Na 3 legitimní připojení připadá 100 pirátských, tvrdí Bohemia Interactive

Statistiky z multiplayeru nebudí moc optimismu.

Marek Španěl, šéf lokálního studia Bohemia Interactive, poskytl pro PC Gamer rozhovor, který se zaměřuje na protipirátskou ochranu. Tvůrci už od Operace Flashpoint totiž používají speciální doplňkovou ochranu, jež nezabraňuje ve spuštění pirátské kopie, ale postupně znemožňuje její hraní. V sérii Arma například piráti stříleli s daleko menší přesností z automatických zbraní, v aktuálním Take on Helicopters se zase rozmaže obraz. Mottem pro použití tohoto typu ochrany je: „Pirátské hry nemá cenu hrát, originály nedegradují“. Ostatně proto své ochraně říkají DEGRADE a i když ví, že její pomocí pirátství nezabrání, snaží se ukázat, že není správné.

Pro menší nezávislé studio orientované na PC hry, jako jsou právě Bohemia Interactive, je pirátství velký problém. A že to je obrovský problém, dokládá Marek Španěl prostřednictvím jejich statistiky: „Na každé 3 legitimní kupce hrající hru v multiplayeru připadá 100 (neúspěšných) pokusů hrát s pirátskou kopií.“ Pravda, čísla neříkají, zda je 100 pirátských hráčů, či menší počet snažící se připojit opakovaně. Nicméně počet je to dostatečně děsivý. A to nemluvě o tom, že celá řádka pirátů není natolik hloupá, aby se snažila připojit na oficiální servery s nelegální verzí hry.

Snahou Bohemia Interactive je odstranit klasickou DRM z jejich her co nejdříve po vydání, aby platící hráči neměli zbytečné problémy, ale zároveň aby „hra byla lákavá pro distribuční a vydavatelské kanály“. Arma 1 a 2 je bez DRM všude už dlouhou dobu.

Zdroj: PC Gamer
 
Diskuze (8) Další článek: Guirella pracuje na Killzone 4 a nové značce

Témata článku: , , , , , , ,