Náhled pod pokličku Nočního Města Cyberpunku 2077

Dějiště nejočekávanější hry příštího roku nám poskytne opravdu různorodý zážitek.

Cyberpunk 2077 chystá opravdu skvostnou podívanou. Hra má stavět na principech kyberpunku s tím, že nepůjde jenom o design postav, ale také celého herního světa. Vývojáři slibují, že se hra bude snažit zachytit organický růst jednotlivých čtvrtí a vliv jejich minulosti na současnou podobu. Teď nám také nabídli přiblížení několika stylů, které se budou v celém městě mísit.

Nové záběry z očekávané RPG akce Cyberpunk 2077 jsou boží

Nové záběry z očekávané RPG akce Cyberpunk 2077 jsou boží

"Všechny čtvrti budou přibližně stejně velké. Obrovský rozdíl ale bude v jejich stylizaci, takže vždycky budete přesně vědět, kde ve hře zrovna jste. Například u Zaklínače jsme se u Skellige inspirovali Skandinávií. Tady jsme se rozhodli to udělat podobně a chceme udělat každou část jinou. Jinak by totiž hra brzy svým světem začala hráče nudit," sdělil návrhář Marthe Jonkers.

Entropismus

Prvním stylem je Entropismus. Jeho principy jsou založené především na pragmatismu. Nic nemusí vypadat hezky. Hlavně když to funguje. Tato tvář města vychází z globálního krachu v dřívějším dění Cyberpunku. V roce 1994 se kvůli manipulacím s měnou a podvodům na burze udál absolutní krach, který vedl k celosvětové krizi. Právě ta potom způsobila, že absolutně nic nesmělo přijít na zmar. Tak vznikl extrémně praktický styl Entropismu. Budovy zde jsou zastaralé, šedivé a ošklivé.

01adfa3a-08a3-47ae-a5b0-9763f5866f07

"Bylo to za časů, kdy byli lidi velmi chudí a zažívali velké obtíže. Design tak byl velmi praktický a ani trošku nešlo o to, aby něco vypadalo dobře. Jediné, co bylo podstatné, bylo používat levné materiály. Všechno je tak hranaté a barevná škála je absolutně minimální," sděluje Jonkers o Entropismu.

Kitsch

d16b37d1-983b-4481-952d-e85deb1dc4ce

Svět se z krize postupně vzpamatoval a lidé se snažili dostat zpět na výsluní. Chtěli ukázat, že nepatří mezi chudáky a rozzářit všechno tak, aby už jejich bydlení a oblečení bylo co nejvíce křiklavé. Kitsch je prostě ztělesněním toho, co přinesl návrat ekonomiky do normálu a absolutním kontrastem k Entropismu. Typické pro něj jsou především syté barvy a výrazná světla. Pokud narazíte na kulatější tvary či hodně žluté a tyrkysové, koukáte zcela jistě na Kitsch.

Neo-militarismus

Období volnosti a prosperity po krizi ale nemohlo nikdy trvat věčně. Moci chtivé korporace využily především slabé a zkorumpované vlády k tomu, aby získaly moc a absolutní kontrolu nad tokem peněz. "V centru města, který je prorostlý korporacemi, uvidíte především neo-militarismus. Byla to doba, kdy korporát nabral na síle a to mělo samozřejmě dopad i na styl lidí," okomentoval tento styl Jonkers.

874505a5-db18-465d-8bb9-89df17a81706

V tomto stylu jde především o luxus. O snahu symbolizovat svoji moc a jasně zastrašit kohokoliv, kdo by se mohl připlést do cesty. Nezapomínejte tak, že pokud narazíte na tento styl, budete mít velkou šanci se potkat s nejednou ozbrojenou organizací.

Neo-Kitsch

Styl, který je nejčerstvější a dost možná také nejzajímavější. Neo-Kitsch je v podstatě vyšší formou stylu Kitsch. Hlavní rozdíl je v tom, že zde už ani zdaleka není všechno tak dostupné. Právě naopak jde o styl, kterým se vyznačují ti největší boháči Nočního Města. Je to přímý symbol bohatství a moci. Barevně je svému předchůdci velmi podobný, ale jako materiály využívá i přírodní věci jako například dřevo či mramor.

929f2fb2-96a6-4012-bd84-d72cb42fb965

"Neo-Kitsch využívá přírodních materiálů, protože to je ta vůbec nejdražší věc, kterou můžete v Nočním Městě najít. Takže pokud narazíte na někoho, kdo na sobě má třeba zvířecí vzor, je to stoprocentně Neo-Kitsch. Styl těch nejbohatších a nejmodernějších v celém městě. Toho jsme využili i při tvorbě čtvrtí, které budou tyto různé styly využívat. Bohatší čtvrtě mají moderní styly, ty chudší zase starší a méně náročné," rozpovídal se Jonkers. 

Každá čtvrť s vlastní historií a stylem

893c669e-96cd-4e0d-9115-3efd3b16a77f

Jednotlivé styly nebudou ve městě striktně oddělené a budou se mísit. Žádná část města tak nebude perfektní ukázkou jediného stylu. Každá ze šesti čtvrtí byla utvářena svojí historií a jí se přizpůsoboval životní styl a kultura jejich obyvatel. "Kupříkladu Pacifica byla rekreační oblast, ve které se stavěla spousta hotelů, obchodních domů a máme tam třeba i ruské kolo. Potom ale přišla krize a korporace vysály peníze a celou část města nechaly napospas osudu. Postupem času tak zcela zchátrala. Přišili ale Haiťané, kteří si uvědomili, že se zde dá stále žít. Takže pro ně vlastně bylo docela dobře, že korporace Pacificu opustily," přiblížil Jonkers jednu ze čtvrtí. Podobný příběh slibuje Cyberpunk pro každý kus města.

Samuraj

0c74e8ca-d8b3-4eb9-8cf5-6fa97baf4b6e

Výjimkou z tohoto všeho je V. Vaše postava, kterou si vytvoříte dle vlastní libosti, bude zcela oproštěná od jakékoliv vazby na jinou skupinu. "Jste cizinec a i přesto, že můžete ve hře navázat vztahy s mnoha postavami i skupinami, nikdy nebudete na někoho plně vázaní. Chceme, aby hráči měli opravdovou volnost. V Cyberpunku totiž nikdy nebudete součástí skupiny. Jste jenom sebou. Chceme navíc vyprávět velmi osobní příběh. Je to něco, co jsme pocítili už u Zaklínače. Pokud vyprávíte osobní příběh, lidmi to pohne. Setkáte se tak s důvěrou, zradou i přátelstvím. Tím se budeme snažit o sblížení s vaší postavou. Nepůjde o záchranu světa. Budete se snažit zachránit sebe. To je přístup, se kterým chceme do této hry jít," sdělil Jonkers o fungování Cyberpunku 2077.

Cyberpunk 2077 vychází 16. dubna na PS4, Xbox One a PC. 

Nejnovější komentáře