Nakopejte Grimmům zadky!

Už dlouho jsme tu neměli žádné MMORPG, že? Kolik dnů už to bude? Dva, tři, čtyři? Nebo snad ještě více? Uff, no tak to musíme ihned napravit! A napravíme to jak? Tamhle vidím, že Pepíček se konečně hlasí. Ano Pepíčku? "Sím, napravíme to tak, že si povíme vo tý super pářce co se menuje Charr: The Grimm Fate."
Velice správně, posaď se Pepíčku, máš za jedna. Ehm, zpátky k tomu Charru. Jak jsem již řekl, bude to MMORPG. A to persistentní, tedy podobné např. známé Ultimě Online - každý server (svět) bude podobného ražení (prostředí, nepřátelé, apod.), jen bude mít trochu jiná pravidla (jako jednotlivé shardy UO). V asi jediném tomto ohledu se Charr Ultimě podobá, jinak je totiž úplně jiná hra.

Tak za prvé, bude to plně 3D gameska. A to údajně s tak úchvatnou grafikou, že si ji hráči budou plést s realitou. Mno, aehm, píšou to sice na stránkách, ale osobně bych o tom tak trochu pochyboval. Na druhou stranu je pravdou, že už GeForce3 toho umí Hodně s velkým H, takže když bude Charr využívat podobné stejně pokročilé technologie (T&L a další), je tu jistá šance, že ta grafika bude opravdu dobrá. Navíc, teď trochu předběhnu, ale Charr se má objevit až někdy na počátku roku 2003, takže času na vylepšování mají tvůrci opravdu dost.

CharrCharr

Za druhé, Charr bude svět fantasy A sci-fi, obě tyto složky se v něm budou prolínat a vzájemně kombinovat. Tedy to, co množství hráčů zavrhuje, ale co také množství hráčů přitahuje. Kombinace nablyštěných sekyr a zářících paprsků plasmových zbraní... no, taky to má něco do sebe, takže vlastně proč ne. Většina z vás u jistě pochopila, že celé to on-line dobrodružství se bude odehrávat ve světe zvaném Charr. Ten se snaží ovládnout podivné interdimensionální bytosti, zvané Grimm (či Grimmové... bratři Grimmové?;), které rozsévají zkázu a smrt všude, kam se na svých toulkách dostanou. Jejich zkáza a smrt má ale docela zvláštní podobu nejrozmanitějších mutací a nemocí. Úkolem všech hráčů bude samozřejmě tyhle kruťácké Grimmy z Charru vykopat - jak již upozorňuje titulek článku. To znamená dvě věci: 1) tahle hra bude primárně zaměřená na boj a 2) hráči spolu budou spolupracovat, spíš než mezi sebou bojovat. Boj bude veden klasickým způsobem dobij - opanuj. Pokud byste pouze dobyli a nechali pak tamní pevnosti opuštěné, Grimmové by se za několik málo dnů vrátili. To svědčí o velice vyspělé umělé inteligenci, která bude Grimmy, resp. celý svět ovládat.

CharrCharr

Proto bude nutné postupovat stále do středu světa Charr, a za sebou zanechávat samá osídlená a dobře chráněná území. Důležité tedy bude stavět tzv. "přístavy" aneb útočiště. Přístav zde totiž bude jakési město, ve kterém bude možné obchodovat, stavět sklady, vysílat karavany se zásobami (např. pro okolní pevnosti), apod. Interakce hráčů zde bude samozřejmě maximální. Na druhou stranu v Charru nebudou bez šancí ani zatvrzelí samotáři. Zpočátku totiž dostane každý své vlastní NPC, které mu bude pomáhat v boji a na nejrůznějších questech (jejichž generování má být natolik propracované, že nikdy nebudou mít dva hráči jeden a ten samý). Pokud bude postava dobrá a vytrvalá, její schopnosti, vlastnosti a reputace bude stále růst, bude si pak moci dovolit pořídit další takováto NPC. Některá z těchto NPC údajně budou i dopravní prostředky.

Celkem hra nabídne dvanáct ras, za které budete moci hrát. Jsou jimi Plebejci, Elfové ze Škaredozemě, Temní Elfové, Orkové, Trollové, Trpaslíci, Obři, Temné víly, Malí obři, Sleethové, Vzbouření a nakonec Prokletí. Docela pěkná jména, což?

CharrCharr

Samozřejmě, že Charr nabídne i množství zbraní. Začínat bude každý s těmi klasickými fantasy, jako jsou meče, sekery, dýky, apod., a postupně, jak bude stoupat ve svých zkušenostech, se dostane i na ony sf zbraně. Nejsem si sice jist onou pověstnou křehkou rovnováhou mezi jednotlivými hráči, ale nakonec tady půjde hlavně o boj proti Grimmům, ne o boj mezi hráči, takže by to nakonec mohlo být docela zábavné.

Autorským týmem je v tomto případě společnost Fate Studios, hru má publikovat Waggaworld Entertainment International, Inc. Zatím nebyla upřesněna ani cena za samotnou hru ani měsíční (či jiné) poplatky, jedinou jistou číselnou "cifrou" je zatím doba vydání - 1. kvartál roku 2003.

Váš názor Další článek: Kdo vyhrál hru na vlastní přání?

Témata článku: ,