Myth III: The Wolf Age - mýtus jedné hry potřetí

Myth: The Fallen Lords byla jedna z prvních strategií, která dokázala plně a téměř dokonale využít 3D zobrazení. Uchvátila všechny zaryté realtime stratégy – svou grafickou, ale i fyzikální propracovaností. Ta totiž byla ve své době naprosto jedinečná a je klidně možné, že je dodnes - voda hasila oheň, výbuchy vymršťovaly předměty.
Myth: The Fallen Lords byla jedna z prvních strategií, která dokázala plně a téměř dokonale využít 3D zobrazení. Uchvátila všechny zaryté realtime stratégy – svou grafickou, ale i fyzikální propracovaností. Ta totiž byla ve své době naprosto jedinečná a je klidně možné, že je dodnes - voda hasila oheň, výbuchy vymršťovaly předměty.

Navíc to byla hra podložená velice sugestivním příběhem, v němž se lidé (téměř) marně pokoušeli vzdorovat nesčetným armádám nemrtvých. Zážitek byl ještě umocňován tím, že tento boj byl hráčům předkládán předem jako prohraný, takže cílem hry vlastně bylo postup armád Zla pouze pozdržet. Jednoduše řečeno, Myth byl naprosto originální a velice úspěšný počin, který vymrštil svého výrobce - společnost Bungie - do výšin světově proslulých vývojářů. Navíc byl Myth poměrně velmi dobře modifikovatelný, a tak se časem začalo rojit množství přídavků a doplňků od samotných hráčů, díky nimž se stala tato hra ještě rozšířenější. Společnost Bungie samozřejmě nezaváhala a přibližně o rok později (počátek roku 1999) vydává druhé pokračování - Myth II: Soulblighter. To již nebylo natolik revoluční, jako se zdál být díl první, mnoho lidí jej dokonce považovalo spíše za předražený datadisk - engine hry totiž zůstal téměř stejný, změny byly víceméně minoritní (nová grafika, prostředí, jednotky, ovládací prvky). Ani to mu však nezabránilo v dalším úspěšném tažení skrze peněženky pařanů po celém světě, a tak se nemohlo stát nic jiného, než co se stalo: bylo ohlášeno třetí pokračování jménem Myth III: The Wolf Age.

"Série Myth předběhla po technické stránce svou dobu. V čem ale zaostávala, to byla grafika. Plánujeme tudíž naprosto překopat grafický engine a zakomponovat do něj plně trojdimenzionální modely jednotek, 16bitové mapy terénu s texturami té nejvyšší kvality, skutečnou 3D flóru která se deformuje ve větru a odlétává s okolními výbuchy, a mnoho dalšího. Máme respekt jak k samotné sérii, tak k jejím fanouškům. Nechceme naprosto změnit půvab hry jen proto, abychom ji mohli nazývat svou vlastní."

- Scott Campbell, vedoucí projektu Myth III a autor příběhu

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Příběh tohoto titulu se odehrává na tisíc let zpátky od prvního Mythu. Jeho hlavním hrdinou je jistý Connacht Vlk - legendární hrdina, jež zachránil lidstvo před zákeřnými Myrkridijci a utlačovatelskými Trowy a stal se císařem veškeré země lidské. Myth III bude prozkoumávat právě podivnou minulost před onou Velkou válkou a ničivé srážky mezi jednotlivými rasami...

Je rok 1421 a svět se potácí v chaosu. Noční můra, Myrkridiané, se nekontrolovatelně valí přes celou zemi. Trowané si podmaňují Obry, kteří jim staví titánské chrámy pro jejich božstvo - Nyx. Většina lidstva byla v posledních několika stoletích zcela rozptýlena, přežívá většinou v jednotlivých válečnických kmenech, které se schovávají ve strachu před pekelnými kreaturami objevujícími se po nocích takřka kdekoliv. Jen jediný člověk může vše zachránit. Je jím Connacht. Vy.

Do vývoje třetího Mythu se tak trochu překvapivě pustila mlaďoučká společnost Mumbo Jumbo (Myth III bude její první projekt). A co Bungie? Inu, jak jistě víte, ti byli nedávno odkoupeni Microsoftem. Ještě předtím však podepsali smlouvu o odkupu práv na vývoj Myth série s Take2. Ti si zvolili Gathering of Developers (GOD) jako své vydavatele a ti si zase vybrali studio Mumbo Jumbo jako vývojáře. Vypadá to možná na první pohled trochu komplikovaně, ale ve skutečnosti je to nesmírně jednoduché. Navíc, Mumbo Jumbo zaměstnává samé herní profesionály - jsou to totiž povětšinou odpadlíci z Ritual Entertainment (tvůrci např. trochu přeceněné tombraiderovky Heavy Metal F.A.K.K. 2).

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Práce na Myth III začaly již v listopadu minulého roku. Celkem se ho účastní na čtrnáct lidí (např. v úvodu zmíněný Scott Campbell již pracoval na takových hrách jako Fallout 2, Stonekeep, či The Lost Vikings, což znamená, že zažil společnost Blizzard ještě pod názvem and Synapse Inc.), z toho tři neznámější tvůrci levelů a add-onů pro původní dva díly (pro znalce: Iggy Popped - dělal i nějaké mapy pro Quakea, Fisj a Santa's Head). Předpokládané datum dokončení jest období kolem letošních Vánoc - jak je vidět, téměř všichni herní developeři mají dobré srdce a chtějí pařanům nadělovat samé pěkné dárky. Co nového tedy přinese Myth III?

Zejména to bude již zmíněný naprosto předělaný engine Mythu II, který konečně obsáhne 3D jednotky a také 3D porost (stromy, keře, atd.) - které budou reagovat na podráždění (řekněme nějaký ten výbuch či tlaková vlna, molotovův koktejl, nebo možná i nějaké to odlétávající střívko) přesně tak, jak diktují zažité fyzikální zákony. Dále tu pak máme tucet nových jednotek, mezi nimi i například i takového obrněnce, jakým bude klučina jménem "Iron Warrior" (pocházející z rasy Trowanů). To bude takový "titán v malém" - pokrytý ocelovými pláty s gigantickým mečem v ruce. Nepřátelé před ním kajícně padnou na kolena ještě dřív, než s ním poprvé máchne sem a tam. Jen si představte takové obrovitánské monstrum, jak stojí před hordou trpaslíků! Ja být jeden z těch trpaslíků, už si dávno mažu zpátky do nory pro nové spodky.

Abyste měli lepší přehled, předkládám zde seznam všech dosud známých jednotek, které se ve hře mají objevit:

  • Connacht
  • Damas
  • Myrdred
  • Shiver
  • Warlock
  • Gower Spearman - Gowerský kopiník
  • Heron Guard - Heronská stráž
  • Berserk
  • Warrior - Bojovník (s mečem/sekyrou/kopím)
  • Archer – Lučištník
  • Dwarf – Trpaslík
  • Dwarven Axe Warrior - Trpasličí bojovník se sekyrou
  • Dwarven Smith - Trpasličí kovář
  • Peasant - Sedlák (neozbrojený/ s vidlemi)
  • Moagim reborn
  • Forsaken
  • Thrall
  • Ghôl – Ghoul
  • Soulless - Bezduchý (zombie?)
  • Wight
  • Ghôl Priest - Ghoulský kněz
  • Myrkridia – Myrkridian
  • Myrkridian Pack-Mages - Myrkridijští mágové
  • Myrkridian Giant - Myrkridijský obr
  • Trow Iron Warrior - Trowský železný válečník
  • Oghre – Obr
(u kterých to bylo možné, pokusil jsem se o překlad)

Mise se opět budou odehrávat jak na rozlehlých prostranstvích, tak kolem měst a pevností, dost možná i v nich samotných. Je dokonce klidně možné, že se setkáme s některými městy z prvních dvou dílů. V single-playeru na nás bude pěkně potichu čekat pětadvacet s největší pravděpodobností opět pěkně vytuhlých misí, které bude slast hrát a ještě větší slast úspěšně dohrát. A to nejen kvůli početným předem připraveným filmečkům vyvedeným v enginu hry.

A jak bude vypadat multiplayer třetího dílu naší slavné válečné série? Inu, je to smůla, ale Myth III již (ze zřejmých důvodů uvedených na začátku článku) nebude mít přístup k síti Bungie.Net. Internetová hra tudíž zatím ještě stále není dořešena. Naopak už jsou známy některé herní módy. Zůstanou jak ty staré, jako Last Man on the Hill, Capture the Flag či Assassin, tak i přibudou nové, kupříkladu Grinder and Assault (což by snad dalo přeložit jako "mlejnek a útok" - bohužel mi nějak uchází smysl ;-) - snad na něco přijdete vy).

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Myth III: The Wolf AgeMyth III: The Wolf Age

Spolu se hrou opět vyjdou i výborné editační nástroje se souhrnným názvem Fear and Loathing (samozřejmě od druhého dílu notně updatované), a navíc přibude několik zbrusu nových nástrojů, zejména pro exportování plug-inů. Fandové hry na jiných než PC platformách se také nemusejí ničeho obávat - verze pro Macintoshe vyjde naprosto jistě (navíc simultánně s PC verzí, takže Mackaři nebudou muset na nic čekat), o dalších zatím není rozhodnuto.

Ptáte se, jaké jsou hardwarové nároky? Podle vývojářů by to pro "plynulý" zážitek ze hry mělo být alespoň Pentium III taktované na 500MHz s 96MB RAM a alespoň Voodoo 2 nebo Rivou TNT. Je ale klidně možné, že tvůrci schválně trochu přehánějí, podle jiných zdrojů jsou totiž nároky o něco nižší.

Všichni nedočkavci, které se mi tímto preview snad podařilo ještě více zlákat, se také mohou těšit na veřejné betatestování hry. Z ní snad konečně také vyplynou další podrobnosti týkající se hry, jelikož většina členů týmu je ohledně novinek VELMI nesdílná...

Jak jsem již řekl, Myth má ve světě ohromný počet příznivců, a tak zřejmě nikoho nepřekvapí ani ohromný počet fansites, z nichž teď uvádím pouze malý výběr: http://www.mythvillage.org/, http://www.mythwolfage.com/, http://www.millarchives.com/, http://www.powercentral.com/mythadventures/.

Váš názor Další článek: Gods: Bohové z dávných časů

Témata článku: , , , , , , , , ,