MotoGP 19: nabitý balíček, kterému chybí jiskra (recenze)

Formule máme za sebou, je načase přesedlat na dvě kola.

Co baví

  • Solidní kariéra
  • Krásné modely motorek
  • Nová umělá inteligence

Co vadí

  • Chabá úprava jezdce
  • Minimální rozdíly motorek
  • Slabší zážitek z jízdy
7/10
Hodnocení

Čerstvý ročník závodů formulí od Codemasters udělá každoročně radost závodníkům tělem a duší a ten letošní nás svým podáním a obsahem potěšil obzvlášť. Trochu neférově se ve stínů tohoto motorsportu snaží na herním trhu zviditelnit také jeho menší bráška MotoGP, ze kterého naopak zaplesá srdce nejednoho milovníka dvoukolých démonů. A zatímco uplynulý ročník se moc nepředvedl a s každým měsícem spíše ztrácel dech, ten letošní dokázal přinést velmi zajímavé novinky a opravit spoustu neduhů svého předchůdce. Má tedy smysl vyrazit na trať?

Ze dna až na vrchol

Pravděpodobně nejzajímavější inovací je letos mnohem robustnější kariéra, ve které se můžete jakožto zelenáč prodrat desítkami závodů napříč Moto2 a Moto3 až do nejvyšší ligy MotoGP. To vše samozřejmě znamená mnohem více pestrých zážitků a různorodých strojů, protože se od slabých motůrků budete klestit cestu až k těm nejvýkonnějším dvoukolým zabijákům. Kariéra tak působí zajímavě a svěže a i když samotné jízdy nesrší rozdíly až tak moc, omáčky je dostatek na to, aby fanoušky tohoto motorsportu upoutala k monitoru. 

2599-motogp-19-screenshot-2-1558447587.jpg534487234.jpgapps.39296.66833476618151428.4dbeee38-53a8-44e2-9539-3a3f17f08883.jpgmotogp19-screenshot-03-ps4-us-24may2019.jpg
MotoGP exceluje tam, kde je to důležité - na trati.

Bohužel žalostně slabá je úprava vašeho jezdce s naprosto minimem různých obleků a helem, a ani hrátky s barevnými kombinacemi motorek samotných nejsou žádným ternem. Samozřejmě chápeme, že jsme svým způsobem svazováni licencí, více pestrosti bychom ale uvítali. 

 

Díky Neural AI je každý závod alespoň trochu jiný a hráč má pocit, že opravdu závodí s živými lidmi, kteří přemýšlí, plánují a dělají chyby

 

Ruku v ruce s vylepšenou kariérou jde také hojně propagovaná nová technologie umělé inteligence jménem Neural AI, kterou se tvůrci snažili procpat, kde to jen šlo. A už chápeme, proč. Na rozdíl od tradičních soupeřů, kteří se vždy drží ideální trasy a dělají často ze závodů velmi monotónní a nepřirozenou záležitost se tu umělá inteligence učí víceméně za chodu a přímo během jednotlivých závodů. Čím více tedy hrajete, tím více se vám přizpůsobuje. Díky tomu je každý závod alespoň trochu jiný a hráč má pocit, že opravdu závodí s živými lidmi, kteří přemýšlí, plánují a dělají chyby. Podobný prvek je v závodních hrách opravdu velmi důležitý a jsme rádi, že tu nechybí. 

Napříč historií

Pro pamětníky a celkově milovníky motorek možná bude mnohem zajímavější režim historických výzev, který přináší přesně to, co napovídá název. Vydáte se zpět do historie a zažijete přelomové okamžiky šampionátů a turnajů, kde se budete prát o důležité body a místa v kůži závodních legend, jako je Valentino Rossi či Wayne Rainey. Právě tyto závody mají neuvěřitelný náboj a atmosféru, v mnohém díky historickému zasazení a unikátnímu pojetí tohoto režimu. 

motogp19-screenshot-11-ps4-us-24may2019.jpg2599-motogp-19-screenshot-3-1558447587.jpgmaxresdefault.jpgmotogp19-screenshot-20-ps4-us-24may2019.jpg
Všechny stroje jsou znázorněny s maniakálním smyslem pro detail.

Bohužel právě zde přichází pravděpodobně nejzásadnější problém celé hry. Zatímco historický režim je pěkně atmosférický a motorky se chovají velmi věrohodně a realisticky, a to jak z hlediska ovladatelnosti, tak burácejících motorů, co vám utrhnou bubínky. Chybí tu jakási jiskra. Ona euforie a požitek z jízdy samotné. Všechny motorky se chovají prakticky stejně a není absolutně žádný rozdíl, zda vyrážíte trénovat na venkovský okruh nebo drtíte soupeře ve finále šampionátu. Naprosto stejný pocit jsem měl, když jsem po adrenalinových závodech DriveClub přesedlal na nové Gran Turismo a zjistil, jak nudný realismus může být. Ano, z hlediska věrohodnosti zpracování, nádherných modelů motorek je MotoGP na špičce. Velmi monotónní a nezáživné špičce, která postrádá duši. A z toho jsem smutný pravděpodobně nejvíce. 

Na druhou stranu seznam světových motorek v garáži je opravdu úctyhodný a všechny modely jsou zpracovány precizně a do posledního šroubku, za což si Milestone zaslouží velkou poklonu. Grafická stránka celkově září tam, kde je to podstatné - na trati. Motorky jsou krásné, tratě precizně vymodelované a jakmile se po startu naplní vzduch spálenými pneumatikami a řevem motorů, je to jeden z těch mála okamžiků, kdy se vám příjemně zježí chlupy na těle. Ten ale netrvá dlouho a bohužel nevydrží. Vizuálně také trochu ztrácí okolí trati a postavy mimo jezdců samotných. 

 

Seznam světových motorek v garáži je opravdu úctyhodný a všechny modely jsou zpracovány precizně a do posledního šroubku

 

Pokud vám náhodou nebude stačit kariéra a historické výzvy, nechybí tu jak tradiční multiplayer, tak dokonce i eSportové šampionáty, které se budou snažit hru protlačit do tohoto herního odvětví. Zde bohužel nenajdete žádné opravdu zajímavé režimy ani další chuťovky - zkrátka se závodí proti živým hráčům a basta. 

Verdikt

MotoGP 19 nabízí přesně to, co od série očekáváte. Vylepšilo kariéru, potěšilo historickými výzvami, skvělou umělou inteligencí a nabušenou garáží motorek. Bohužel ale ve víru věrohodného zpracování a realistických modelů tak nějak zapomnělo, kvůli čemu spousta lidí závodní hry hraje - požitku z jízdy. Pro fanoušky značky jde rozhodně o jasnou koupi, všichni ostatní by se měli minimálně zamyslet. 

Diskuze (3) Další článek: Microsoft, Sony a Nintendo možná přesunou produkci konzolí mimo Čínu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,