Na svět prostřednictvím časopisu GameInformer vyplouvají první oficiální informace o Dragon Age: Inquisition.
Dragon Age: Inquisition se bude odehrávat opět v zemích Thedasu, ve kterých je situace stále napjatá. Mágové jsou v otevřeném boji s Chantry, Templáři se oddělili od Hledačů pravdy a do toho skrze obří díru na nebi svět napadají démoni.
Hráči se ujmou role vůdce Inkvizice, který je plně nadabován, jak už bývá u BioWare zvykem. Na začátku hry si opět vytvoříme svého hrdinu, u kterého půjde vybrat nejen pohlaví, ale i rasu a povolání. V průběhu hry díky plnění různých úkolů a questů nabírá kromě vaší postavy sílu a reputaci i samotná Inkvizice. Ta je pak nedílnou součástí k úspěšnému postupu ve hře.
Dragon Age byl vždy o těžkých rozhodnutí, které změnily chod celého světa a i zde není jedna přímá cesta. Svými volbami a činy rozhodnete o osudu hrdinů, obyvatel Thedasu a zakončení příběhu.
Oproti druhému dílu je svět mnohem větší a nabídne spousty různorodých míst, což byl hlavní kámen úrazu předchůdce. Cestovat libovolně podle chuti můžeme od východního Fereldenu až do západního Orlais. Tvůrci zdůraznili, že se nesnažili vybudovat svět o rozloze stovek mil, kvůli čemuž není doslova otevřený, ale o dost větší oproti předchozím dílům. Taktéž se na scéně objeví i mounti, kteří zde budou mít o dost větší roli, ale podrobněji se o nich dozvíme později.
Do pohybu Dragon Age: Inquisition rozhýbe engine Frostbite 3 od studia DICE, známá především z akční FPS série Battlefield. Ten nahradí doposud používaný Eclipse, protože umí lépe zpracovat větší prostory, interakci s prostředím a podle slov vývojářů vypadá prostě nádherně. I když je titul vyvíjen zároveň pro současnou a novou generaci, tak chtějí docílit totožné hratelnosti na všech vydaných platformách.
Soubojový systém skloubí do sebe ty nejlepší vlastnosti z prvního a druhého dílu. Má více sázet na taktiku, ale svoji akční stránku si také zachová. Zlepšení se dočká i umělá inteligence protivníků a spolubojovníků, kteří konečně začnou spolupracovat jako skupina.
Místo dostane i „crafting“, díky němuž můžete všechny získané předměty upravovat, vylepšovat a nebo skombinovat s jinými, a tak vytvořit zcela nový předmět. Upravit by měl jít vzhled zbroje jak na vaší postavě, tak i na spolubojovnících a úpravy celkově půjdou mnohem do detailů.
Dragon Age: Inquisition má vyjít ve druhé polovině příštího roku na Playstation 4, Xbox One, Playstation 3, Xbox 360 a PC. Těšíme se na první ukázky.
Zdroj: GameInformer