NAOSTRO: Šéfredaktor Doupěte Martin Zavřel odpovídá!

Máte Doupě rádi? Zajímá vás, co s ním bude po novém roce? Šéfredaktor Doupěte se ohlíží za uplynulým rokem a vůbec poprvé oznamuje projekty, naplánované na rok 2004! To vše mezi odpověďmi na vaše otázky, které zahrnují tištěné Doupě, plat šéfredaktora i redaktorů, pracovní i soukromý život, názory na konkurenci a tak dále. Zpověď hlavy Doupěte máte před sebou!
NAOSTRO: Šéfredaktor Doupěte Martin Zavřel odpovídá!

Stručný životopis Martina Zavřela najdete ZDE

Téma první: Šéfredaktor NAOSTRO!

[?] Jaká je práce šéfredaktora? Je to pohodička, za kterou dostáváte měsíčně balík nebo dřina za málo peněz?

[!] Stejnou otázku jsem kladl oběma svým předchůdcům na Doupěti, když mi bylo nabízeno jejich místo. A pokaždé jsem z jejich odpovědi nic nepochopil. Skutečnost je totiž taková, že se práce šéfredaktora nedá dostatečně objektivně zhodnotit – je to funkce, ve které má člověk tolik svobody, že záleží opravdu jenom na něm samotném, zda to bude dřina od nevidím do nevidím nebo pohodová funkce manažera, který rozdělí úkoly podřízeným a pak už jen „proplouvá“.

Nemohu tedy dost dobře odpovědět na otázku, jaká je práce šéfredaktora obecně. Řeknu tedy, jaká je ta moje:-). Když jsem na Doupěti začínal, mísila se ve mě touha něco dokázat (aby bylo poznat, že Doupětem nějaký Martin Zavřel prošel) s vděčností lidem, kteří mi svěřili tuhle funkci a důvěru (v čele s Honzou Kunešem, mým předchůdcem), s pocitem závazku vůči kolegům, kteří se náhle stali mými podřízenými a samozřejmě také vůči vám, čtenářům – a nakonec taky určitá citová vazba k Doupěti, kterou jsem si za čtyři roky práce na něm vybudoval.

Všechny tyhle pohnutky způsobily, že jsem si hned od začátku nasadil hodně vysokou laťku. Samotné Doupě má ještě před sebou dlouhou cestu k dokonalosti z hlediska grafiky, programování a dalších zásadních vlastností (ale to úplně nejdůležitější – obsah a lidé, kteří ho tvoří, jsou dle mého názoru na tom velice slušně :-)), přesto jsem se rovnou vrhl do boje na několika dalších frontách zároveň – čtenářům, kteří chtějí „držet Doupě v ruce“ jsme na Invexu nabídli první hmotný speciál – Doupě DVD, které nás hodně naučilo a na leden chystáme první pravidelné číslo. Podařilo se mi dokončit projekt vlastního internetového obchodu s hrami, Doupě na Vltavě, od kterého si pro příští rok slibujeme nějaké to navýšení rozpočtu Doupěte a následné lepší možnosti jeho rozvoje. V neposlední řadě je tady potom spousta „drobné práce“ která zahrnuje třeba jednání s distributory a získávání her na recenze včas, stejně jako domlouvání soutěží, jejichž počet i hodnota díky úspěšnému jednání s partnery letos na stránkách Doupěte stoupla několikanásobně.

Natáčení rozhovoru pro lednové Doupě DVD

Základem dobrého fungování Doupěte je také poctivější péče o jeho redaktorský tým, které se snažím věnovat v maximální míře, aby všichni členové redakce věděli, co se na Doupěti děje nebo chystá, mohli do toho zasahovat a dostávali odměny podle svých zásluh i ambicí.

Všechny tyto úkoly jsou na jednoho člověka více než dost, takže ano, práce šéfredaktora Doupěte je pořádná dřina, ale abych konečně odpověděl na druhou část vaší otázky, dostávám za ni měsíčně balík a než jsem tuto funkci začal dělat, upřímně jsem si nepředstavoval, že bude tak dobře zaplacená. Když k tomu připočtu možnost potkávat největší české celebrity v herní branži a fakt, že držím palec na tepu herního světa – pod mýma rukama procházejí prakticky všechna videa z her nebo samotné hry – a jsem za to placený, je to báječná práce.

Přesto jsem si nasadil tak vysokou laťku, že pokud má Doupě nastoupené tempo růstu udržet, buď mne to v příštím roce zdravotně i psychicky zničí, nebo – a tuhle možnost preferuji – se vrátím na klidnou pozici řadového redaktora a předám místo šéfredaktora někomu novému, nevyčerpanému a plnému dalších nápadů i sil do jejich realizování.

[?] Jak vypadá váš běžný den? A jak to, že jste Doupě dokázal tak vzchopit? Máte na to nějaký recept?

[!] Na tuhle otázku jsem víceméně odpověděl výše :-). Pokud jde o ten běžný den, aktuálně vypadá asi tak, že dopoledne vstanu, zkontroluji Doupě, další české a světové weby i poštu hezky od domácího počítače, potom vyrazím do redakce, přijmu balíky s hrami, roztřídím je a přiřadím recenzentům, těm mimo-brněnským je odešlu a pak do 18:00 sedím v redakci a pomocí telefonu či internetu jednám s partnery. Večer doma utřídím přijaté články, zkontroluji zda jsou ty na půlnoc nachystané v pořádku a pak do půlnoci píšu nějaký vlastní nebo čtu konkurenci. O půlnoci zkontroluji, zda články vyšly bez problémů a odplazím se k televizi, zapnu PlayStation (GameCube nebo Xbox) a tak do 02:00 až 03:00 hraji. Činností související s Doupětem trávím průměrně 16 hodin denně.

Martin Zavřel před redakcí Computer Pressu a u svého pracovního stolu

Zhruba jednou týdně máme redakční sraz Doupěte, kde s kolegy redaktory probíráme situaci a plánujeme další budoucnost. Pokud jde o to vzchopení Doupěte, je za tím jenom hromada výše zmiňované práce, ta se přece musela někde odrazit, ne? Navíc se zdá, že se pod mým vedením hodně utužil redakční tým Doupěte, takže kluci teď už sami od sebe pracují lépe, rychleji a obecně aktivněji (to se netýká jenom psaní článků, ale také domlouvání různých akcí, tvorby DVD a dalších aktivit, které budete moci posoudit v příštím roce a za jejichž přípravou je mnoho desítek či stovek hodin práce různých členů reakce).

[?] Ako môže jeden človek naraz v jeden deň stihnúť robiť šéfa Doupěte (t.j. čítať a odpovedať na všetko a každému čo tu kto popíše + občas cenzurovať blbosti a vulgarizmy), pátrať po herných a softwérových novinkách v hernom svete a aktívne hrať "novinárske" verzie a potom ešte vydať ich recenzie? A okrem toho ešte aj normálne fungovať v bežnom živote? Čo na to Vaša partnerka? Vadí? Nevadí?

[!] K první části otázky (jak to všechno stíhám): jednoduše - nedělám prakticky nic jiného. Vámi jmenované věci jsou moje práce a zábava zároveň, takže tím prostě trávím celý den a nevadí mi to (většinou :-)). A jak funguji v běžném životě? Nefunguji. Nejezdím na návštěvy rodiny, nescházím se s přáteli, pokud to zároveň nejsou kolegové, nevěnuji se svojí partnerce. Jak si asi domyslíte, není to vždycky veselý život a pár mých blízkých to prostě nedokázalo přenést přes srdce – ale člověk si sám rozhoduje o tom, co je pro něj důležité a minimálně do dubna 2004 mám v úmyslu věnovat se Doupěti naplno, jak mi jen síly budou stačit.

[?] Máte aj iného koníčka ako hry? A teda, ehm, ako to stíhate?

[!] Filmy a hudba. Na dobrý film jdu do kina tak dvakrát týdně, takže to se docela stíhat dá, navíc sem tam je to vlastně pracovní cesta, protože na film potom napíši recenzi :-). Hudbu poslouchám většinu práce u počítače, takže to se dá stíhat bez problémů.

[?] Proč si tak potrpíte na vykání? Na internetu je přeci normální si tykat, i mezi lidmi s patrným věkovým rozdílem... nejste tak trochu staromódní a moc formální?

[!] Staromódní možná budu, koneckonců 25 let už je relativně pokročilý věk :-). Nicméně vykání z mojí strany vyjadřuje jediné – úctu, kterou jsem dával najevo v diskuzích během všech uplynulých let vůči každému čtenáři Doupěte, který se dokázal vyjadřovat slušně a bez urážek či vulgarit. Nicméně jak mi v diskuzi jednou někdo tykne, většinou mu to oplatím, takže na vykání zas tak netrvám. Jiná věc je, když třeba nový autor žádá o práci, tam je dle mého názoru slušnost a úcta na místě:-).

[?] Čo je to Raptor? Dravý dinosaurus? A prečo Raptor?

[!] Raptor je (tuším ve španělštině nebo portugalštině?) výraz pro „Dravého ptáka“ a k této přezdívce jsem přišel asi před osmi lety, kdy u nás vznikaly první počítačové herny – hrával jsem s přáteli celé dny i noci několik let a díky mému agresivnímu stylu hry v rámci akčních titulů (Doom, Quake, Counter Strike) jsem si vysloužil právě tuto přezdívku, která mi už zůstala. Kdo mě někdy slyšel mluvit (možná se stačí podívat i na délku mých odpovědí na otázky zde :-)), má pochopení ještě pro druhou přezdívku „Vypravěč“, kterou mi přisoudili známí hned na třech místech, aniž by se navzájem znali:-).

Ikona Martina Zavřela z diskuzního serveru www.hofyland.cz, kde vystupuje pod přezdívkou "raptorr"

Téma druhé: Doupě a jeho redakce

[?] Má redakce Doupěte někde nějaké stanoviště?

[!] Ano, já sám mám pracovní stůl v prostorách brněnské redakce Computer Pressu, takže konferenční místnost této budovy používáme pro porady redakce Doupěte, stejně jako jiné stoly a počítače pro autory, kteří z nějakého důvodu zrovna nemohou použít své domácí mazlíčky. Hodně porad ale probíhá také v restauracích, kde se o hodně líp vaří (než v kuchyňském koutku naší redakce :-)). Brněnský tým Doupěte má zhruba deset členů a s jistou nadsázkou (někteří dojíždí do Brna studovat) lze říct, že jsou v něm všechny nejvýznamnější osobnosti redakce.

[?] Pociťuje Doupě nejako negatívne, že nie je v Prahe?

[!] Samozřejmě – jde hlavně o mnoho tiskových konferencí, které z toho důvodu nenavštívíme, stejně jako o možnost sejít se snadno s představiteli různých partnerských firem. Na druhou stranu je ale v Brně slušná koncentrace vývojářů s Illusion Softworks v čele, navíc u internetového média se stejně hodně věcí řeší „virtuálně“.

Brněnské premiéry filmu Matrix 3 se s redakcí Doupěte zúčastnil i Petr Vochozka, který poskytnul Doupěti jako jedinému webu velký letošní rozhovor

[?] Jak je to s autory? Ve vašich řadách jsem oproti konkurenci (zejména Tiscali) viděl málo známých jmen např. z TV nebo tištěných magazínů. Je to tím, že dáváte přednost nováčkům než profíkům?

[!] Rozhodně nedávám přednost nováčkům před profíky, jak si asi domyslíte, s profíky se lépe pracuje po všech stránkách (snad jen úcta a snaživost jim někdy chybí:-)). Nicméně Doupě bylo odjakživa hodně osobité a mělo své vlastní autory, kteří se soustředili jenom na (z tvůrčího hlediska hodně svobodnou) práci pro něj a nikoho jiného. Ale věci se mění a v dnešní době Doupě dodává články do Computeru, Moravské Rovnosti, GameTechu, aktuální číslo GameStaru přinese článek připravený ve spolupráci s námi a já sám občas něco napíši pro Oficiální PlayStation 2 magazín (teď třeba preview Final Fantasy X-2 :-)). Pokud jde o TV pořady, vím jen o jednom a kdoví, třeba se v něm jednou někdo z Doupěte objeví, nicméně začali jsme natáčet vlastní „pořad“, který budete moci nalézt a posoudit na lednovém Doupě DVD:-).

Obecně se práci pro jiné magazíny nebráníme, ale je fakt, že pětice nejlepších redaktorů Doupěte má tolik práce s články a hrami pro něj, že nemáme ambice prorážet do „konkurenčního“ tisku za každou cenu...

[?] Je těžké se k vám dostat? A když už tak co noví autoři dělají (doufám, že ne jednu recenzi za rok)? A kolik dostávají za článek?

[!] Je to těžké jak pro koho – jednak prostě není možné obejít pravidlo, že musíte umět psát. Hodně lidí mi posílá pečlivé či nadšené články a já mám veliké problémy jim rozumně vysvětlit, že jakkoliv se snaží, prostě pro psaní nemají buňky. Do určité míry si myslím, že psát se každý může naučit (jako jakoukoliv jinou práci - když to děláte dost dlouho, nakonec se to naučíte), ale pro toto zaučování jsou nepochybně vhodnější fanouškovské nekomerční weby. Z praktického hlediska musí potenciální nový autor na můj email poslat ukázkový článek (třeba recenzi nějaké hry) a stručný životopis se základními údaji jako je jméno, věk, vzdělání, předchozí působiště a tak dále.

Nový autor dostane svoji první příležitost prakticky hned, na kvalitě prvního článku pak závisí, jak rychle dostane příležitost další a vůbec – každý autor Doupěte dostává tolik práce, kolik si zaslouží, ať je to starý profík nebo nováček. Pokud autor píše rychle a dobře, pružně na něj přesunuji více práce :-). Honoráře činí řádově několik stovek za článek (aktuálně 200 až 800), ti nejlepší autoři si tak na Doupěti měsíčně vydělají několik tisíc korun.

Rád bych na tomto místě upozornil, že žádostí o práci dostávám týdně několik a věnuji se jim jak vyjde čas, takže někdy se to v tunách další pošty jednoduše ztratí – pokud jste mne v téhle záležitosti kontaktovali a marně čekáte na odpověď, zkuste se prosím připomenout a buďte trpěliví!

[?] Kolik je vašim autorům v průměru let?

[!] Budete se možná trochu divit, ale je to docela hodně – určitě ve srování s minulými lety a začátky herní novinařiny u nás. Průměrný věk redaktora Doupěte je aktuálně okolo dvaceti let.

[?] Vlastní redakce Doupěte stále kdysi zmiňovanou devítiocasou kočku na trestání nezbedných redaktorů? Fotka by nebyla?

[!] Náš redakční bič „Devítiocasá kočka“ jsme vyměnili za kočku docela jinou, která na Doupěti nastolila poněkud jiný pořádek,než předchozí pravidelné bičování autorů. Fotku této kočky klidně přiložím, je to nová redaktorka Kateřina Bínová :-).

Kateřina Bínová a první hra, o které pro Doupě psala - Dog´s Life pro PlayStation 2

Katka s kamarádkou při natáčení jedné z "peprnějších" scének pro lednové Doupě DVD :-)

Téma třetí: Plány do budoucna

[?] Jak to vypadá s tím vaším časopisem? Vyjde někdy? Prý bude Doupě DVD vycházet pravidelně - to by se k němu časopis docela hodil.

[!] Pravidelné Doupě DVD je již schválené a dočkáte se ho v lednu 2004, v prodeji bude fyzicky v Brně (a na objednávku do celé ČR poštou) od druhého lednového týdne. Časopis zvažujeme, existuje tedy možnost, že se časem k DVD "připojí". Bez přesného časového určení se výhledově zvažuje také možnost přesunout projekt do běžného prodeje na pultech novinových stánků. Naší zbraní by (kromě samotného obsahu) měla být nízká cena.

[?] Chystáte pravidelné (zhruba měsíční) články ze zákulisí redakce?

[!] Ano, tato myšlenka tu už je hodně dlouho, ale pořád jsme si říkali, zda by čtenáře nějaké články o samotných redaktorech a běžném dění v redakci zajímalo. Hned po novém roce to tedy zkusíme a uvidíme, co na to řeknete.

[?] Máte nějaké trumfy do budoucna? Chystáte se zaútočit na první místo českých herních webů?

[!] Když jsem na Doupěti jako šéfredaktor nastupoval, viděl jsem to spíše jako vtip, ale po dosažených úspěších a s ohledem na pomalý, ale jistý růst, stejně jako při započítání prostředků, které chceme získat otevřením obchodu s hrami a prodejem DVD, mohu upřímně přiznat, že podobné ambice doopravdy máme. Je to ale ještě pořádně dlouhá cesta, kterou musíme ujít a je mi jasné, že bude od moha lidí v redakci vyžadovat absolutní nasazení. Zda se to podaří či nikoliv, to v téhle chvíli není vůbec jisté.

[?] Chystáte další velké projekty? (Gametech, Vltava, DVD)

[!] Ups, i na tuhle otázku už jsem jaksi odpověděl. Mohu ale doplnit, že chystáme sérii živých setkání s redakcí a několik zvláštních akcí, jejichž povahu bych ale prozatím nerad zveřejňoval. Rozhodně by to ale měly být projekty přitažlivé pro mnohé čtenáře, kteří po něčem podobném již dlouho volají nejen na stránkách Doupěte.

[?] Chystáte shrnutí roku 2003 a následné vytýčení ambic Doupěte v roce 2004?

[!] Svým způsobem je takovým shrnutím právě tento rozhovor, nicméně na leden bych rád připravil výše zmíněné ohlédnutí za uplynulým měsícem a pokud jej čtenáři přijmou dobře, budeme takový článek vydávat pravidelně.

Téma čtvrté: Konkurence

[?] Myslíte si, že v současnosti mají možnost prosadit se i nové herní servery, mezi takovou konkurencí jako je Doupě, Tiscali a BonusWeb?

[!] Na tuto otázku odpověděli jiní, když komentovali zánik dvou menších českých webů se slušnou tradicí, které to vzdaly v nedávné době. Bohužel, jak je herní byznys stále větší a náročnější, pohybuje se v něm stále víc peněz a je prakticky nemožné smysluplně konkurovat velkým komerčním projektům (v menší míře řešíme my sami podobný problém ve vztahu k BonusWebu :-)). Osobně se domnívám, že stejně jako časopisy typu GameTech nebo tištěné Doupě nemohou v dohledné době zaujmout silnou pozici vedle Levelu, Score a GameStaru, tak ani nové slabší weby nemohou dost dobře dělat to samé, jako trojice BonusWeb, Tiscali a Doupě.

Proto by se „menší“ weby měly spíše ubírat jinou cestou. Úspěch „velké, leč nepřímé konkurence“ Gamezone (zaměřený na online hraní) nebo GameCenter (zaměřený na poskytování souborů i mimo ČR) svědčí o tom, že pokud děláte v herní novinařině, musíte si najít oblast, kterou už někdo nemá zmapovanou. Doupě, Tiscali a Bonusweb se v první řadě soustředí na kvalitní herní novinařinu, domnívám se, že se jim to všem třem velmi dobře daří (i tak náročný čtenář, jakým je nepochybně Petr Vochozka, si jejich kvalitu ve srovnání se světem pochvaluje) a dělat to samé asi nemá velký smysl. Jedině pokud někdo z mladších webů bude mít pevné zajištění financí i lidí, několik let trpělivosti a bude tvrdě dřít, mohl by něco dokázat. Podobný postup bychom jednou chtěli aplikovat na tištěné Doupě :-).

[?] Jak se díváte na svou konkurenci - tedy Tiscali, Bonusweb a Gamecenter? Co říkáte na profi sekci Bonuswebu, jak se vám líbí a má podle vás šanci přežít?

[!] Čistě subjektivně, můj soukromý názor: Tiscali i Bonusweb obdivuji po moha stránkách – oba mají řadu věcí, které bych měl na Doupěti moc rád také. Když mám být konkrétnější, zpravodajství Tiscali a rozpočet BonusWebu jsou pro Doupě tvrdé oříšky. Se samotnými články je to už složitější – vidím to tak, že občas má recenzi někdo dřív nebo povedenější, ale obecně se vyplatí číst všechny tři. Už jen proto, že víc názorů stojí za to a články jsou na internetu zadarmo:-).

GameCenter jsem „objevil“ relativně nedávno a musím se přiznat, že nejsem (zatím) dostatečně stálým čtenářem, abych jej mohl hodnotit z hlediska kvality textů či obsahu. Všiml jsem si, že podobně jako my a BonusWeb dávají slušný prostor konzolím, což je podle mého názoru nezbytné a chvályhodné. Také množství článků a počet těch speciálních (úvahy a tématické články) stojí za pozornost. Nicméně mi kdosi tvrdil, že návštěvnost tohoto serveru prozatím generují především soubory, které se hodně stahují ze zahraničí - pokud je na tom něco pravdy, pak se prozatím neděsím GC jako přímé konkurence „článkového webu“. Velké ambice a snaha ale mohou udělat hodně a ze strany GC obojí cítím, takže příští rok může být nepochybně všechno jinak.

Profi sekce BonusWebu se mi líbí, ale články jsou často krátké nebo neobsahují zdaleka tolik, co bych si představoval, návody je možné mít zadarmo u konkurence. Na druhou stranu stahování bez fronty a odstranění reklamy jsou slušným lákadlem. Tak či onak rozhodně obdivuji odvahu i schopnosti Zdeňka Polácha, že tento projekt zrealizoval a jsem si jistý, že nějaké ty peníze vydělal = byl úspěšný. Jiná věc je, kolik lidí se skrz profi sekci na BW naštvalo a šlo hledat jinam. Každopádně Doupě placenou sekci neplánuje, vzhledem k současnému stavu na trhu by to bylo pošetilé, namyšlené a neúspěšné. Možná až budeme nejlepší a nejčtenější, tak potom... :-).

Jak vysoko míří Martin Zavřel? A podaří se mu to s Doupětem?

[?] Nedávno se na BonusWebu objevila čísla ohledně čtenosti jednotlivých herních serverů, kde bylo Doupě uvedeno až jako čtvrté. Jaký je váš názor na tento audit, byl správný nebo zmanipulovaný?

[!] Tohle téma hezky rozhrábli diskutující již pod samotnou otázkou, takže mohu jenom potvrdit a vyjádřit souhlas s jejich výroky, že systém iAuditu má své chyby a navíc v uvedeném článku na BonusWebu byla čísla pomíchána s dalším auditem jiné společnosti (který měří GC), BW také u sebe jako jediného z uvedené čtveřice započítal celý "pack" - balík obsahující víceméně samostatné stránky s češtinami nebo plnými hrami.

Computer Press a potažmo Doupě samotné využívá další statistické služby, v čele se sofistikovaným vlastním měřením, kterému já sám věřím nejvíc jednoduše proto, že vím přesně, co, kde a jak měří. Podle těchto čísel má Doupě v poslední době přes milion pageviews a přes 80.000 unique visitors měsíčně, což je pro mne dostatečná motivace psát dál, psát co nejlépe a stačilo mi to doposud při všech schůzkách a vyjednávání s partnery nebo sponzory. Obecně je to asi tak, že si nemohu dovolit příliš srovnávat s konkurencí (od toho máme v Computer Pressu specialisty z obchodního oddělení, kteří pak předkládají analýzy a plánují další postupy či rozpočet), v zájmu kladné motivace mé i kolegů redaktorů prostě sleduji statistiky samotného Doupěte a z tohoto pohledu od září nepřetržitě rosteme v moha různých významech toho slova.

Téma páté: Doupě po technické stránce

[?] Váš web jde docela nahoru, zajímalo by mě, zdali vylepšíte, nebo spíš úplně změníte design a přejdete na jiný, lepší redakční systém. Myslím si, že tento je naprosto nevyhovující....

[!] Nový design je nezbytný a pracujeme na něm již řadu měsíců. Realizace se dočkáte v průběhu roku 2004, přechod bude spojen s dalšími projekty, které oznámíme, až nastane ten správný čas :-). Bohužel jsem nepochopil, co máte na mysli jako „redakční systém“. Napadá mne jedině samotná administrace Doupěte a ta je dle mého názoru dokonale uživatelsky příjemná, navíc se neustále vyvíjí.

[?] Kdypak už konečně přejdete na beztabulkový (CSS) layout? Stále upozorňujete na zrychlující se načítání stránek či optimalizaci, ale nezdá se mi, že byste se odhodlali k nějaké výraznější změně. Je mi jasné, že přejít na validní (XHTML) redakční systém, je věc obtížná, ale změnit šablony stránek (alespoň těch nejčtenějších) je o něčem jiném.

[!] Neustálé vylepšování a upgradování stránek probíhá, nicméně Computer Press spravuje několik webů a přednost mají práce na těch největších (Živě, MobilMania) či případné řešení bezprostředních palčivých problémů. Na rok 2004 je však již naplánováno konkrétní množství práce administrátorů a programátorů, které by mělo postačovat mimo jiné i k vyřešení Vámi zmíněných problémů.

[?] Budeme mít tématickou proměnnou titulku "DOUPĚ" s obrázkem, tak jako to měli na Tiscali? Nový logo máte nějaký malý.

[!] Je to jeden z „menších úkolů“, které jsme si na nový rok naplánovali. „Menší“ znamená, že nemá velkou prioritu a budeme se tomu věnovat, až nám to umožní volný čas po dokončení významnějších úkolů. Nové logo není definitivní, ještě se bude měnit :-).

[?] Proč nejde dotaz odeslat bez uvedeni mailové adresy?

[!] Je to prostě systém, který byl do stránek doupěte implantován při přechodu na současnou verzi. Jak to vidím já, jeho úkolem je třeba zamezit přílivu duchaplných vzkazů malých dětí (typu „jfhgkdjgfkjfd“), ale v první řadě je to jediný způsob, jak vám může Doupě odeslat reakci na váš příspěvek do diskuze – což je podle mého názoru hodně dobrá služba. Na druhou stranu máte možnost do té kolonky vyťukat cokoliv – třeba nemam@email.cz . Uvést pravý email vás na Doupěti nikdo nenutí :-).

[?] Ako často musíte meniť redakčný hardware?

[!] Vzhledem k tomu, že redaktoři hrají doma, je to hodně složitá otázka. V redakci se pořádně upgraduje jenom můj počítač a to asi jednou za čtvrt roku. Předpokládám, že doma u jednotlivých autorů je to zhruba stejné.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou zábava, i když ještě nejsou dodělané

Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou záb…

Nová hra vám umožní stavět tratě a posílat po nich mašinky. Budete budovat a vydělávat. Herní model je zábavný a grafika líbivá. Hra má ještě dost nedostatků a není divu, zatím se totiž jedná o vývojovou verzi dostupnou v rámci předběžného přístupu. I přesto už ale poskytne docela dost zábavy.

20.  10.  2017 | | 18 N/A
Unikly slevové akce Steamu, Halloween a Černý pátek vám vysají peněženku

Unikly slevové akce Steamu, Halloween …

Již tradičně předčasně unikají informace o připravovaných slevových tornádech na Steamu, které začnou už během následujících dní.

21.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Gran Turismo Sport - návrat klasiky (recenze)

Gran Turismo Sport - návrat klasiky (r…

Ikona závodních her konečně dorazila na startovní čáru a nás nezajímá nic jiného než zjistit, zda se jedná o „návrat krále“, nebo o naleštěné zklamání.

22.  10.  2017 | | 13 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 4 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A