MotoGP 14: na dvou kolech okruhem (recenze)

Rok se s rokem sešel a znovu přichází nový díl motoristických závodů Moto GP od ostříleného studia Milestone. Setkáme se opět s problémem, kterým trpí většina sportovních či závodních her, nebo se dočkáme mnoha novinek a inovací?

Těmito neduhy trpí téměř všechny sportovní hry – rok co rok vychází nový díl a vylepšení není tolik, kolik by si hráči přáli. Jenže fotbal bude stále fotbal, hokej se stále hraje na ledě 5 proti 5 a při závodech MotoGP se také na kroužení po okruhu a soupeření o co nejlepší umístění nic nezmění.

Řešením by možná bylo vydávat hru v delších intervalech, minimálně dvouletých, ale k tomu se italští vývojáři neuchýlili. Čekali jsme tedy alespoň značné grafické vylepšení, protože hra vychází i na konzolích nové generace, kde jsme titul také testovali. Hned na začátek však musíme prozradit, že toho jsme se nedočkali a hra vypadá velmi podobně jako MotoGP 13 na PS3 a Xbox 360.

MotoGP 13 ... vlastně 14

Při spuštění hry se vrhnete do tvoření vlastního jezdce, kde však nečekejte žádné převratné možnosti – vyberete si jeden ze zhruba osmi obličejů, barvu kombinézy, rukavic, bot a to je vše. Poté se dostanete do hlavního menu, ve kterém naleznete kromě známých módů i několik novinek, ke kterým se dostaneme níže v recenzi. Kompletní nabídka čítá rychlý závod, šampionát, kariéru, útok na nejlepší čas, multiplayer a zmíněné nové módy.

Pokud jste v poslední době hráli některou z her od Milestone, v nastavení před závodem vás nic nepřekvapí

My se nyní rovnou vrhneme na rychlý závod a zhodnotíme celkovou hratelnost. Samozřejmě si můžete vybrat ze všech oficiálních jezdů z Moto3, Moto2 a MotoGP, stejně tak jsou licencované i stáje a tratě. Pokud jste v poslední době hráli některou z her od Milestone, v nastavení před závodem vás nic nepřekvapí – vyberete jezdce, obtížnost, pomocníky při řízení a trať, poté se ocitnete v garáži u boxů, která je také na chlup stejná jako v minulém roce, nebo jako v titulech F1.

A dostáváme se na samotnou trať, kde se pravidelní hráči také ihned zorientují. Bohužel animace pádů i pohybů jezdů a motorek jsou téměř totožné jako v minulém ročníku. Na druhou stranu jízdní model byl i v MotoGP 13 kvalitní a při vypnutí veškerých asistentů je stále dostatečnou výzvou pro ostřílené jezdce, takže se zachování stávajícího jízdního modelu není třeba obávat. Co se kamery týče, ani zde se nedočkáme žádného nového pohledu. To je však pochopitelné, protože hra již obsahuje nejen několik pohledů zpoza motorky, ale i pohled za řidítky i přímo z helmy (tento pohled vypadá zajímavě, ale je nepoužitelný).

Před každým závodem máte od týmu zadané očekávané minimální umístění a plněním těchto úkolů získáváte zkušenostní body

V kariéře je váš cíl celkem očekávaný – prodrat se z Moto3 až do královské MotoGP a vyhrát titul. Získat ho však nebude tak jednoduché, jak se zdá. Samozřejmě začínáte jako nováček u jednoho z menších a slabších týmů a dobrými výsledky dostáváte nabídky od těch prestižnějších. Před každým závodem máte od týmu zadané očekávané minimální umístění a plněním těchto úkolů získáváte zkušenostní body a zvyšuje se váš level.

B6.jpg dc4b14b695e0ce61a180628aedfbcf1defc76b0a-1024x576.jpg MotoGP 14 Jerez PS4 Screenshot 02.jpg

Nicméně mezi závody není moc důvodů trávit čas ve vašem karavanu – máte sice možnost měnit kombinézu i helmu, číst maily od vašeho týmu nebo zkoumat celkové umístění, ale to si vyzkoušíte párkrát a už budete jen zapínat jeden závod za druhým bez většího zdržování. Když už jsme naznačili přestupování mezi týmy, je nutné zmínit maličkost, která však potěší – vždy poznáte, že jedete na stroji jiné značky, každá motorka se chová trochu jinak a vždy si musíte chvíli zvykat na rozdíly ve zrychlení, zatáčení i celkové stabilitě motorky.

Nové herní módy potěší

Podívali jsme se na zoubek i novým herním módům a nutno říci, že hru oživují a některý z nich vás jistě zaujme. Zajímavé jsou Real Events 2013 a Challenge The Champions, ve kterých se vám nabízí možnost vžít se do role jednoho z reálných jezdců a zvrátit určité situace ze závodů z předešlých i historických sezón, či změnit například i výsledek celé sezóny.

Další novinkou je Safety Car Mode, kde se, jak již název napovídá, vžijete do role řidiče Safety Caru a každou trať si můžete zajet s MBW M4 Coupé. Sice zajímavé zpestření, ale milovníci motorek zde zřejmě nebudou trávit herní čas. Multiplayer je také mírně přepracován a zjednodušen, a tak se velmi rychle dostanete do hry proti živým protivníkům. Nabízí se buď jednotlivé závody, nebo celá online sezóna. Stejně tak si zazávodíte v pohodlí svého domova proti kamarádovi ve split screenu, což je další malé plus.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Vita, PS4
Žánr: Závodní | Závodní simulátor
Výrobce: Milestone
Začátek prodeje: 20. června 2014
  • Možnosti nastavení
  • Skvělé herní módy
  • Realistický jízdní model
  • Vizuál nepůsobí nextgenově
  • Pro staré konzole téměř bez inovací

S MotoGP 14 k nám dorazil velmi dobrý závodní titul, který si díky mnoha možnostem nastavení užijí jak začátečníci, tak pokročilí závodníci. Pro občasné hráče, kteří si nepotrpí na nejnovější složení závodních stájí a zároveň nevlastní nejnovější konzole, bude rozhodování těžší. Novinek a inovací opravdu není mnoho a kvůli pár novým herním módům zřejmě nemá smysl investovat do tohoto dílu. Naopak vlastníci PlayStationu 4 a Xbox One se koupě bát nemusí, už jen proto, že se jedná o jediný titul se závody motorek na jejich konzoli. Prozatím.