Naughty Dog vysvětluje systém animací v The Last of Us

Všechnu tu adrenalinovou akci řídí systém neviditelných paprsků.
Naughty Dog vysvětluje systém animací v The Last of Us

Přestože vypadal nový gameplay trailer z The Last of Us skvěle, přišla některým ukázka až příliš naskriptovaná. Pravdou ale je, že veškeré dění na obrazovce bylo generováno dynamicky bez skriptů pomocí jakéhosi systému neviditelných paprsků.

„Spousta lidí se pozastavovala nad plynulostí animace,“ řekl v rozhovoru pro CVG Jacob Minkoff, vedoucí vývoje. „Když zmáčknete tlačítko pro úder, vystřelíte po herním světě kolem sebe hromadu paprsků a zeptáte se ‚Co je poblíž?‘. Ach, poblíž je stěna. Nebo je poblíž stůl. Takže když zmáčknete tlačítko pro úder, praštíte s nepřítelem o stěnu.“

tlou

„Tento engine byl vyvíjen v průběhu čtyř her, po nějakých šest let, díky čemuž jsme vytvořili systém, který se dynamicky dívá kolem dokola a kontextově rozhoduje, kterou animaci by bylo správné v dané lokaci spustit,“ pokračoval Minkoff.

Výsledkem je hra, ve které se potyčky při každém hraní odehrávají jinak. „Třeba vaše postava někoho úspěšně praští a nepřítel vrazí do zdi, nebo se to vaší postavě nepovede, nepřítel se o zeď zapře rukama a akorát zařve ‚Au!‘. Máme k dispozici desítky a desítky animací, které se streamují z disku podle toho, co se ve vašem prostředí zrovna děje.“

Zájem o hru projevil také Hideo Kojima, tvůrce série Metal Gear, který si demo zašel osobně zahrát do stánku Naughty Dogu. „Na konferenci Sony mě nejvíce překvapil The Last of Us,“ řekl Kojima. „Hodně mě zajímá, jakým způsobem hru vytvořili, tedy do jaké míry má nad vším kontrolu UI a do jaké hru ovládáte vy. The Last of Us jde jiným směrem než to, čeho chci dosáhnout já, ale i tak šlo velmi působivý zážitek.“

Zdroj: CVG
Dostupné pro: PC, X360, iPhone
Žánr: RPG
Výrobce: Square Enix

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |