PC

Návod: Everquest 2 - jak žít v jiném světě

Superrozsáhlé MMORPG Everquest 2 zabere mnoho měsíců k prozkoumávání. Abyste nemuseli objevovat finty, které už byly objeveny, máme zde pro vás kompletní popis herního začátku. Jak budete žít v Norrathu dále, záleží jen na vašich rozhodnutích, kterým snad pomůžou naše rady.
Kapitoly článku

Upozornění

Pár poznámek hned ze začátku, ať nevznikne žádná mýlka. Pokud hledáte jednoduchou hru plnou akce a založenou na soubojích, porozhlédněte se raději u konkurence. Ne, že byste si soubojů neužili, ale svět Everquestu je určen spíše pro žití, tedy prožívání života hrdiny po všech stránkách.

  

Nakup, prodej, peníze získej * A pak že není Qeynos depresivní * Nikdy to nevzdávej

Dále bych požádal o shovívavost ohledně aktuálnosti, protože ve chvíli, kdy budete číst tento článek, může být již mnohé ve hře změněno. Téměř každým dnem přichází do hry nějaká novinka, úprava, nebo oprava. A ještě jedna poznámka, než se pustíme k vlastním radám - budu používat pojem mana, který je jak v českém manuále, tak používán běžnými hráči místo označení power.

Platiči a neplatiči

Začneme věcmi spíše neherními. Hru je totiž nutno platit, takže po úvodních třiceti dnech zdarma je výběr způsobu platby na vás. Mohu jen doporučit předplacené karty, které je možno získat na adrese everquest@playman.cz. Po zaplacení faktury vám do dvou dnů přijde aktivační klíč, takže nezapomeňte platit včas. Najednou můžete klíčů pořídit kolik chcete, s tím, že je budete podle potřeby zadávat.

Další věc s placením spojená je stálá podpora ze strany Sony Online Entertainment (SOE). Pokud máte ve hře jakýkoliv problém, neváhejte se na podporu obrátit, přeci jen jim za to platíte. Většina chyb je vyřešena buď ihned, nebo při dalším downtime, takže zajisté stojí za to se s připomínkami ozvat. Spolu s podporou musíte ale počítat i s úpravou serverů, která je vždy dostatečně dopředu ohlášena. Většinou se jedná o rutinní záležitosti, takže pokud uvidíte downtime na hodinu, většinou po třiceti minutách vše zase běží. Jakmile se objeví hláška o delší době, můžete zase čekat velkou dávku novinek a celou dobu, kdy server nejede, se pořádně těšit.

  

Obr má viditelně vlka (teda dva) * Tak na tu ještě nemám * Trpasličí úderná jednotka 

Při každém spuštění se hra automaticky aktualizuje, takže se nemusíte skoro o nic starat. Hned po instalaci jsou sice vypisovány časy v řádu hodin, nemusíte se však bát, po chvíli už uvidíte rozumná čísla (v závislosti na kvalitě připojení). Osobně stahuji úplně vše, třeba rozdíl ve volitelných hlasech NPC poznáte a vždy při návštěvě svého oblíbeného kupce můžete tipovat, co vám řekne nového. Vhodné je číst alespoň zběžně informace o update, co je vlastně nového, abyste pak ve hře nebyli překvapeni.

Začínáme

Název žánru RPG je do češtiny překládán jako hry na hrdiny, takže vše začíná volbou, kdo že to vlastně váš hrdina bude. I když si povolání vybíráte až ve hře, už zde se vyplatí mít alespoň nějakou tu představu. Podle ní si vyberete rasu, která zase omezí vaše přesvědčení. Výběr Freeportu je vhodnější pro lidi s dobrou znalostí angličtiny, jinak se totiž asi nebudete tak královsky bavit u různých hlášek a narážek v tomto městě. Jinak ponechám výběr na vás, obě strany jsou skvělé a dobře hratelné.

  

Vlk hlídá vstup do Thundering Steppes * A nachytal utíkající Rattongu (to je Chris) * Ian to lehce přehnal a má žabí náladu

Váš vzhled ve hře přímo nic neovlivní, mnozí ostatní jej však mohou ocenit. Možnosti nastavení jsou poměrně široké, klidně můžete strávit hodiny jen výběrem vhodné vizáže. Ale v porovnání s časem, který vám hraní zabere je to vše zanedbatelné, dejte si tedy záležet, ať ostatním okážete jak takový hrdina vypadá.

Podrobnější popis vaší plavby lodí a pobytu na Ostrově záchrany rozebereme v některé jiné kapitole, ale nemohu ze nezmínit o výběru povolání. Hra samotná vám sice naznačí, co že je náplní každého z nich, zde však najdete popis bližší.

Bojovník

I když se může zdát, že hrát hromadu svalů bez mozku je přehnaně jednoduché, opak je pravdou. A o nepřítomnosti mozku by se také dalo polemizovat. Bojovník by měl vždy stát v první linii a je to právě on, koho by si příšery měly nejvíce všímat. Na něj by měly být mířený veškeré jejich útoky a on je musí přestát. Bojovník samotář se klidně může vydat na lov příšer a neměl by mít problémy, pokud si nevezme příliš velké sousto. Příšery jej skoro nezraňují a pokud ano, má tolik životů, že jej nějaký ten škrábanec nerozhodí.

  

A dole je jezírko do kterého se dá skákat * Naše gilda v akci, toho jsme si vytáhli z vody * Nick viditelně cítí silnou náklonnost 

Trošku horší to však je se zabíjením z jeho strany. Bojovník většinou nebude mít na svém kontě nejvíce zabitých protivníků, přestože je mlátí stále a poměrně silně. Mágové jsou mnohdy schopni zabít příšery mnohem rychleji, takže s bojovníky tvoří útočné skupiny. A v partě je role bojovníka jasná - nalákat a držet. Pomocí různých pokřiků provokuje příšery a nenechá je zaútočit na citlivé členy skupiny.

Bojovník je často označován jako tank, a to i když s jedná o mnicha a podobné lehce oděné jedince. Velmi důležité je pro něj jeho vybavení, rozhodně důležitější, než zlepšování většiny bojových schopností. Pouze provokativní výkřiky si musí vylepšovat při každé příležitosti, není nic horšího, než bojovník, který není schopný udržet nestvůry na sobě. Nemusí to však být pouze jeho vina, často to může někdo jiný přehnat a v tu chvíli má bojovník plné ruce práce.

Zvěd

Můžete od postavy, která se většinu času pohybuje ve stínu, čekat něco jiného, než nůž do zad? Ano, můžete, ještě se dokáže do zad trefit z velké vzdálenosti šípem. Zvěda rozhodně neuvidíte v první linii, teda spíše jej před bojem neuvidíte vůbec. Přesto (nebo právě proto) patří k nejnebezpečnějším zabijákům vůbec. Pro hráče je nejdůležitější si hlídat, kde má protivník záda a za nimi stát. Pak dokáže zabíjet jako málokdo jiný.

  

Jakou rasu si jen vybrat pro nájemného zabijáka * Dark Elf vyhrál, zde jsou vidět možnosti vzhledu * Naše gilda jsou pěkný zvířata 

Pokud uvidíte zvěda samotného, nemáte se čeho bát (protože jej vidíte). Dokáže sice s neuvěřitelnou rychlostí útočit, ale jakmile musí bojovat tváří v tvář, ztrácí mnohé ze svých výhod. V tu chvíli mu bývá oporou jeho vysoká obratnost, se kterou se vyhýbá ranám nepřátel. Ve skupině už je to jiná, pokud nemusí být vábnička, hnedle ničí protivníky přesnými ranami do zad. Když k tomu přičteme schopnost odstraňování pastí z truhel a sesílání kouzla Pathfinding, jistě jej každý uvítá na své straně.

Většinou na sobě nenosí přebytečné železo, spokojí se s dýkou v každé ruce a lehkým brněním. Zase jako jediné povolání může využívat různých jedů, za které často utratí nemalé sumy. Pokud se jeho schopností týče, tam se zvyšování hodí, ale není bezpodmínečně nutné. Přehnané zásahy mohou být dokonce spíše na škodu, protože přilákají pozornost nepřátel a bojovníci mají zase práci navíc. Velmi rychle si tak zvyknete na tu pravou míru, s jakou schopnosti používat, abyste ještě byli smrtelně nebezpeční, ale ne ve smrtelném nebezpečí.

Mág

Obklopen magickou aurou, přichází a chrlí blesky, oheň, balvany i ledové střely. Mág je ten, kdo používá veškeré many naplno. Bez ní je vyřízený, jenom chabá skořápka. Pokud jí však má dostatek, střežte se dostat se s ním do konfliktu. A že ji doplňuje až podezřele rychle není snad nutno dodávat. Pak už jen záblesk a místo draka se nám na zemi válí pár pečených dračích kýt.

  

Hvězdáři závidí, tohle jen tak nevidí * Jsme si s Chrisem takhle skákali ... * ... a takhle to dopadlo (opět většina naší gildy) 

Mág samotný sice vypadá bezbranně, většina z nich si ale dokáže povolat nějakého toho pomocníka, který jim zároveň bude živým (nebo neživým a nemrtvým) štítem. Hlavně protivníkům se na mága špatně útočí, když stojí přikováni magickými řetězy k zemi. Pokud se však utrhnou, boj bývá velmi rychlý. Zato parta si dokáže mága ochránit, pokud to teda s pečením nepřátel nepřehání. On zase dává extrémní zranění, často i více protivníkům najednou.

Jednoduchá róba s magickými symboly, hůlka a případně magická koule je veškerá výzbroj, kterou mág potřebuje. Důležitější pro něj jsou různé prstýnky a šperky, které mu zvýší inteligenci a magickou kapacitu. Stejně však většinu peněz utratí za nové a lepší schopnosti. S nimi dokáže zničit protivníka v mžiku. Proto se mu také říká nuker, jeho působení často menší výbuch připomíná (u mágů vysokých úrovní větší).

Kněz

A kdo tuhle všechnu směsku zezadu podporuje, léčí a oživuje? No nikdo jiný než kněz to nebude. Ať už utržíte ránu, nebo jen trpíte nějakou nemocí, zajisté vám pomůže a všechno uzdraví. Není to žádný velký bojovník, ale když je třeba, svoji trošku do mlýna vždycky přidá. Mnozí hrdinové by bez něj už dávno rozšířili početné zástupy kostlivců a tak jej všichni mají v patřičné úctě.

  

První ukázka makra * Už víte co znamená Burningblade? * A teď nám přefikl zombii

Kněz bez skupiny je jako ryba bez bicyklu. Dokáže sice žít a přežít, ale to je často tak vše. Vydat se se samotným knězem na lov chce velkou dávku trpělivosti. Ne že by jej dokázaly příšery nějak rozhodit, ale spíše často uvízne na dlouhou dobu při mlácení, zatímco se průběžně léčí. To ve skupině za něj zabíjení zajistí ostatní, takže on se může zase na oplátku starat o jejich ochranu a zdraví.

Podle oblečení kněze nepoznáte, klerici se nechávají zakovat do brnění, druidi mají těžší koženou zbroj a šamani si vystačí roztrhanými kůžemi. Stejně tak se liší jejich zbraně. Pro všechny je však společné, že více, než o zbraň a zbroj se starají o své schopnosti, které musí být vždy perfektní. Jejich léčení sice občas naláká monstra jejich směrem, ale z toho si většinou nic nedělají a místo tanka léčí sebe.

V další kapitole už na vás čekají tipy a triky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,