Na obzoru jsou The Sims 2!

Mánie kolem malých virtuálních bytostí zvaných "simáci" zdaleka nekončí. Hra The Sims, která na celém světě našla miliony fanoušků a vyžádala si již šest datadisků se na počátku příštího roku konečně dočká oficiálního pokračování. Chtějí tak EA vykompenzovat neúspěch projektu Sims Online anebo je to prostě jen další evoluční krok? Více v dnešní novince.

The Sims vydaní na počátku roku 2000 se i se všemi svými datadisky stali nejprodávanější PC hrou všech dob, celkem se prodalo na 24 milionů kusů. Koncem minulého roku spustila společnost Electronic Arts po dlouhých měsících úporného, donebesvychvalující reklamou značně podporovaného čekání projekt Sims Online. Ten však, oproti všeobecnému předpokladu manažerů, nedopadl právě úspěšně. Možná i to je jeden z důvodů, který podnítil oznámení druhého dílu The Sims.

Legenda se vrací

The Sims 2 mají představovat další generaci "simáckých" her. Vývojářské studio Maxis se v nich konečně vydá do 3D prostoru, kam se dere už do dob SimCity 3000 (dosud se to však nedařilo). Grafika ve 3D navíc slibuje vzezření jen málo rozeznatelné od "skutečného světa"  - což je skutečně silácké vyjádření z textu tiskové zprávy (že by The Sims 2 stavěli na DOOM III enginu?:). Nechme však stranou grafiku, která u této hry zdaleka není klíčem k úspěchu, a věnujme důležitějším aspektům připravovaného pokračování.

Především se jedná o čas, po který se budete o své svěřence starat. Tentokrát s nimi totiž prožijete téměř celý jejich virtuální život, od narození, přes dětství, dospělost až po stáří. Simáci mají nově zabudovanou virtuální DNA, takže můžete sledovat jejich vývoj skrze několik generací.

Projeví se zde tedy samozřejmě také genetická dědičnost. Děti po svých předcích zdědí nejen některé vlastnosti, ale také například charakteristické rysy vzhledu. A stejně jako lidé v běžném životě, i Simáci se v průběhu času budou fyzicky měnit. Tento proces však bude možné ovlivnit - Simákovi, který tráví příliš mnoho času lenošením na gauči časem naroste pupek, zatímco ten, který bude pravidelně posilovat utvrdí svoje svalstvo. O umírání, smutné, ale přesto neoddělitelné součásti našich životů, zatím ve spojitosti s The Sims 2 nikde zmínka nebyla.

Spolu s každým Simem tak projdete ty největší momenty jeho života. Události, které prožije (či které mu umožníte prožít) jako batole se odrazí na jeho chování v období dospívání i dospělosti. Zcela novým pojmem bude tzv. "životní skóre", které je jakýmsi ukazatelem úspěšnosti každého Simáka. Všechna velká i malá rozhodnutí, která učiní(te) během jeho života mají vliv na úspěch či neúspěch v pozdějším životě a tedy i na "životním skóre". Třeba takový rozvod asi příliš mnoho bodů nepřidá, naproti tomu třeba získání nějakého ocenění může znamenat start do nového zaměstnání a tím i více bodů.

Více emocí, méně multiplayeru

Simáci ve druhém dílu The Sims jsou mnohem citlivější na své okolí - jak živé tak neživé. Vyjadřují své emoce častěji, skrze propracovanější animace svého těla a poprvé také animace obličeje. Dokáží navazovat komplexní vztahy - nejen mezi rodinnými příslušníky, ale také partnery či přáteli. Objeví se i mnoho nových možností jak zařídit simácké domy, které konečně mohou být více než dvoupatrové. Tvorba samotných Simáků dozná také značných vylepšení.

Stanou se i The Sims 2 zdrojem bezpočtu datadisků, jako je tomu u prvního dílu? Bezpochyby.  A možná jich bude ještě mnohem více, vždyť 3D svět nabízí tolik nových možností! Otázkou však je, zda hráči (a především hráčky, které tvoří u The Sims více než polovinu) pocítí potřebu přejít z krásného, barevného a vlastně i docela jednoduchého 2D světa do zatím neprobádaného, mnohem složitějšího 3D světa. Vždyť pojem "3D" reprezentovaly pro většinu z nich až dosud především akční a akčně-taktické hry. Je také zajímavé, že EA se nikde nezmiňují o multiplayerových možnostech The Sims 2. Důvody mohou být dva - buďto nechtějí připomínat neúspěch Sims Online, anebo by jej naopak rádi podpořili právě tím, že do The Sims 2 žádné takové možnosti nedají.

V celé své kráse a šíři budou The Sims 2 odhaleni 13. května v Los Angeles na veletrhu Electronic Entertainment Expo. Vydání hry je pak plánováno na počáteční měsíce roku 2004.

Oficiální stránky: http://www.thesims.com/
Výrobce: Maxis (http://www.maxis.com/)
Vydavatel: Electronic Arts (http://www.ea.com/)

Diskuze (4) Další článek: Shrek 2 se objeví na E3

Témata článku: , , , ,