NAOSTRO: Ptejte se manažerky Cenegy, Báry Veselé

Kdysi šlo o takřka monopolního českého vydavatele her. V éře zvýšené konkurence však dominantní postavení společnosti Cenega Czech (dříve Bohemia Interactive) padlo. Jaké jsou cíle Cenegy nyní po prodeji firmy ruskému kolosu 1C? Co lze od Cenegy na českém trhu čekat? Právě na to se můžete zeptat PR a marketingové manažerky firmy Báry Veselé a vyhrát předplatné časopisu Doupě.

Nebaví vás číst stále stejné rozhovory s identickými otázkami a odpověďmi? Chcete se dozvědět víc? Máte jedinečnou možnost, seriál Čtenáři NAOSTRO totiž tvoříte svými dotazy právě vy! Zeptejte se vybrané osobnosti z herní branže na to, co vás opravdu zajímá! Nově i na webovém Doupěti!

Ve spolupráci s papírovým časopisem Doupě můžete nyní i vy, čtenáři webového Doupátka, položit známé tváři z herní branže jakoukoliv otázku. Z vašich dotazů (můžete je zadávat do diskusního fóra pod článkem) vybereme maximálně 20 až 25 nejlepších, na které osobnost odpoví. Nejde tedy v žádném případě o jednoduchý chat - vše se nese v duchu klasického rozhovoru - odpovědi jsou tedy promyšlené, věcné a delší, než na jaké jste zvyklí u běžného chatu. Interview je plně ve vaší režii a záleží jen na vás, jak bude výsledný čtenářský rozhovor vypadat!

Autora nejoriginálnější otázky odměníme předplatným časopisu Doupě!

Prázdninovým hostem Čtenářů NAOSTRO bude pro změnu zástupkyně něžnější poloviny lidstva v herním průmyslu. Bára Veselá je PR (public relations) a marketingová manažerka české distribuční společnosti Cenega Czech.

Bára se narodila 3.září 1978. Po ukončení střední školy se ocitla v novinářském prostředí a jako redaktor-elév nastoupila do někdejšího týdeníku Flair, kde měla na starosti ženské rubriky o kosmetice a trendech. Časopis ale bohužel skončil, a tak se na čas od novinařiny vzdálila a chvíli pracovala v jednom pražském radiu. Následovala práce u PR agentury, kde pracovala pro klienty jako Intel, Nokia Networks a Xerox, a tak se od kosmetiky a oblečení velkým skokem přesunula do oblasti procesorů, pracovních stanic, multifunkčních zařízení a sítí.

Po necelých třech letech se rozhodla agenturu opustit a zkusit štěstí přímo u zdroje, tedy uvnitř firmy. Inzerát na PR ve společnosti, která distribuuje hry ji zprvu dle jejích slov nechával chladnou, ale přítel ji přesvědčil, že má zkusit štěstí. Vyšlo to, což zpětně Bára hodnotí kladně, protože ji práce v herní branži i po letech baví. Nastoupila v lednu 2002 a v srpnu roku 2004 k PR přibrala ještě zodpovědnost za většinu ostatních marketingových aktivit. Co se týče koníčků, Báru baví joga, rybaření, kino, knížky a nově mezi své hobby zařadila orientální tance. Hraní her prý není jejím koníčkem, ale občas ji chytne.

Společnost Cenega Czech se postarala o nejpřekvapivější tuzemskou zprávu v průběhu veletrhu E3, kdy byl oznámen prodej společnosti (spolu se sesterskou vydavatelskou společností Cenega Publishing) ruskému vydavateli 1C. Tento východní kolos se doposud soustředil na území bývalého Sovětského svazu, kde vydával ročně desítky titulů.

  

Grand Theft Auto: San Andreas je bezesporu největším letním hitem Cenegy. Díky problémům s jednáním o možné lokalizaci však vyšlo pouze s českým manuálem

Vaše otázky se pochopitelně nemusí týkat nedávného prodeje. Fantazii se meze nekladou, naopak oceníme nejzajímavější a nejoriginálnější dotazy! Posílat je můžete do neděle 31. července 2005. Na vaše příspěvky čekáme také na emailu naostro@doupe.cz, vkládat je ale můžete i do diskusního fóra pod článkem. Rozhovor se objeví v zářijovém čísle časopisu Doupě a posléze i na www.doupe.cz.

Diskuze (9) Další článek: Nový týden: recenze The Bards Tale

Témata článku: , , , , , , , , ,