Na návštěvě ve Vatra Games - Silent Hill 8

Druhý díl série článků z naší návštěvy v českém studiu Vatra Games jsme věnovali Silent Hillu a krátkému nahlédnutí na motion capture.
Na návštěvě ve Vatra Games - Silent Hill 8

Před nedávnem jsme měli jedinečnou možnost si zajít do poměrně mladého českého herního studia Vatra Games. Tahle přátelská parta ovšem nejsou žádná ořezávátka, naopak – v týmu najdete i spoustu ostřílených vývojářů z původních Illusion Softworks a Pterodonu.

vatra logo.PNG

Nic nepodtrhne kvalitu a ambicióznost týmu víc, než svěření jim dvou známých značek Konami: klasické arkádovky Rush'N Attack a legendárního hororu Silent Hill. Ve studiu umístněném takřka v centru Brna jsme strávili příjemné odpoledne, jehož výsledkem je série tří článků postavených na exkluzivních rozhovorech a možnosti nakouknout pod pokličku tvorby her.

Na návštěvě ve Vatra Games:

Rush'N Attack Ex-Patriot – rozhovor s tvůrci a tvorba zvuků
Silent Hill 8 – rozhovor a motion capturing
Rozhovor s Matthew Seymourem, šéfem Vatra Games


Silent Hill 8

Jakkoliv vypadá Rush'n Attack dobře, většina hráčů se asi víc těší na pokračování legendární hororové série Silent Hill. Jenže vývoj děsivé third person akční adventury je v poměrně počáteční fázi, což dokládá i prozatímní pracovní název Silent Hill 8, a informací je hodně poskromnu.

Prakticky se jen ví, že hlavním hrdinou se stane trestanec Murphy Pendleton, který se po havárii vězeňského autobusu ocitne v tajuplném Silent Hillu. Po cestě bude muset řešit hádanky a utkávat se s děsivými stvůrami, přičemž důraz slibuje být kladen spíš na psychologický než survival horor.  Přesně jako v prvních dílech kultovní hry.

Nový Silent Hill by se měl vracet ke kořenům, a protože jsme se vinnou přísné mlčenlivosti nemohli ptát na podrobnosti, mířili jsme náš rozhovor s Markem Berkou, lead designérem, právě na toto téma. Proč by se neměl opakovat příběh nepovedeného Silent Hill: Homecomming, na co se zaměřují, jak se dělají hororové hry a jestli si myslí, že mají v dnešní době stříleček ještě horory své místo na herním trhu, to a spoustu dalšího se můžete dozvědět z takřka 20 minut dlouhého rozhovoru.


Druhé video se stejně jako minule věnuje techničtější stránce tvorby her. Tentokrát jsme nakoukli do motion capturing studia. Na rozdíl od Bohemia Interactive nevyužívají ve Vatře optickou technologii snímání pohybu, nýbrž inerciální. Velmi zjednodušeně si můžete představit kombinézu, ve které jsou na zásadních místech (paže, zápěstí, stehna…) malé ovladače z Nintenda Wii. Nicméně zdejší senzory stavějící na gyroskopech jsou daleko přesnější a rychlejší.

Data se senzorů se bezdrátově přenášejí do počítače a převádějí do pohybů kostry. Výhodou jsou minimální nároky na prostor, kde v BI mají na mo-cap pomalu hangár, ve Vatře stačí obyčejná místnost. S tímto typem snímání pohybu se snadno a rychle pracuje, je přenositelný – klidně si můžete prý dát třeba notebook za kombinézu a vyrazit do světa snímat pohyby. Nevýhodou je přeci jen o něco menší přesnost oproti optickým metodám a nemožnost snímat malé pohyby – prsty, tvář…

Nejlepší představu o mo-capu si uděláte z videa, kde nám herci z Brněnského divadla, kteří ve Vatře pomáhají vytvářet pohyby, pro nás sehráli malou etudu. Vybouleniny viditelné v kombinézách jsou právě zmiňované senzory.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A