Naughty Dog vysvětluje systém animací v The Last of Us

vytisknout velikost písma
Všechnu tu adrenalinovou akci řídí systém neviditelných paprsků.
Naughty Dog vysvětluje systém animací v The Last of Us

Přestože vypadal nový gameplay trailer z The Last of Us skvěle, přišla některým ukázka až příliš naskriptovaná. Pravdou ale je, že veškeré dění na obrazovce bylo generováno dynamicky bez skriptů pomocí jakéhosi systému neviditelných paprsků.

„Spousta lidí se pozastavovala nad plynulostí animace,“ řekl v rozhovoru pro CVG Jacob Minkoff, vedoucí vývoje. „Když zmáčknete tlačítko pro úder, vystřelíte po herním světě kolem sebe hromadu paprsků a zeptáte se ‚Co je poblíž?‘. Ach, poblíž je stěna. Nebo je poblíž stůl. Takže když zmáčknete tlačítko pro úder, praštíte s nepřítelem o stěnu.“

tlou

„Tento engine byl vyvíjen v průběhu čtyř her, po nějakých šest let, díky čemuž jsme vytvořili systém, který se dynamicky dívá kolem dokola a kontextově rozhoduje, kterou animaci by bylo správné v dané lokaci spustit,“ pokračoval Minkoff.

Výsledkem je hra, ve které se potyčky při každém hraní odehrávají jinak. „Třeba vaše postava někoho úspěšně praští a nepřítel vrazí do zdi, nebo se to vaší postavě nepovede, nepřítel se o zeď zapře rukama a akorát zařve ‚Au!‘. Máme k dispozici desítky a desítky animací, které se streamují z disku podle toho, co se ve vašem prostředí zrovna děje.“

Zájem o hru projevil také Hideo Kojima, tvůrce série Metal Gear, který si demo zašel osobně zahrát do stánku Naughty Dogu. „Na konferenci Sony mě nejvíce překvapil The Last of Us,“ řekl Kojima. „Hodně mě zajímá, jakým způsobem hru vytvořili, tedy do jaké míry má nad vším kontrolu UI a do jaké hru ovládáte vy. The Last of Us jde jiným směrem než to, čeho chci dosáhnout já, ale i tak šlo velmi působivý zážitek.“

Zdroj: CVG
Dostupné pro: PC, X360, iPhone
Žánr: RPG
Výrobce: Square Enix

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |