Na skok do konferencí herní výstavy E3 2019: co nesmíte minout

Letošní E3 přinesla, stejně jako předchozí ročníky, spousty zajímavých a překvapivých momentů a oznámení, stejně tak jako řadu velkých zklamání. I ty ovšem k podobných akcím patří a je třeba si uvědomit, že zavděčit se všem je zkrátka nemožné.
Na skok do konferencí herní výstavy E3 2019: co nesmíte minout

Osobně si z jednotlivých konferencí odnáším spíše pozitivní pocity a o dostatek herních titulů se v následujících měsících rozhodně nebojím. K těm úplně nejsilnějším  momentům letošního ročníku rozhodně řadím konferenci Microsoftu věnovanou nejen Xboxu, který konečně, jak se zdá, procitl. Na E3 2018 jsme byli svědky totální prohry a je třeba říct, že loňský ročník tak završila hodně nešťastné období Xboxu jako takového, který svému hlavnímu nepříteli ze Sony současnou generaci konzolí zkrátka nestíhal.

Povstání z popela

Zprvu ne zcela přesvědčivé kroky Microsoftu, které měly zvrátit tuto nepříznivou situaci, byť nepůsobily zrovna důvěryhodně, nyní dostaly zřetelných obrysů, které můžou naznačovat obrat o 180 stupňů. A ať si fanoušci Sony tvrdí, co chtějí, je to právě Microsoft, který na sebe nyní strhl všechnu možnou pozornost a využil tak zároveň bohorovného přístupu konkurence, která se pro změnu ani neúčastnila. Kdo ví, co se ale chystá…

microsoft-xbox-e3-2018-stock-1.0.0.jpg

Z toho, nad čím si původně většina ťukala nad čelo, se nyní stává silná zbraň v rukou  Microsoftu v této studené konzolové válce. Koncept Xbox Game Pass následovaný zpřístupněním vybraných titulů již v den vydání a konečně nákup několika herních studií. Precizně naplánováno a profesionálně odvedeno. Ve spojením s aktivací Game Passu pro PC a kombinací Xbox Game Pass Ultimate se jedná o neskutečně silnou zbraň. Možnost hrát za jedno jediné předplatné více než sto her jak na Xboxu, tak na PC, zároveň možnost využívat zlaté členství, a ještě mít přístup k mnoha titulům již v den vydání. Bravo Phile, tohle se povedlo

Blair Witch

Kde se vzala, tu se vzala nová hororovka studia Bloober Team, které je podepsáno pod nedávno vydaným titulem Layers Of Fear 2 či kyberpunkovou jízdou Observer. Těžko říct jak, a hlavně proč byl titul tak dlouho utajován, každopádně trailer vypadá více než dobře. Už nyní je jasné, že ambice polského studia na další umělecké dílo tentokrát musí vzít za své, prostor totiž dostane především béčková hororová zábava po vzoru klasického filmu.  

Blair Witch se vrací v nové herní adaptaci, bude vás děsit v tajemném lese | E3

Blair Witch se vrací v nové herní adaptaci, bude vás děsit v tajemném lese | E3

Úvodní trailer naznačuje především hutnou atmosféru plnou lekaček a děsivých chvilek. S největší pravděpodobností tak můžeme zapomenout na hluboký filozofický podtext či odkazy do světa umění. Tentokrát to vypadá na opravdové maso připomínající hru Outlast. Kombinace POV záběrů, rozklepaná kamera a hustá tma, to jsou hodně lákavé ingredience. A to nejlepší na tom je, že vydání je za rohem.

Marvel's Avengers

Dříve to byla vlna zombie, dnes zase superhrdinové. Avengers speciálně. Celkově vše s visačkou Avengers má v současné době neskutečně velký úspěch jak u diváků, tak u kritiků. Nejde však pouze o samotné filmové snímky, ale o celkový propletenec, který je výsledkem brilantně zvládnutého marketingu značky. Trička, figurky, knihy, kartičky, tištěné komiksy, mobilní hry a nyní konečně už také plnohodnotná hra na PC, respektive konzole. A zdá se, že Marvel’s Avengers budou opravdu bomba.

Avengers se konečně představují, dočkáme se jich příští rok | E3

Avengers se konečně představují, dočkáme se jich příští rok | E3

Alespoň tedy prvotní materiály z E3 tomu nasvědčují. Atmosféra okolo titulu mi tak trochu vzdáleně připomíná oznámení Marvel's Spider-Man, který očekávání naplnil do poslední kapičky. Konference společnosti Square Enix se nesla především v duchu velkolepého představení nového titulu, který je plánován na květen 2020. Ještě lépe potom zní slíbená absence lootboxů a dodatečná DLC zcela zdarma. Jak se navíc zdá, hra bude kompletně česky lokalizovaná, a to na všech platformách. Jo, rýsuje se nám zde opravdu horký adept na nejočekávanější komiksovou hru roku. Minimálně tedy po stránce masového zájmu. Nezbývá, než vývojářům z Crystal Dynamics svěřit naši důvěru a modlit se.

Nevyzpytatelný kůň

Vrcholem konference Ubisoftu jistě bylo představení Watch Dogs Legion či nového projektu v rámci značky Tom Clancy. Ve světle těchto megatitulů tak může snadno zapadl relativně nenápadný kousek Gods & Monsters. Těžko v tuto chvíli predikovat, jakým směrem se bude hra ubírat, a jak na herním trhu ve finále obstojí, nicméně zdá se, že nám tu vzniká nová PC/Xbox/PS4/Google Stadia alternativa pro legendární  Zeldu.

Gods and Monsters vypadá jako Zelda od Ubisoftu | E3

Gods and Monsters vypadá jako Zelda od Ubisoftu | E3

Minimálně tedy z hlediska grafické stylizace můžeme hovořit o velké podobnosti. Hra se bude točit okolo tajů řecké mytologie, můžeme se tedy těšit na spousty bohů, mýtů a hrdinů. Jednat by se mělo o akční adventuru, jelikož však na hře pracují stejní tvůrci jako na Assassin's Creed Origins, vyloučit nelze ani nejrůznější RPG prvky. Hlavním hrdinou se stane Fenyx, který na své výpravě bude usilovat o navrácení moci zpět řeckým bohům a pokoření obra Týfóna. Jste-li již přesycení frekvencí asasínů a rádi byste nějakou menší historickou odbočku, do kalendářů si poznamenejte 25. únor 2020. Na tento den je totiž vydání plánováno. Závěrem ještě dodám, že vnímám Gods & Monsters za jednu z nejvíce nevyzpytatelných her letošní E3. Může se totiž jednat o naprostou bombu, která bude žánrově a herně následovat Zeldu, ale také o naprostý propadák, který bude v záplavě kvalitních titulů studia působit zbytečně.

Tokio jak ho neznáme

Bethesda toho dle mého příliš nepředvedla. Pozornost byla samozřejmě věnována především hrám jako Fallout 76, Doom Eternal či Rage. Což bylo pochopitelně správně a dle očekávání. Trošku ve stínu potom proběhla prezentace Ghostwire Tokyo, což byl pro mě osobně paradoxně jeden z vrcholů konference Bethesdy. Jednat se bude o zcela novou značku vývojářů Tango Gameworks, jehož součástí je i legendární Shinji Mikami. Tým tak prozatím opouští od dalšího pokračování úspěšné hororovky The Evil Within a pouští se do nových dobrodružství. Představený trailer zatím neodhalil příliš informací, které by posloužily jako odpověď na otázky týkající se samotné hratelnosti, již nyní ovšem známe samotnou zápletku. Hlavním cílem této akční adventury totiž bude odhalit záhadu mizejících lidí v současném Tokiu. 

V novince GhostWire Tokyo budete vyšetřovat záhadné mizení lidí | E3

V novince GhostWire Tokyo budete vyšetřovat záhadné mizení lidí | E3

Krátké video ukázalo skutečně brilantní vizuální zpracování, a přestože nešlo o gameplay záběry, je jisté, že nás čeká nezapomenutelná atmosféra. Vylidněné Tokio totiž vypadá neskutečně tajemně a děsivě zároveň. Prázdná metra, ulice, restaurace… Pouze prapodivně děsivé hromádky oblečení všude, kam oko dohlédne. Mám takové tušení, že tohle bude skutečně bomba. Datum vydání ani platformy, na kterých si hru užijeme bohužel neznáme, každopádně titul budeme bedlivě sledovat a věřím, že brzy budeme moci přinést nové informace.

Mnohem více informací a detailů se můžete dozvědět z našich souhrnů jednotlivých konferencí, které naleznete níže: 

E3 2019: To nejlepší z prezentace Nintendo Direct

E3 2019: To nejlepší z prezentace Nintendo Direct

E3 2019: To nejlepší z konference Square Enixu

E3 2019: To nejlepší z konference Square Enixu

E3 2019: To nejlepší z konference Ubisoftu

E3 2019: To nejlepší z konference Ubisoftu

E3 2019: To nejlepší z konference PC Gaming Show

E3 2019: To nejlepší z konference PC Gaming Show

E3 2019: To nejlepší z konference Bethesdy

E3 2019: To nejlepší z konference Bethesdy

E3 2019: To nejlepší z konference Microsoftu

E3 2019: To nejlepší z konference Microsoftu

E3 2019: To nejlepší z EA Play 2019

E3 2019: To nejlepší z EA Play 2019