, přičemž budete mít na výběř z desítek různých strojů.

Za získané peníze si budete osvojovat i nové triky, které uplatníte ve Freestylových závodních událostech

Vedle toho, že motorky budete moci střídat (což je poměrně nákladná záležitost), nechybí vylepšování stávajících strojů po stránce výkonu, čili upgradování a tuning. Stejně tak jako v případě počtu motorek nebo množství závodů, i v oblasti vylepšování Motocross Meltdown nabízí nepřeberné kvantum možností, kde a jak motorku upgradovat (brzdy, kola, motor, a další). Tyto upgrady se samozřejmě přímo promítnou v obtížnosti hry. Za získané peníze si budete osvojovat i nové triky, které uplatníte ve Freestylových závodních událostech.

IMG_2276.PNG

Když stroj drhne

Až doposud to vypadalo na téměř dokonalé bahnité ježdění. Zdání klame, protože i Motocross Meltdown má své neduhy. Ty největší jsou dva: nutnost připojení k internetu a ovládání. Jak už jsme si u her, které obsahují in-app nákupy zvykli, vyžadují internetové připojení. Čert to vem, mobilní internet má dnes skoro každý, a pokud ne, wi-fi bod naleznete skoro všude. Stejně je to ale nepříjemné omezení, hlavně při cestě hromadnou.

IMG_2277.PNG IMG_2279.PNG IMG_2280.PNG

V případě Motocross Meltdown je ale problém v tom, že hra vyžaduje opravdu silný signál – většina her, která k hraní potřebuje internet, nám fungovala i ve větší vzdálenosti od vysílače, když jsme ale chtěli hrát Motocross Meltdown, museli jsme sedět hned vedle modemu. A to je docela problém, protože v případě mobilního netu může být hra nehratelná.

Ovládání (a bohužel i s tím spojená hratelnost) je druhá věc, která jinak solidní závody kazí. Proč? U závodů motorek byste totiž nejspíše očekávali tlačítko pro plyn a brzdu, v případě Freestylu pak třeba nějaké pohyby prstem pro triky, jenže Motocross Meltdown se vydalo tou nejhloupější cestou. Motorka se totiž pohybuje samovolně a jediné, čím ovlivňujete jízdu, je mačkání tlačítek na čas ve stylu Guitar Hero či Rock Band. Čím přesněji se do tlačítka trefíte, tím rychleji jedete, děláte kvalitnější triky a tak dále. Taková věc nemůže – navzdory pestrosti herních režimů - bavit příliš dlouho.

Po odehrání určitého počtu závodů dojde benzín v motorce a hráči jsou nabídnuty dvě možnosti

Negativem budiž i přítomnost in-app nákupů. Po odehrání určitého počtu závodů totiž dojde benzín v motorce, a hráči jsou nabídnuty dvě možnosti – buď bude čekat několik desítek minut, než se benzín opět doplní, anebo zaplatí skutečné peníze. Hloupé, ale čím dál tím častější způsob, jak z hráčů vytáhnout peníze.

IMG_2282.PNG

Motorkářská atmosféra

Tam, kde Motocross Meltdown exceluje, je grafické a zvukové zpracování. To je totiž po všech stránkách luxusní – nádherné barvy, modely jakoby vypadly ze hry pro Xbox 360 či Playstation 3, stíny, speciální efekty, animace, pěkné textury a krásně propracované prostředí, to všechno jsou devizy technického zpracování. Přidejte k tomu hutný zvuk motorů, a máte jednu z nejhezčích her pro mobilní telefony.

IMG_2278.PNG IMG_2281.PNG IMG_2283.PNG

Solidně je zpracované i uživatelské rozhraní, upgrady motorek a mapa různých závodních událostí. Ve všem se jednoduše orientuje. Za zmínku stojí perfektní in-game kamera, která se různě natáčí, pohybuje, vzdaluje a přibližuje, což navozuje výbornou adrenalinovou atmosféru a pocit rychlosti. K tomu všemu Motocross Meltdown na obou testovaných zařízeních běžel bez jediného zaškobrtnutí.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádové závody
Výrobce: Glu Games
Začátek prodeje: 21. ledna 2014
  • Hezká grafika
  • Adrenalinová hratelnost
  • Propracovnaý tuning
  • Trikaření
  • Ovládání
  • Omezený způsob řízení
  • In-app nákupy

Motocross Meltdown je obsahem napěchovanou hrou, která má potenciál bavit několik desítek hodin. Zpackaným ovládáním, podněcující stereotypní hratelnost, ale Glu Games absolutně nevyužili potenciálu, který Motocross Meltdown díky obsahu, grafice a atmosféře mělo. A to je rozhodně škoda.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a HTC One X+ a můžete ji stahovat zcela zdarma z Google Play a AppStore.

Diskuze (1) Další článek: Kingdom Come: Deliverance ve druhém deníčku předvádí úpravu postavy